رئیس بنیاد مسکن:

۲۵۰۰میلیارد تومان وام برای مناطق سیل زده

۲۵۰۰میلیارد تومان وام برای مناطق سیل زده
Facebook Twitter LinkedIn

۱۶:۱۶ | ۱۳۹۸/۰۳/۲۲

رئیس بنیاد مسکن: تاکنون برای بازسازی مناطق سیل زده ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان وام تامین شده است.
به گزارش اخبار ساختمان، رئیس بنیاد مسکن در برنامه تیتر امشب درباره روند بازسازی ها در مناطق سیل زده گفت: عمده اعتبارات بازسازی از طریق بانک و کمک های بلاعوض تامین می شود.

علیرضا تابش افزود: در وهله اول 2 هزار و 500 میلیارد تومان وام و هزار و 300 میلیارد تومان نیز کمک بلاعوض تامین شد.

وی با بیان اینکه مشکلات تاخیر در پرداخت ها پیگیری می شود و مصوبه بانک مرکزی در پرداخت تسهیلات به بانک ها در استان ها ابلاغ شده است، افزود: 40 هزار پرونده کامل و به بانک ها ابلاغ شد که از این تعداد 8 هزار پرونده عقده قرارداد شده اما پرداخت ها کافی نبوده است که بانک مرکزی پیگیر است.

تابش گفت: بیشتر پرداخت ها از کمک های بلاعوض دولت و مردم بوده است.

رئیس بنیاد مسکن در ادامه گفت: بانک ها در ارزیابی ها با بنیاد مسکن همکاری داشته اند و ارزیابی بنیاد مسکن ملاک است.

تابش گفت: در استان گلستان تصمیم هایی برای تسریع روند کار انجام شده است. 2 استان معین در خدمت این استان قرار گرفته و روند کار مطلوب تر شده است و کارها با جدیت بیشتر انجام می شود.

او افزود: تعمیرات تا پایان تابستان و ساخت و ساز ها تا پایان امسال به اتمام خواهد رسید.

رئیس بنیاد مسکن افزود: در پی کنی ها در استان گلستان سرعت کار مناسب است از بانک ها انتظار می رود عقد قرارداد را همراه با فقط پرداخت قسط اول عملیاتی کنند.

تابش درباره تامین مصالح و ماشین آلات گفت: تهیه سیمان را بنیاد مستضعفان تقبل کرده است، آهن آلات به استان ها حمل ، ایستگاه های تهیه بتن آماده شده و قیمت ها مصالح نیز قیمت اعلامی بنیاد مسکن است.

محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی هم درباره اقدامات انجام شده در مناطق سیل زده گفت: سیلی که فروردین استان های کشور را در برگرفت تخریب های زیادی به همراه داشت.

بعد از سیل و با تاکید مقام معظم رهبری برای حضور نیروهای مسلح در مناطق درگیری سیل، استان های مختلف برای کمک به سیل زدگان معین شدند؛ تمام کمک های جمع آوری شده از اقلام ضروری و گروه های جهادی از مبدا استان ها هدفمند بر اساس نیاز به مناطق ارسال شد.

در طرح جهاد همبستگی ملی نیز با تعامل دولت قرارداد ساخت 20 هزار منزل آسیب دیده بین سازمان بسیج مستضعفین و بنیاد مسکن منعقد شد بسیج مستضعفین به عنوان متولی در منطقه انجام وظیفه کرد همچنین تطبیق منطقه جغرافیایی بین سپاه و بسیج انجام شد .

زهرایی گفت: با تعاملی که با بنیاد مسکن داشتیم و با آسیب شناسی های انجام شده، کار ساخت و ساز ها در سامانه عمران اجتماعی بارگذاری می شود.

در طرح جهاد همبستگی خیرین، با حق انتخاب مالک و با هماهنگی بنیاد مسکن قرارداد امضا و بارگذاری می شود.
در طرح برای ساخت 30 میلیون تومان و برای تعمیر 7 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: با شناسایی واحدها در سامانه عمران اجتماعی کار تبلیغاتی انجام می شود برای سازمان ها و استان های معین سهمی برای کمک درنظر گرفته شده است.

مهدی رازجویان معاون عمرانی استانداری مازندران هم گفت: مشکل اساسی ما پرداخت تسهیلات بانک هاست که هنوز پرداخت ها دستی و کند انجام می شود.

رازجویان گفت: با توجه به کندی پرداخت تسهیلات از جانب بانک ها روند ساخت و سازها به کندی انجام می شود که وعده پیگیری در هیئت دولت برای رفع موانع بانک ها داده شده است.

او گفت: تسریع در روند کار بانک ها ساخت و ساز ها را سرعت خواهد بخشید.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان هم گفت: از روز عید سعید فطر جلسه ای با حضور فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی مشکلات بررسی شد. طبق نظرسنجی ها اولویت اول مردم آماده سازی برای کشت تابستانه است که در دستور کار قرار گرفته است.

در شهرستان اهواز 3 هزار هکتار باقی مانده که با خط لوله هایی که در اختیار وزارت جهاد قرار گرفته مشکلات رفع خواهد شد.

استاندار خوزستان گفت: مشکل اصلی فعلا دشت آزادگان است که هنوز مناطقی زیر آب است. بیش از 90 دستگاه از روز عید فطر به دستگاه های خدمات رسان اضافه شده است تا چند روز آینده این 23 هکتار از زیر آب خارج و کشت تابستانه آغاز می شود.

شریعتی گفت: در روستاهایی نیز که امکان سکونت نبود علاوه بر تسهیلات دولتی 200 کانکس کولر دار در اختیار مردم قرار گرفته و شرایط تاحدودی مناسب شده است.

او افزود: اکنون هیچ خانواده ای در گرمای خوزستان زیرچادر نداریم.

وی گفت: پکیج های امداد رسانی در اختیار شهرها قرار می گیرد و وسایل سرمایشی نیز با هماهنگی های لازم تامین و در اختیار مردم قرار می گیرد.

با هماهنگی بین بانک ها و دستورالعمل های بانک مرکزی روند تعمیرات و ساخت و ساز سرعت بیشتری می گیرد.

صداوسیما

برچسب ها:

بازسازی ،وام ،ساخت 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman