متقاضیان پیامکی طرح مسکن ملی بخوانند

متقاضیان پیامکی طرح مسکن ملی بخوانند
Facebook Twitter LinkedIn

۱۶:۴۳ | ۱۳۹۹/۰۱/۲۳

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در صورت ماندگاری ویروس کرونا، ساز و کاری را طراحی می‌کنیم تا متقاضیانی که از طریق پیامک تقاضای خود را رزرو کرده‌اند بتوانند با ارائه اطلاعات سجلی دیگر اعضای خانوار، ثبت‌نام‌شان را در همان سیستم پیامکی، نهایی کنند؛ البته کار سختی است!

به گزارش اخبار ساختمان، محمود محمودزاده افزود: در مرحله دوم طرح ثبت‌نام اقدام ملی مسکن بیش از ۵۰۰ هزار نفر از طریق سامانه اقدام به نام‌نویسی کردند که تا آخر اردیبهشت ماه نتیجه نهایی پالایش این افراد انجام می‌شود.

وی افزود: حدود ۸۰۰ هزار نفر هم از طریق پیامک ثبت‌نام خود را رزرو کرده‌اند که ان‌شاءالله بعد از عادی شدن شرایط بهداشتی، فراخوان تکمیل نام نویسی این افراد را اعلام می‌کنیم تا اطلاعات‌شان را روی سامانه ثبت کنند و پالایش امکانپذیر شود. ۴۵ روزه بعد از آن نتایج را اعلام می‌کنیم.

محمودزاده در پاسخ به این سوال که اگر ویروس کرونا تا ماه‌های آینده ماندگار شد تکلیف متقاضیان پیامکی مسکن ملی چه می‌شود؟ گفت: در آن صورت باید روش‌های دیگری را پیدا کنیم. در ثبت‌نام پیامکی فقط کد ملی سرپرست خانوار ثبت شده و به نوعی رزرو افراد صورت گرفته است. برای تکمیل فرایند نام‌نویسی باید اطلاعات همه اعضای خانوار از جمله کد ملی و مشخصات سجلی، ثبت شود.

پیشرفت حدود ۱۰۰ درصدی برخی واحدهای مسکن ملی

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: اگر شرایط کنونی و شیوع ویروس کرونا ادامه پیدا کند باید بتوانیم سیستم پیامکی را گسترش دهیم تا افراد بتوانند نام‌نویسی نهایی را از طریق پیامک انجام دهند که البته این کار کمی مشکل و زمان‌بر است.

وی درباره میزان پیشرفت واحدهای ثبت‌نامی طرح اقدام ملی مسکن گفت: پروژه‌ها در مراحل مختلف پیشرفت است و بعضی به پیشرفت فیزیکی حدود ۱۰۰ درصد رسیده که ان‌شاءالله خرداد یا تیر امسال آنها را افتتاح می‌کنیم. ولی آنچه مسلم است اینکه به تعداد ثبت‌نام‌های موجود، تامین زمین صورت گرفته پیش‌بینی‌های لازم انجام شده است.

ایسنا


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman