مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد خبر داد؛

ساخت و ساز نامتعارف ممنوع

ساخت و ساز نامتعارف ممنوع
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۲۵ | ۱۳۹۸/۰۳/۱۲

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد با اشاره به دستور تخریب چهارمین تأسیسات گردشگری دارای ساخت و ساز نامتعارف با بافت تاریخی، از تعیین مهلت یکساله برای ساکنان این مناطق برای رفع مشکلات خبر داد.
به گزارش اخبار ساختمان، سیدمصطفی فاطمی از تخریب چهارمین تأسیسات گردشگری بافت تاریخی یزد تا پایان هفته جاری به دلیل برخوردار نبودن از شرایط ساخت‌وسازهای متعارف خبر داد و گفت: متأسفانه برخی از مالکان سازه‌ها و بناهای تاریخی، ضمن ساخت‌وسازهای نامتعارف به اخطارهای مکرر اداره کل میراث فرهنگی، بی‌توجهی می‌کنند.

وی تصریح کرد: متأسفانه با وجود رأی دادگاه مبنی بر جریمه و تبرئه، درخواست ما برای مجموعه‌های متخلف، تخریب این سازه‌های نامتعارف است چرا که برای عدم ساخت این بناها اخطار داده شد اما مالکان هیچ اعتنایی در این باره نکردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد با اشاره به ارتفاع غیرمجاز برخی ساخت‌وسازها به عنوان تخلف موارد تخریب شده، تصریح کرد: از آنجایی که خط آسمان یزد یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این شهر جهانی به ویژه در میان گردشگران است، هر نوع سازه‌ای که منجر به تخریب این امر و البته ایجاد نمایی غیرمتعارف با بافت شود، در صورت بی‌اعتنایی به هشدارها و اخطارهای میراث فرهنگی، تخریب خواهد شد.

فاطمی افزود: موردی که به تازگی تخریب شد نیز از مصالح ساختمانی مرسوم استفاده نکرده و سازه به کار برده شده، پیش ساخته و غیرمتعارف با سازه‌های این بافت جهانی بود.

وی هرگونه ساخت و ساز بر روی پشت‌بام‌های سازه‌های این بافت را نیز غیرمجاز دانست و گفت: نصب خرپشته و شیروانی در پشت‌بام‌های بافت تاریخی غیرمجاز است، از این رو اداره کل میراث فرهنگی به تمام ساکنان بافت تاریخی به ویژه تأسیسات گردشگری، به منظور جمع آوری شیروانی‌های ایجاد شده، مهلتی یک ساله داده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد در این باره تاکید کرد: در مورد مهلت تعیین شده، تأسیسات گردشگری به دلیل نوع کاربری و اهمیتی که دارند، در اولویت قرار دارند.

ایسنا

برچسب ها:

ساخت ،تخریب ،بافت ،سازه 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman