افزایش قیمت مقطعی در بازار مسکن تهران

افزایش قیمت مقطعی در بازار مسکن تهران
Facebook Twitter LinkedIn

۱۷:۵۲ | ۱۳۹۸/۱۰/۱۵

گزارش‌ها از بازار مسکن پایتخت نشان می‌دهد که رکود در این بازار جای خود را به افزایش قیمت مقطعی داده است.
به گزارش اخبار ساختمان، کارشناسان بازار مسکن معتقد هستند که شرایط فعلی بازار مسکن با توجه به طرح‌هایی که وجود دارد، به سمت تعادل حرکت می‌کند. ولی بازار مسکن متأثر از بازارهای موازی دچار افزایش قیمت شد؛ کما این‌که در مدت اخیر سایر بازارهای موازی نیز با رشد قیمت مواجه بودند. این افزایش قیمت، موقتی است و دلیل خاصی برای ادامه رشد وجود ندارد. در ادامه قیمت مسکن در چند منطقه تهران را موردبررسی قرار داده‌ایم.

آگهی‌های منتشر شده در محدوده الهیه نشان می‌دهد که میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در این محدوده حدود ۳۷ میلیون و ۶۰۰ تومان است و در این منطقه افزایش قیمت ۶ درصدی داشته‌ایم.

در محدوده هفت‌حوض افزایش قیمتی ثبت نشده است و در این منطقه میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی حدود ۱۶ میلیون و ۵۰۰ تومان شده است. در سه‌ماهه گذشته در این منطقه ۷۱۵ معامله انجام شده است.

در محدوده هاشم‌آباد میانگین قیمت واحدهای مسکونی حدوداً ۷ میلیون و ۳۰۰ تومان است. در سه‌ماهه گذشته در این منطقه ۱۰ درصد افزایش قیمت داشته‌ایم.

لازم به ذکر است که کانون منطقه‌ای رشد حدود یک‌میلیون تومانی متوسط کلی قیمت مسکن در تهران رصد شد. مطابق آمار میانگین قیمت هر مترمربع آپارتمان در منطقه یک جهش عجیب‌وغریب هشت میلیون تومانی را طی یک ماه تجربه کرده و از میانگین ۲۳ میلیون تومان در آبان ماه به ۳۱ میلیون تومان در آذرماه رسیده است.

بورس امروز

برچسب ها:

مسکن ،قیمت ،تهران 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman