سایه رکود بر سر بازار مسکن در همدان

سایه رکود بر سر بازار مسکن در همدان
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۴۷ | ۱۳۹۹/۰۱/۱۸

رئیس اتحادیه مشاورین املاک همدان با بیان اینکه بازار مسکن در رکود به سر می برد، گفت: در حال حاضر به علت شیوع کروناویروس بازار مسکن به شدت دچار رکود شده است و خرید و فروشی صورت نمی‌گیرد.
به گزارش اخبار ساختمان، ابراهیم جمالی با اشاره به اینکه این موضوع باعث کاهش قیمت مسکن در همدان نشده است، اظهار کرد: در بهمن و اسفندماه سال گذشته قیمت مسکن در همدان افزایش ۱۰ درصدی داشت و با وجود اینکه در حال حاضر در رکود هستیم، کاهش قیمت نداشته ایم.

وی با تأکید بر اینکه فعلاً تمامی مشاورین املاک تعطیل هستند، تصریح کرد: در حال حاضر تمامی مشاورین املاک به علت جلوگیری از شیوع کروناویروس تعطیل هستند و خرید و فروشی در همدان انجام نمی‌شود.

جمالی با اشاره به آثار منفی کروناویروس بر کسب و کار مشاورین املاک، یادآور شد: بسیاری از مشاورین املاک همدان مستأجر هستند و شیوع کرونا و تعطیلی بازار آثار منفی بر کسب و کارها به ویژه مشاورین املاک وارد کرده است.

وی بیان کرد: معمولاً در اسفند و فروردین و تا نیمه اردیبهشت در همدان خرید و فروش مسکن و یا اجاره صورت نمی‌گیرد بنابراین مسکن در این ایام بازار خوبی ندارد و در حال حاضر نیز به علت کرونا مردم تمایلی به خرید ملک نشان نمی‌دهند.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک همدان با بیان اینکه قیمت مصالح ساختمانی چیزی حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است، تأکید کرد: به طور حتم اگر بازار از وضعیت کرونایی خارج و رونقی هم ایجاد شود قیمت ها بالا خواهد رفت چرا که مصالح گران شده است.

ایسنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman