طبق سرشماری سال ۹۵ در خراسان شمالی؛

۱۶ هزار مسکن شهری باید نوسازی شوند

۱۶ هزار مسکن شهری باید نوسازی شوند
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۴۷ | ۱۳۹۸/۱۱/۱۰

براساس سرشماری سال ۹۵ در خراسان شمالی ۱۶ هزار واحد مسکن شهری عمری بالا داشته و نیازمند بازسازی هستند که امید می‌رود بخشی از آن، با اجرای طرح ملی اقدام تولید مسکن، نوسازی شود.
به گزارش اخبار ساختمان، معاون بازآفرینی و مسکن اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی اظهار داشت: بر اساس برنامه افق سال ۱۴۰۴ باید در استان ۱۴ هزار واحد مسکونی جدید، برای پاسخ به نیاز شهروندان ساخته شود.

جواد عمادیان فر اظهار داشت: خوشبختانه با کلید خوردن طرح ملی اقدام مسکن، بازار مسکن رونق می گیرد و با افزایش میزان عرضه، قیمت مسکن هم تعدیل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تا یک ماه آینده، چهار تا پنج هزار واحد مسکونی در قالب طرح ملی اقدام تولید مسکن در استان، وارد مرحله اجرایی می شود.

وی افزود: حدود پنج هزار نفر در این استان، با ثبت‌نام در پایگاه طرح، متقاضی دریافت مسکن از طرح ملی اقدام تولید مسکن شده اند که تنها ۵۰۰ واحد مسکونی در شهر بجنورد، از سهم پنج هزار و ۴۶۰ واحدی پنج شهر استان، خالی مانده است.

عمادیان فر اظهار داشت: سهم استان تامین پنج هزار واحد مسکونی در شهر بجنورد، ۱۸۰ واحد در شیروان، ۱۶۰ واحد در اسفراین، ۶۰ واحد در جاجرم و ۶۰ واحد در گرمه است.

وی با اشاره به اینکه ساخت و ساز، با بیش از ۱۰۰ شغل در ارتباط است، گفت: به یقین در سال آتی، با اجرایی شدن طرح ملی اقدام تولید مسکن و رونق ساخت و ساز، وضعیت اشتغال هم رونق می گیرد.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه شهرسازی خراسان شمالی اظهار داشت: در مرحله نخست اجرای این طرح ملی در استان، برای پنج هزار نفر اشتغال مستقیم و به همین میزان اشتغال غیر مستقیم ایجاد می شود.

عمادیان فر درباره اجرای طرح مسکن مهر در استان گفت: سهم استان از این طرح، ساخت ۲۴ هزار واحد مسکونی است که تا کنون ۲۰ هزار واحد تکمیل شده است.

وی افزود: هزار واحد مسکونی در مسکن مهر، با مشکل روبه رو و متوقف شده است، که احتمال می رود این واحدهای مسکونی در قالب طرح ملی اقدام تولید مسکن، فعال شود.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه شهرسازی خراسان شمالی اظهار داشت: کل سهم استان از طرح یادشده ساخت حدود ۱۰ هزار واحد مسکونی شهری تعیین شده است.

بر اساس اعلام راه و شهرسازی خراسان شمالی، شهروندان این استان در افق سال ۱۴۰۴، ۳۰ هزار واحد مسکونی کم دارند.

ایرنا

برچسب ها:

مسکن ،نوسازی ،خراسان شمالی 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman