60 درصد واحدهای مسکونی اندیشه فرسوده هستند

60 درصد واحدهای مسکونی اندیشه فرسوده هستند
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۱۴ | ۱۳۹۸/۰۳/۱۲

نماینده مردم شهریار، ملارد و شهرقدس در مجلس شورای اسلامی گفت: فرسودگی ۶۰ درصد از واحد‌های مسکونی اندیشه باعث شده است که این شهر با کوچکترین زلزله به صورت کامل تخلیه شود.
به گزارش اخبار ساختمان، محمد محمودی شاه‌نشین نماینده مردم شهریار، ملارد و شهرقدس در مجلس شورای اسلامی در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح اقدام ملی با بیان اینکه پیشنهاد رونق تولید در حوزه مسکن می‌تواند بازار کسب و کار و اشتغال را در شهر‌های مختلف فراهم کند گفت: امیدواریم همواره شاهد اجرای چنین پروژه‌هایی در حوزه مسکن باشیم، زیرا که رشد جمعیت مجاز و غیر مجاز در شهرستان‌های اطراف تهران از جمله اندیشه باعث شده که نظام جمعیت پذیری در این شهر به مشکل بر بخورد.

وی ادامه داد: عموما جمعیت شهرستان‌های مختلف از جمله سرآسیاب و ولیعصر مهاجر هستند به طوری که از صبح مردم از شهر خارج شده و به کلان شهر‌ها برای کار هجوم می‌آورند که این امر باعث ایجاد مشکلات بسیار زیادی شده است.

محمودی با اشاره به اینکه گرانی مسکن در تهران باعث شده که مردمان بسیار زیادی به حاشیه شهر‌ها از جمله شهریار، اسلامشهر و اندیشه پناه بیاورند گفت: ساخت مسکن در چنین شهر‌هایی باعث می‌شود که علاوه بر ایجاد اشتغال مشکل مسکن آن‌ها هم برطرف شود. از سوی دیگر باید بر بازار‌ کار شهرستان‌های مختلف از جمله کشاورزی، مهارت پذیری و همچنین بازرگانی هم توجه بیشتری کرد.

نماینده مردم شهریار، ملارد و شهرقدس در مجلس شورای اسلامی گفت: ۸۰ درصد از مغازه‌های تجاری بازار ایرانی اسلامی ساخته شده در شهر اندیشه خالی است این در حالیست که بسیاری از جمعیت این شهر روزانه برای کار به تهران و یا استان‌های اطراف مراجعه می‌کنند.

وی به وضعیت دسترسی این شهر به تهران هم اشاره کرد و گفت: متاسفانه در این شهر تنها یک مسیر برای تردد وجود دارد و ما هر روز شاهد ساعت‌ها ترافیک در خروجی آن هستیم این در حالیست که بار‌ها درخواست راه‌اندازی بی آر تی، مترو و یا قطار‌های حومه‌ای را به وزارت راه و شهرسازی و شهرداری‌ ارئه داده ایم.

محمودی تصریح کرد: هم اکنون مطالعات زیرساختی برای راه‌اندازی قطار‌های حومه‌ای انجام شده و ما درخواست داده‌ایم که تملک اراضی ایستگاه‌های راه‌آهن به شهرداری‌ها واگذار شود تا مترو در این شهر راه‌اندازی شود.

نماینده مردم شهریار، ملارد و شهرقدس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در شهر اندیشه ۴۰ هزار واحد مسکن مهر ساخته شده بود گفت: هم اکنون ۸ هزار و ۵۰۰ نفر در این واحد‌ها ساکن هستند، اما هیچ پروژه آموزشی، بهداشتی، تجاری و یا فضای سبزی برای این واحد‌ها در نظر گرفته نشده است.

وی افزود: طی سال‌های گذشته بخشی از اراضی اطراف این شهر‌ها به شهرداری واگذار شده تا مراکز آموزشی و تجاری برای آن‌ها ساخته شود اگر ساکنان این واحد‌های مسکن مهر تکمیل شود میزان جمعیت پذیری به ۱۵۰ هزار نفر می‌رسد.

محمودی به وضعیت اداره راه و شهرسازی این منطقه اشاره کرد و گفت: ۱۰ شهر و ۱۰۳ روستا توسط یک اداره راه و شهرسازی هدایت می‌شود این در حالیست که چنین جمعیتی تنها با یک اداره قابل برنامه ریزی و هدایت نیست بنابران امیدواریم وزارت راه و شهرسازی دستور راه‌اندازی ادارات جدیدی را در این منطقه صادر کند.

نماینده شهریار در مجلس نماینده مردم شهریار، ملارد و شهرقدس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تسهیلاتی در نظر گرفته نشده است، اما می‌توانیم با نوسازی این واحد‌ها تاثیر بسیار زیادی را بر حوزه بازار مسکن اطراف تهران داشته باشیم.

وی گفت: در سال گذشته با کوچکترین زلزله در شهرستان ملارد این شهر تخلیه شد بنابراین باید دولت هر چه سریعتر اقدامات لازم را برای نوسازی این واحد‌های مسکونی در دستور کار خود قرار دهد.

محمودی بیان کرد: بسیار از واحد‌های اداری در شهرستان اندیشه استیجاری است و ما از سازمان مجری و وزارت راه و شهرسازی درخواست داریم که این واحد‌ها را از استیجاری بودن خارج کند تا میزان هزینه‌ها در این ادارات کاهش یابد که این امر نیازمند تخصیص بودجه است که امیدواریم امسال در دستور کار قرار گیرد.

باشگاه خبرنگاران

برچسب ها:

مسکن ،فرسوده ،ساخت 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman