نحوه و قیمت اجرای هندریل (نرده) شیشه ای اکسپوز {مراحل نصب}

نحوه و قیمت اجرای هندریل (نرده) شیشه ای اکسپوز {مراحل نصب}
Facebook Twitter LinkedIn

۱۸:۰۶ | ۱۴۰۳/۰۸/۰۷

نرده اکسپوز به نوعی هندریل شیشه ای با فرم فلزی گفته می‌شود که در مراحل نصب آن، پروفیل‌ها به صورت روکار جایگذاری شده و قابل مشاهده هستند. از آنجایی که متریال فلزی این نرده‌ها از آلومینیوم ضدزنگ ساخته می‌شود، استفاده از آن‌ها در فضای باز مجاز خواهد بود.

به گزارش اخبار ساختمان، با پیشرفت تکنولوژی در صنعت معماری، نرده‌های فلزی قدیمی کم‌کم جای خود را به نرده‌های جدید با ظاهر مدرن‌تر داده‌اند. یکی از این حفاظ‌‌های جدید، هندریل شیشه ای اکسپوز است که علاوه‌بر زیبایی بیشتر، باعث افزایش دید در پله‌های ساختمان می‌شود. این مدل نرده برای ایجاد حفاظت در بخش‌هایی مانند راه پله، بالکن، اطراف استخر، روف گاردن و... مورد استفاده قرار می‌گیرد. مقاومت بالا و جذابیت ظاهری از مزایای این نوع هندریل هستند. اما این مزایا زمانی محقق خواهند شد که زیرسازی‌های لازم برای نصب آن‌ها به درستی انجام شده باشند و قطعات شیشه دقیقاً در جای خود، جایگذاری شوند. در غیر این صورت خطراتی مانند سقوط آن‌ها وجود خواهند داشت.


طراحان دکوراسیون داخلی همواره با پرورش ایده های خلاقانه در ذهن خود به دنبال اجرای یک ایده با بهترین متریال هستند. بی شک یکی از ایده های پیاده سازی شده که ضمن داشتن زیبایی، مزایای بسیار زیادی را به همراه دارد، نمای هندریل شیشه ای بوده است. شاید نام نماهای هندریل برای شما آشنا نباشد. اگر به مجتمع های تجاری یا مسکونی رفته باشید، معمولا از نرده های شیشه در این محیط ها استفاده شده که نام آن ها نمای هندریل شیشه ای است.


طی سال های گذشته تنوع وسیعی از نمای هندریل شیشه ای مورد استفاده قرار گرفته و از روش های خاصی برای طراحی و اجرای این نما استفاده شده است. جذابیت این نما به قدری زیاد بوده که امروزه اکثریت افراد برای اجرای نرده ها به سراغ گزینه های شیشه ای می روند. در ادامه قصد داریم تا بیشتر به نمای هندریل شیشه ای و کاربردهای آن بپردازیم. کسب اطلاعات لازم در این زمینه قطعا می تواند کیفیت خرید شما را تا چندین برابر بیشتر کند.


مزایای استفاده از هندریل شیشه ای اکسپوز


اگر تمایل دارید تا یک فضای شیک و مدرن طراحی کنید، استفاده از هندریل شیشه ای اکسپوز بهترین گزینه برای این امر محسوب می‌شود. استفاده از این مدل نرده شیشه ای با مزایای زیر همراه خواهد بود.

 

هندریل شیشه ای راهرو


*  به علت استفاده از لمینت یا شیشه سکوریت، این هندریل با بیشترین میزان ایمنی و مقاومت همراه خواهد بود.
*  تنوع در مدل و رنگ‌بندی آن بی‌نظیر است.
*  در برابر اشعه خورشید، تغییرات دما و رطوبت محیط، مقاومت زیادی از خود نشان می‌دهد.
*  با انتقال نورهای طبیعی و مصنوعی، این محصول یک نورپردازی زیبا در فضا به وجود می‌آورد.
*  تمیز کردن این نرده شیشه‌ای بسیار آسان است.
*  در محیط‌‌هایی مانند راه پله و بالکن، دید خوبی دارد.
*  روند نصب آن ساده بوده و نیازی به تخریب در فضا نخواهد داشت.
*  با مشکلاتی مانند تغییر در شکل یا رنگ روبه‌رو نمی‌شود.


نحوه اجرای نرده شیشه ای اکسپوز


در مراحل اجرای انواع دیگر حفاظ شیشه ای مانند هندریل شیشه ای دفنی و هندریل شیشه‌ای فیکس پوینت نسبت به نمونه اکسپوز، اندکی تفاوت دیده می‌شود. مراحل نصب این نوع حفاظ بعد از کف‌سازی آغاز شده و نیاز به پروفیل‌های U شکل دارد.


جنس این پروفیل‌ها معمولاً آلومینیومی است و به عنوان نگهدارنده شیشه عمل می‌کنند. انتخاب نوع شیشه و عرض آن‌ها اهمیت زیادی دارد؛ زیرا به طور مستقیم بر استحکام سازه تاثیر می‌گذارد. به طور کلی مراحل اجرای این نرده به شرح زیر هستند.


تعیین کردن فواصل و تعداد قطعات نگهدارنده


فواصل و تعداد قطعات نگهدارنده با توجه به نوع کاربری پروژه و مشخصات آن تعیین می‌شوند. با در نظر داشتن تاییدیه‌ها و اصول کارخانه‌ای، فاصله بین این قطعات نباید از ۳۰ سانتی‌متر بیشتر باشد. معمولاً شرکت‌های تولید‌کننده همراه محصولات خود، کاتالوگ‌هایی را ارائه می‌دهند که در آن‌ها، تعداد پیچ‌های اتصال مشخص شده است.

 

هندریل شیشه ای تراس

 

نشانه‌گذاری


با توجه به فاصله تعیین شده، قطعات را در محل تقریبی خود قرار داده و با کمک وسایلی مانند تراز لیزری یا ریسمان، عملیات تنظیم قطعات را انجام دهید. سپس، با کمک یک نشان‌گذار، مکان دقیق سوراخ‌کاری و اتصالات به کف را علامت‌گذاری کنید. حال قطعات را از جای خود برداشته و فرآیند سوراخ‌کاری را آغاز کنید. کارگذاری پیچ و مهره نیز در این مرحله انجام می‌گیرد.


تراز کردن


بعد از نصب پروفیل‌ها و قطعات نگهدارنده به کمک پیچ و مهره‌ها، باید آن‌ها را در حالت عمودی و افقی تراز کنید. سپس، پروفیل‌ها و قطعات نگهدارنده باید در امتداد هندریل شیشه ای روکار یا اکسپوز در یک راستا قرار بگیرند.


نصب کاور پروفیل از سمت بیرون


کاور‌های سراسری در هر دو طرف پروفیل‌های نرده شیشه ای روکار دیده می‌شوند. قبل از نصب شیشه باید مرحله اتصال کاور آلومینیومی قسمت بیرونی، صورت گیرد. مراحل اندازه‌گیری، برشکاری و نصب در این بخش باید با دقت بسیار زیادی انجام شود.


نصب شیشه


در این مرحله از اجرای هندریل شیشه ای، نوبت به نصب شیشه می‌رسد. برای فیکس کردن شیشه‌ها باید از انواع گوه و قطعات نشیمن کمک بگیرید. قطعات نشیمن درون پروفیل نگهدارنده قرار گرفته و شیشه نیز داخل پروفیل قرار داده می‌شود‌.

 

هندریل شیشه ای بالکن

 

از آنجایی که نمی‌توان خطای میلی‌متری در کف را نادیده گرفت، گاهی باید قبل از اینکه شیشه‌ها توسط گوه فیکس شوند، استحکام لازم را دریافت کنند. قبل از نصب، هر شیشه باید به صورت دقیق تراز شود. سپس، نوبت به مرحله نهایی نصب جان پناه شیشه ای می‌رسد. در اینجا باید گوه‌ها تا آخرین درجه فیکس شده و تحت فشار واقع شوند. برای این کار باید از ابزار‌آلات خاصی جهت کوبیدن گوه‌ها استفاده کرد.


نکات مهم در مراحل اجرای نرده اکسپوز


برای اینکه کیفیت نهایی کار شما به حداکثر میزان ممکن برسد، می‌بایست قبل از‌ نصب شیشه، میزان استحکام قطعات را بسنجید‌.‌ این کار از طریق کنترل فشار موجود روی قطعات و پیچ و مهره‌ها انجام می‌گیرد. به‌علاوه تیم نصب، مقاومت ظاهری این قسمت را نیز مورد بررسی قرار می‌دهد.


همچنین، باید از تراز بودن پروفیل در هر بخش از اجرا اطمینان داشته باشد. این دو مورد مهم بر کیفیت اجرا تاثیر بسیار زیادی دارند‌.‌ تفاوتی ندارد که حفاظ شما از نوع اکسپوز است یا به عنوان نرده فیکس پوینت شناخته می‌شود، در هر صورت رعایت اصول استاندارد، سطح ایمنی و مقاومت کلی حفاظ را افزایش می‌دهد.


قیمت هندریل شیشه ای اکسپوز


اطلاع از قیمت نرده شیشه ای اکسپوز، اولین مرحله خرید است. برای تعیین نرخ این کالا نمی‌توان یک رنج قیمتی از پیش تعیین شده اعلام کرد؛ زیرا قیمت نهایی این جان پناه یا هندریل شیشه ای به عواملی مانند نوع و ضخامت شیشه، جنس پروفیل نگهدارنده و کیفیت یراق‌آلات انتخاب شده بستگی دارد. البته ضخامت شیشه، متراژ نرده و محل اجرای آن نیز در این قضیه تاثیرگذار هستند.

 

هندریل شیشه ای راه پله

 

اگر می‌خواهید درباره اجرای این نوع هندریل شیشه ای در فضای مورد نظر خود مشاوره رایگان دریافت کنید، می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت شرکت نمای مدرن آراد با تلفن‌های مجموعه تماس گرفته یا فرم موجود در سایت را تکمیل کنید. در نتیجه می‌توانید با کارشناسان این مجموعه ارتباط تلفنی برقرار کرده و در صورت تمایل یک قرار حضوری تعیین کنید.

 

هندریل شیشه ای آراد

 

سخن پایانی


به طور کلی نرده اکسپوز به نوعی هندریل شیشه ای با فرم فلزی گفته می‌شود که در مراحل نصب آن، پروفیل‌ها به صورت روکار جایگذاری شده و قابل مشاهده هستند. از آنجایی که متریال فلزی این نرده‌ها از آلومینیوم ضدزنگ ساخته می‌شود، استفاده از آن‌ها در فضای باز می مجاز خواهد بود. نرده اکسپوز بیشترین میزان ظرافت را دارد. پیشنهاد می‌شود که برای انتخاب این نرده از ایده‌های درخشان و مشاوره‌های تخصصی تیم توسعه نمای مدرن آراد استفاده کنید.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman