چگونه یک خانه با قالب عایق بتنی (ICF) بسازیم؟

چگونه یک خانه با قالب عایق بتنی (ICF) بسازیم؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۲۴ | ۱۳۹۸/۰۷/۲۹

در این مقاله به نحوه ساختن یک خانه توسط قالب عایق بتنی یا ICF (قالب عایق بتنی) که به آن ICB (بلوک عایق بتنی) هم می گویند می پردازیم.
به گزارش اخبار ساختمان، یک خانه ساخته شده با ICF یا ICB یا سیستم بلوک Bautex، یک انتخاب عاقلانه برای صاحب خانه های خردمند و آگاه به حفظ انرژی است. یک خانه ICF در مصرف انرژی صرفه جویی می کند، در برابر آتش سوزی مقاوم است و گردبادها و طوفان های با سرعت باد تا 250 مایل در ساعت را تحمل می کند.

ساختمان های ICF و ICB همچنین عایق صدا و آرام هستند، نگهداری آسانی دارند، سالم هستند و طول عمر آن ها به طور چشمگیری طولانی تر از ساختمان های سنتی است.

همچنین صاحبان خانه های ICF و ICB می توانند برتری های زیر را نسبت به خانه های چوبی انتظار داشته باشند:

* 20 درصد یا بیشتر صرفه جویی در انرژی
* 10-30 درصد نفوذ هوای کمتر
* استحکام دو برابر
* سه برابر ساکت تر
* رتبه آتش 4 ساعته

به طور کلی ساخت یک خانه ICF یا ICB موجب صرفه جویی در پول و انرژی می شود و ایمنی و راحتی ساکنان خانه را بهبود می بخشد.
هنگام ساخت یک خانه ICF چه ملاحظاتی را باید در نظر گرفت؟

ساخت خانه ICF یک تجربه لذت بخش و هیجان انگیز برای صاحب خانه می باشد. خانه ICF بسیاری از ویژگی های اساسی که صاحب خانه های امروزی به دنبال آن هستند را فراهم می کند. ویژگی هایی مانند بهره وری انرژی و مقاومت در برابر پیشامدهای ناگوار.

با این حال، قبل از ساخت یک خانه ICF چند نکته وجود دارد که صاحب خانه ها باید به آن توجه کنند: ریسک و سهولت ساخت و ساز، مقاومت در برابر آفات، نفوذ رطوبت، ضخامت دیواره و هزینه.

با مطالعه ملاحظاتی که هنگام ساخت یک خانه ICF باید در نظر گرفت و مزایای ICB هایی مانند Bautex، مطمئن شوید که این خانه ها بهترین انتخاب برای دیوارهای بتونی عایق بندی شده هستند.

1. ریسک و راحتی ساخت دیوار ICF را در نظر بگیرید

چگونگی ساخت یک سیستم دیواره ICF:


قالب های عایق بتونی (ICF ها) بین دو لایه عایق قرار می گیرند. دیوارهای عایق بتنی توسط فوم پلی استایرن اکسترود شده توخالی و یا پانل های فوم پلی استایرن منبسط شده ساخته می شوند. این قالب ها تقویت شده و با بست محکم می شوند. سپس متخصصان آموزش دیده بتن را به داخل پانل های توخالی شکل می ریزند. در هنگام ریختن بتن گاهی اوقات مشکلاتی رخ می دهد که می تواند یکپارچگی دیوار را تحت تأثیر قرار دهد:

1. اگر بتن با سرعت بیش از حد ریخته شود، می تواند از پانل های پلی استایرن نفوذ کند. سرریز کردن بتن موجب بالا رفتن هزینه ها و تأخیر در ساخت و ساز می شود.

2. پانل های ICF بسیار سبک وزن هستند و باید به اندازه کافی توسط بتن تقویت شوند تا مطمئن شویم که این دیوار ها به صورت عمودی سرپا باقی می مانند.

پیمانکاران همچنین باید اقدامات سریع برای تقویت دیوار را انجام دهند تا از هر گونه حرکت دیوار در طول بتن ریزی جلوگیری کنند.

3. لرزش کافی در هنگام ریختن بتن برای جلوگیری از ایجاد حفره های هوا ضروری است. وجود حفره های هوا می تواند باعث کاهش قدرت یک خانه و همچنین کاهش مقاومت در برابر هوا، رطوبت و نفوذ حشرات گردد.

ساختن یک دیوار ICF نیاز به متخصصان با تجربه ای دارد که پیچیدگی و چالش های ساخت ICF را درک می کنند و تجهیزات لازم برای ارائه یک نصب با کیفیت را دارند.

هنگامی که یک دیوار ICF به درستی ساخته شود، یک پوشش ساختمانی محکم با یکپارچگی ساختاری قوی ایجاد می کند با این وجود، هر گونه نقص ساختاری می تواند به طور قابل ملاحظه ای عملکرد کلی ساختمان های ICF را تحت تاثیر قرار دهد.

چگونگی ساخت یک سیستم دیواری ICB:

بلوک های بتونی عایق مانند سیستم بلوک Bautex از فناوری مشابه ICF استفاده می کنند اما بسیاری از پیچیدگی های آن را حذف می کنند.

بلوک Bautex یک بلوک کامپوزیت سبک وزن با سیمان مستحکم و مقاوم در برابر آتش می باشد که توسط فوم پلی استایرن عایق بندی شده است.

راه اندازی سیستم دیوار Bautex با قرار دادن لایه های بلوک برای تشکیل دیوارهای بیرونی خانه شروع می شود. پس از قرار دادن بلوک های سیمانی EPS، آنها را برای هم ترازی موقت به یکدیگر می چسبانند. در این مرحله، اضافه کردن جزئیات طراحی آسان است.

در مرحله بعد، میلگرد فولادی در تمام هسته های افقی و عمودی داخل دیوار نصب می شود. پس از بازرسی، متخصصان آموزش دیده، بتن ساختمانی روان را به درون هسته های توخالی بلوک ها می ریزند.

قدرت بلوک های کامپوزیت، نفوذ پذیری هوا در بلوک ها و این واقعیت که میزان بتن مصرفی در ICF ها در مقایسه با ICB ها دوبرابر می باشد، همگی از مسائل برآمده شدن بلوک ها، سرریز شدن بتن و ایجاد حفره های هوا که گاهی اوقات در ICF ها مشاهده می شود جلوگیری می کنند.

نتیجه یک سیستم دیواری یکپارچه و منسجم است که در برابر هوا و رطوبت عایق است. سیستم بلوک Bautex تجارتی است که از مواد کمتر، مراحل کمتر، کار کمتر بهره می برد و نصب آن از سیستم های ICF ساده تر است.

2. مقاومت ICF در برابر آفات را در نظر بگیرید

خانه های ICF در برابر ورود موریانه ها مقاوم نیستند. موریانه ها می توانند با استفاده از تونل زنی از طریق عایق EPS وارد خانه ICF شوند. موریانه ها هنگام ورود به خانه می توانند بر روی دیوار، کف، و سقف خانه جای بگیرند. ICF یک کانال ساده برای ورود آفات به خانه است. بنابر این استفاده از این فوم ها در مناطقی که موریانه زیاداست توصیه نمی شود. حفاظت در برابر موریانه برای خانه های ICF ضروری است.

چگونه یک خانه ICF را در برابر موریانه ها محافظت کنیم؟

1. با استفاده از مواد غیر آلی مانند داربست های فولادی یا چوب تحت فشار خانه های ICF را در برابر ورود موریانه ها محافظت کنید.

2. در مناطقی که موریانه ها زیاد هستند یک یا چند روش تایید شده برای حفاظت از فوم در برابر موریانه ها استفاده می شود: سپر موریانه، حشره کش ها، موانع شن و مواد غشایی:

* سپر موریانه یک مانع ایجاد می کند تا موریانه ها نتوانند از طریق فوم تونل بزنند. به طور معمول، سپر موریانه از پلاستیک یا فلز با دوام ساخته شده و مانند یک کلاه در عرض جانبی ICF ها قرار می گیرد. هدف سپر موریانه این است که موریانه ها را مجبور به ترک فوم کند.
* یک نوار بازرسی با حذف فوم بیرونی در شش اینچی اطراف کل ساختمان ایجاد کنید. نوار بازرسی موریانه ها را به سمت نور هدایت می کند و محل حضور موریانه ها را نشان می دهد.
* فوم را با یک حشره کش مانند ادماکلورید (Imidacloprid) که در برابر موریانه بسیار مقاوم هستند ایمن کنید. Imidacloprid توسط سازمان بین المللی خدمات صدور گواهینامه بین المللی (ICC-ES) در برابر حملات حشرات تأیید شده است.
* موانع شن و ماسه یکی دیگر از مؤلفه های موثر در حذف موریانه می باشد. سه ویژگی مهم از ویژگی های مانع شن و ماسه را باید در نظر گرفت تا موثر باشد: اندازه ذرات، سختی ذرات و فضای بینابینی.
* نصب مواد غشایی در فوم درجه پایین در حفاظت از حشرات و رطوبت موثر است.

بلوک های مقاوم در برابر موریانه

بلوک های بتنی کامپوزیت Bautex در برابر آفات مقاوم هستند. استفاده از سیستم های دیواری Bautex نیاز به اقدامات حفاظتی بیشتر در برابر آفات را حذف می کند.

بلوک های Bautex فاقد مواد آلی هستند. موریانه ها از مواد آلی تغذیه می کنند. بلوک Bautex توسط سیمان عایق بندی شده که این امر شانس موریانه ها برای پنهان شدن را کاهش می دهد.

3. ضد آب بودن ICF را در نظر بگیرید

در یک خانه ساخته شده با ICF، حتی ورود مقدار کمی آب از طریق دیواره ها می تواند مشکلات عمده ای را ایجاد کند. رطوبت می تواند برای برخی از مواد پوسیدگی ایجاد کند که دوام خانه را تحت تاثیر قرار می دهد. رطوبت همچنین می تواند باعث رشد قارچ و کپک شود که می تواند کیفیت محیط زیست داخلی را کاهش دهد.

در حالی که بسیاری معتقدند که دیوارهای ICF نیازی به حفاظت در برابر رطوبت اضافی ندارند، تجربه نشان داده است که خانه های ICF هم نسبت به مشکلات نفوذ رطوبت حساس هستند.

* لبه های به هم پیوسته ICF آبگیر نیستند و می توانند آب را به پشت پلاستیک فوم منتقل کنند.
* خرد شدن بتن باعث ایجاد شکاف بین دیواره بتونی و پانل های ICF می شود. این شکاف ها یک مسیر ایده آل برای حرکت رطوبت به پایین دیوار فراهم می کند.
* ساخت دیوار ICF با پشته کردن پانل های عایق که دیوار بتونی را تشکیل می دهند شروع می شود. سپس از یک رابط یا بست برای نگهداری پانل ها در کنار یکدیگر استفاده می شود و یک حفره برای قرار دادن بتن ایجاد می کند.

بتن به طور معمول در بالابر های متعدد در حال لرزش ریخته می شود تا تعداد حفره های هوا در آن کم شود. ریختن نامناسب بتن توسط بالابر ها می تواند شکاف هایی را ایجاد کند که باعث نفوذ آب می شود. اگر لایه اول بتن با لایه بعدی به خوبی مخلوط نشوند یک اتصال سرد ایجاد می شود که ممکن است باعث نفوذ آب به سیستم دیوار شود.

* هر حفره ای که در دیوار بتنی به علت تلفیق ناقص ایجاد شود، یک نقطه بالقوه برای ورود آب می باشد.

هنگامی که آب وارد یک دیوار ICF می شود، می تواند مشکلاتی را در داخل ساختمان، از جمله پوشش داخلی، کفپوش و دیوارهای متقاطع مجاور ایجاد کند. ضروری است که یک سیستم ضد آب با کیفیت در طراحی یک خانه ICF در نظر بگیرید.

سیستم دیواری Bautex کمتر از ICF دچار رطوبت می شود ولی باز هم باید در برابر رطوبت محافظت شود.

استفاده از یک سیستم مانع رطوبت برای ICF و ICB
استفاده از یک غشای محافظ در برابر رطوبت اولین اقدام دفاعی در برابر نفوذ رطوبت به یک دیوار می باشد. متداول ترین محصولات مانع از رطوبت غشاهای پوست و چوب و غشاهای کاربردی مایع می باشد.

غشای ضد آب پوست و چوب

غشاهای پوست و چوب از سه لایه تشکیل شده اند:یک لایه داخلی عایق، یک لایه چوبی معمولا از جنس تخته سه لایی و یک غشاء سطح بیرونی از نوع ایزو است.

غشاء سطح بیرونی

غشاهای پوست و چوب گران هستند اما عملکرد بسیار سازگاری دارند. بسیاری از غشاهای پوست و چوب نیاز به یک لایه ایزوگام دارند که مانع خاک و گرد و غبار و افزایش چسبندگی می شود. اکثر این لایه ها ضد آب هستند، اما تعداد کمی از این لایه ها در دماهای پایین دچار مشکل می شوند.

نکته مهم این است که، پرایمرهای مبتنی بر حلال در ICF ها نمی توانند استفاده شوند زیرا حلال فوم را حل خواهد کرد. در هر سیستم مانع رطوبت، اطمینان از چسبندگی کامل به لایه دیوار، لایه بندی مناسب ورق ها و مدیریت جزئیات در منافذ محل های عبور ضروری و اساسی است و می تواند برخی از چالش ها را به پیمانکاران ارائه دهد.

سیستم مانع رطوبت غشای کاربردی مایع

یک سیستم مانع از نفوذ هوا و رطوبت مایع یک گزینه عالی برای ضد آب کردن یک خانه ICF یا ICB است. سیستم های مایع کاربردی به عنوان یک راه حل برای ایجاد یک لایه بدون شکاف و یکپارچه به کار می رود که به طور کامل به لایه دیوار می چسبد.

مزیت استفاده از این سیستم مایع این است که به تمام گوشه ها و شکاف ها می رسد. سیستم مایع دارای انعطاف پذیری است و یک گزینه مانع رطوبت عالی برای خانه های ICF و ICB است.

Bautex AMB 20

Bautex AMB 20 یک بلوک با غشای مایع مقاوم در برابر هوا و رطوبت است که یک مانع محافظ یکنواخت را ایجاد می کند و نفوذ هوا و رطوبت به داخل یک خانه را از بین می برد.

استفاه از مانع هوا و رطوبتِ Bautex AMB 20 در بلوک Bautex، بتن، بلوک بتنی یا سی ام یو، ICF یا مواد پوشش دهنده بیرونی سریع و کارآمد است و یک سیستم مانع رطوبت را ایجاد می کند.

4. ملاحظات طراحی خانه ICF

ساختمان های عایق بتنی با تمام طراحی های اساسی خانه سازگار است. پس از ساخت، یک خانه ICF درست مثل یک خانه سنتی به نظر می رسد. یکی از ملاحظات اولیه در طراحی یک خانه ICF در مقایسه با یک خانه با قالب چوب، ضخامت اضافی یک دیوار ICF به اندازه 12 اینچ می باشد.

عرض اضافه این دیوار ها اندازه اتاق ها را کاهش می دهد و متر مربع خانه را کاهش می دهد که اساساً هزینه هر متر مربع از ساخت یک خانه ICF را افزایش می دهد. اگر صاحب خانه بخواهد متر مربع اصلی خانه را حفظ کند، باید ابعاد کلی خانه را افزایش دهد که همچنین بر روی طراحی سقف و پایه نیز تاثیر می گذارد. همچنین پنجره ها و درها باید دارای ستون های گسترده تر باشند تا با ضخامت دیواره ها هماهنگ شوند.

یکی دیگر از مزایای سیستم دیوار Bautex نسبت به ICF این است که بلوک Bautex تنها 10 اینچ ضخامت دارد که فضای داخلی را حفظ می کند.

5. ملاحظات هزینه ساخت خانه های ICF

بر اساس گزارش وزارت مسکن و شهرسازی ایالات متحده (HUD)، هزینه اولیه برای ساخت ICF می تواند بین پنج تا ده درصد، یا دو تا چهار دلار در هر فوت مربع بیشتر از ساخت خانه با قاب چوبی باشد. با این حال، بهتر است منافع بلند مدت ساخت خانه های ICF را در نظر بگیرید. خانه های ICF انرژی بیشتری نسبت به خانه های قاب چوبی حفظ می کنند بنابراین خانه های ICF نیاز به تجهیزات گرمایش و سرمایش کمتری دارند که باعث می شود هزینه نهایی خانه کاهش یابد.

همچنین دیوارهای ICF مصرف انرژی گرمایی و خنک کننده را حدود 30-40 درصد کاهش می دهد که به صرفه جویی 200 تا 300 دلار در سال برای یک خانه معمولی می انجامد. ساخت خانه با ICF یا ICB یک انتخاب هوشمندانه و اقتصادی است، زیرا مزایای مالی بلند مدت آن بیشتر از هزینه اولیه ساخت و ساز است.

ساخت خانه با قالب عایق بتنی (ICF) دارای مزایای فراوانی است، اما چند عارضه وجود دارد که سازندگان خانه جدید باید قبل از انتخاب یک سیستم دیواری ICF در نظر بگیرند. خانه های ساخته شده با ICF صاحب خانه ها را از گردباد، زمین لرزه ها و طوفان ها محافظت می کند. یک خانه ICF همچنین در مصرف انرژی صرفه جویی می کند، آرام و ساکت است و هزینه نگهداری کمی دارد.

با این حال، مسائل متعددی وجود دارد که سازندگان خانه جدید باید قبل از انتخاب یک سیستم دیواری ICF در نظر بگیرند. خانه های ICF در معرض مشکلاتی در حین ساخت و ساز هستند که می تواند منجر به آفات و رطوبت شود. علاوه بر این، ضخامت ICF می تواند روی فوت مربع خانه تأثیر بگذارد و هزینه پروژه را افزایش دهد.

یک راه حل برای این چالش ها سیستم بلوک بتونی عایق بندی شده Bautex است. سیستم بلوک Bautex دیوار یکپارچه ای است که انرژی را حفظ می کند، ضد آفت است، در برابر آتش سوزی مقاوم است و می تواند گردبادها و طوفان های با سرعت باد تا 250 مایل در ساعت را تحمل کند. بلوک های Bautex همچنین نصب آسان تر و ضخامت کمتر از ICF دارند. سیستم بلوک Bautex موجب صرفه جویی در وقت و پول خانه سازان و کاهش خطر ساخت و ساز می شود.

برچسب ها:

ساخت ،خانه ،ICF ،بتن 
نظرات کاربران
security code
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman