افزایش بی خانمانی در شهرهای آمریکا

افزایش بی خانمانی در شهرهای  آمریکا
Facebook Twitter LinkedIn

۲۱:۰۶ | ۱۳۹۸/۰۷/۱۷

گزارش‌های رسمی در آمریکا نشان می‎دهد بی خانمانی در شهرهای مختلف این کشور به دلیل رشد قیمت مسکن با افزایش روبرو شده است.
به گزارش اخبار ساختمان، گزارش‌ها از افزایش بی خانمانی در ۴۸ شهر بزرگ آمریکا حکایت دارند.

به گزارش یو اس اِی تودی، نرخ رشد بی خانمانی در آمریکا برای دومین سال پیاپی افزایش یافت.

نخستین رشد قابل توجه آمار افراد بی خانمان در سال ۲۰۱۷ مشاهده شد. براساس گزارش وزارت مسکن و شهرسازی آمریکا، در یک سال گذشته بیش از نیم میلیون آمریکایی فاقد پناهگاه دائمی بودند.

تعداد قابل توجهی از افراد بی خانمان شده در سال ۲۰۱۸ یعنی حدود ۴ هزار آمریکایی در پی فجایع طبیعی از جمله طوفان‌های «هاروی»، «ایرما»، «ماریا» و «نیت» بی خانمان شده‎اند.

مشکل اصلی بی خانمانی در آمریکا، فقدان مسکن ارزان قیمت است. براساس آمار‌های رسمی ۱۱ میلیون خانوار کم درآمد سالانه نیم یا بخش عمده درآمد خود را صرف مسکن می‌کنند.

به دلیل رشد سریع قیمت مسکن به ویژه در شهر‌های بزرگ که سرعتی بالاتر از افزایش درآمد دارد، احتمالا نرخ رشد بی خانمان‌ها افزایش یابد.

بنابر گزارش یو اس ای تودی، خطرات جدی، سلامتی افراد بی خانمان را تهدید می‌کند. بی خانمانی می‌تواند به مشکلات جسمی، روانی، انزوای اجتماعی و اعتیاد به مواد مخدر منجر شود.

بخش عمده‌ای از جمعیت بی خانمان آمریکا را کودکان تشکیل می‌دهند. بیش از ۱۸۰ هزار کودک در خانواده‌های بی خانمان و تقریبا ۳۶ هزار فرد زیر ۲۵ سال بی خانمانی را تجربه کرده‎اند.

«نیویورک» در ایالت «کالیفرنیا» با ۷۸۶۷۶ بی خانمان در صدر ۴۸ شهر دارای بالاترین نرخ رشد بی خانمانی قرار دارد و پس از آن «لس آنجلس» در ایالت «کالیفرنیا» با ۴۹۹۵۵، «شیکاگو» در ایالت «ایلینویز» با ۵۴۵۰، «هیوستون» در ایالت «تگزاس» با ۴۱۴۳ و «فونیکس» در ایالت «آریزونا» با ۶۲۹۸ بی خانمان در رده‌های بعدی قرار دارند.

این آمار براساس نسبت جمعیت بی خانمان‌ها به کل جمعیت محاسبه شده است.

برچسب ها:

مسکن ،قیمت ،بی خانمان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman