در قالب طرح اقدام ملی انجام می شود؛

ساخت ۲۱ هزار مسکن در آذربایجان غربی

ساخت ۲۱ هزار مسکن در آذربایجان غربی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۱۷ | ۱۳۹۸/۰۹/۲۵

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: در قالب طرح ملی تولید و عرضه مسکن ۲۱ هزار واحد مسکونی در سطح استان احداث می شود.
به گزارش اخبار ساختمان، محسن حمزه لو با بیان اینکه در قالب این طرح ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور احداث می شود افزود: سهم استان در این طرح ۲۱ هزار واحد مسکونی است که ثبت نام آن از هفته گذشته در استان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون در قالب این طرج چهار هزار و ۸۰۰ نفر در ۹ شهرستان استان ثبت نام کرده اند عنوان کرد: ارومیه با یک هزار و ۲۰۰ فقره ثبت نام در رده اول قرار دارد.

وی با بیان اینکه استفاده نکردن از تسهیلات مسکن در سال‌های پس از انقلاب اسلامی، متاهل بودن، سکونت بیش از پنج ساله در محل مورد تقاضا از جمله مهمترین شرایط ثبت‌نام در این طرح است افزود: متقاضیان و همسران ثبت‌نام‌کنندگان برای برخورداری از مزیت‌های طرح باید فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی از روز اول فروردین ١٣٨۴ به بعد باشند.

حمزه لو با تاکید بر اینکه کسانی که واجد شرایط طرح نباشند، در زمان بررسی درخواست‌ها حذف می‌شوند ادامه داد: متقاضیان واجد شرایطی که در سامانه ملی این طرح ثبت‌نام و مدارک خود را تکمیل کرده‌اند، پیامک حاوی کدپیگیری را تا ۲۰ روز آینده دریافت خواهند کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با بیان اینکه این طرح در ۹ شهرستان ارومیه، خوی، نقده، سردشت، شاهین‌دژ، اشنویه، تکاب، محمدیار و سیه‌چشمه اجرا می شود خاطرنشان کرد: ظرفیت ثبت‌نام تنها در شهرهای سردشت و سیه‌چشمه پر نشده است.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در این استان، گفت: این کارگروه به‌صورت مستمر و مداوم جلساتی برگزار می‌کند و امور مربوط به طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن را پیگیری می‌کنیم.

حمزه لو در خصوص آخرین وضعیت مسکن مهر در استان نیز اظهارداشت: در استان آذربایجان‌غربی بیش از ۴۰ هزار واحد مسکن مهر داشته‌ایم که از این تعداد، هشت هزار واحد ناتمام است که سه هزار عدد آن شامل واحدهایی است که دارای معارض حقوقی و قضایی هستند اما واحدهایی را که تعهد داده‌ایم تا پایان سال تکمیل و به مردم تحویل دهیم بالغ بر چهار هزار واحد است.

وی با بیان اینکه با تاکید وزیر راه و شهرسازی و اولویتی که در این خصوص وجود دارد در اولین فرصت این واحدها را تکمیل می‌کنیم و به افتتاح خواهیم رساند اضافه کرد: کارگروه تخصصی رفع موانع مسکن مهر در این استان تشکیل شده که این در کارگروه به‌صورت مستمر و مداوم جلساتی را با دستگاه‌های خدمات‌رسان استان برگزار می‌کنیم تا از ظرفیت‌های آن‌ها برای تکمیل این واحدها استفاده کنیم.

مهر

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman