عجیب‌ترین تکنولوژی‌ها در برج‌های دبی

عجیب‌ترین تکنولوژی‌ها در برج‌های دبی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۲۴ | ۱۴۰۰/۰۵/۰۸

کشور امارات یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان در صنعت گردشگری است که بلندترین برج های جهان را در دل خود جای داده است.

به گزارش اخبار ساختمان، توریست‌های تور دبی برای سفر به کشورهای خاومیانه، دبی را انتخاب می‌کنند به این دلیل که میزبان برج های معروف دنیا و تفریحات لوکس همراه با مراکز خرید لاکچری است. برج های دوقلو دبی جزء بی نظیرترین برج های دنیا محسوب شده که بیش از یک سوم برج های فوق مدرن دنیا در آن جای گرفته است. در ادامه به سه مورد از معروف ترین برج های دبی در امارات اشاره می کنیم. با ما همراه باشید...

برج العرب (Burj Al arab)


طرح معماری برج العرب در دبی با بادبان کشتی عجین شده که لاکچری‌ترین برج دبی است به طوری که هرجای دبی ایستاده باشید، این برج به طرز شگفت آوری خودنمایی می‌کند. تاریخ ساخت برج العرب دبی به سال ۱۹۹۹ بر می‌گردد که با ۳۲۱ متر ارتفاع و ۶۰ طبقه، هفتمین هتل بلند جهان است.

آیا برج العرب از بهترین هتل های دبی است؟


نقطه بالایی برج زمین تنیسی به ابعاد ۲۴ متر دارد و مسئله قابل تامل در این است که در ارتفاع ۲۱۲ متری آن سکویی برای فرود هلیکوپتر نیز طراحی شده است، به شکلی که هیچ حفاظی ندارد، ترسناک است و در عین حال عجیب! حتی تصور اینکه در نمای داخلی اتاق های هتل برج العرب، یکی از بزرگترین سازه های جهان، از پوشش طلا استفاده شده نیز غیر ممکن است.

ویژگی بهترین هتل های دبی

ساخت این برج به گونه‌ای طراحی شده است که اتاق های با متراژ بالا و دوبلکس را با ۱۸ آسانسور مجزا با یکدیگر مرتبط می‌کند. رستوران‌های لوکسی که به سنگ‌های با ارزش رنگارنگی مزین شده اند و قیمت یک وعده غذا در آنها به ۱۰۰۰ درهم می رسد!

هر شب، برج العرب دبی با نمای بادبان شکل و شباهت آن به کشتی باستانی عربستان، نمایشگری از نورهای رنگی است، تغییر رنگ‌ها و جلوه‌های درخشان سالانه میلیون‌ها بازدید کننده و توریست خارجی را مجذوب خود می کند.

بلندترین برج جهان کجاست ؟ دبی یا مالزی؟


و اما بلندترین برج جهان چه برجی است؟ برج خلیفه یکی از نمونه‌های برتر پیشرفت تکنولوژی در قرن اخیر است که امروزه در اغلب مجامع طراحی و معماری سر زبان ها افتاده است. این برج با ارتفاع ۸۲۸ متر لقب بلندترین برج جهان را به یدک می‌کشد. طرح این برج زیبا از شیوه معماری اسلامی و یک گل صحرایی با نام هیمنوکالیس (Hymenocallis) گرفته شده است که در سفر به دبی جزء بهترین جاذبه‌های توریستی دبی به شمار می آید.

برج خلیفه (Burj khalifa)

از نوآوری‌های مورد استفاده در ساخت و سازهای برج خلیفه، شاهکار مهندسی و معماری به خصوص معماری اسلامی و استفاده از به روزترین امکانات در مقابل بادهای شدید و بیابانی مقاومت بالایی دارد. تماشای برج خلیفه در شب و همچنین برج خلیفه از بالا برای اغلب توریست‌های تور دبی دیدنی است، بسیاری از تفریحات دبی به صورت هوایی هستند که از ارتفاع برج خلیفه می‌توان اطراف آن را دور زد و از زیبایی های آن شگفت زده شد.

بهترین مراکز تجاری دبی برای خرید

برج خلیفه با دارا بودن بیشترین طبقه (۲۱۱)، بلندترین آسمان خراش دنیا، بلندترین رستوران دنیا به اسم اتمسفر با ارتفاع ۵۸۴ متر، بلندترین و طولانی‌ترین آسانسورهای پیشرفته دنیا، بلندترین استخر و مسجد و... رکورددار بلندترین برج جهان است، به طوری که هرساله میزبان برگزاری مراسم نورافشانی هیجان انگیزی با پیشرفته‌ترین ابزارها و تجهیزات لیزری در محدوده وسیعی از آسمان دبی است.

یکی دیگر از مسائل مهم در طراحی این ساختمان، توجه آن به ایمنی در برابر آتش است. برج خلیفه اولین قدم بلند در جهان بود و از آسانسورهایی برخوردار بود که برای تخلیه در شرایط آتش سوزی یا امنیتی برنامه ریزی شده بود.

طراحی داخل برج خلیفه به قدری زیبا است که با ورودتان به آن، ابتدا سنگ‌های صیقلی رنگارنگی را مشاهده خواهید کرد که فرش‌های دستبافت نفیسی را بر روی آن جای داده اند و با ۱۰۰۰ اثر هنری ارزشمند از معروف‌ترین هنرمندان جهان و خاورمیانه زیبایی نمای داخلی آن را چندین برابر کرده است. مناره‌های برج خلیفه به طوری طراحی شده که مارپیچی‌های آن نور خورشید را به درون خود می کشاند. لازم به ذکر است که مرکز خرید دبی مال یکی از بهترین مراکز خرید دبی محسوب می شود که در حقیقت بخشی از پروژه برج خلیفه است و در آن می توان انواع و اقسام اجناس با کیفیت خارجی را با قیمت هایی متناسب خریداری کرد.

برج کایان (Cayan Tower)


در ابتدا برج چرخان دبی به سبب طرح شبیه به الگوی رقص مواد جامد و حفره هایی در سطح آن به «برج بی نهایت» شهرت داشت.

اگر بخواهیم از برج کایان دبی در دبی بگوییم، به مهمترین ویژگی آن می‌پردازیم، یعنی طرح مارپیچی آن که به جهت امنیت از باد و طوفان سرزمین خشک و بیابانی امارات در ساخت آن در نظر گرفته شده است و مایه شگفتی تمامی توریست های تور دبی است.

بلندترین برج رقصان و مارپیچ در دبی

ساختمانی مجهز با ۳۰۰ ارتفاع که معماری آن به گونه‌ای است که با تاب خوردگی ۹۰ درجه‌ای برج کایان یا برج اینفینیتی دبی که جهت چرخش آن در قسمت بالایی هسته مرکزی با قسمت پایینی آن برخلاف هم است، در فشاربادها مقاومت زیادی داشته باشد.

ایسنا


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman