در پی شیوع ویروس کرونا:

افت معاملات مسکن در شهرستان کرج

افت معاملات مسکن در شهرستان کرج
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۵۶ | ۱۳۹۹/۰۱/۳۱

رئیس اتحادیه مشاوران املاک شهرستان کرج دلیل کاهش معاملات مسکن را شیوع ویروس کرونا اعلام کرد و گفت: مردم بلاتکلیف هستند و بازار خرید و فروش دچار رکود است.
به گزارش اخبار ساختمان، محمد قمی با اشاره به کاهش معاملات مسکن در شهرستان کرج از زمان شیوع کرونا تاکنون، اظهار کرد: در حال حاضر مردم بلاتکلیف هستند، بازار خرید و فروش مسکن به ویژه در حوزه اجاره بها دچار رکود شده است.

وی افزود: در بحث اجاره مسکن حدود دو ماه است که به دلیل رعایت دستورالعمل‌های مراقبتی در برابر بیماری کرونا مردم اجازه نمی‌دهند که از واحدهای استیجاری که در آن سکونت دارند بازدیدی انجام شود، به همین دلیل وقتی مستاجری می‌خواهد محل زندگی خود را جابجا کند با مشکل مواجهه می‌شود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک شهرستان کرج گفت: در بحث اجاره مسکن، مستاجرانی که قصد جابجایی دارند نمی‌توانند بازدیدی از مسکن‌های اجاره‌ای که در حال حاضر تخلیه نیستند داشته باشند، از طرفی صاحب خانه‌ها نیز به دلیل سر رسیدن زمان اتمام قرارداد اجاره مسکن از مستأجران خود می‌خواهند که هر چه زودتر ملک آنها را خالی کنند و این مسائل موجب سردرگمی مردم شده است.

قمی با این توضیح که در شرایط کنونی در بحث اجاره مسکن و همچنین خرید و فروش ملک مسکونی، تنها فرصت بازدید از املاک مسکونی که تخلیه هستند فراهم است، افزود: به دنبال شیوع بیماری کرونا بازار مسکن از تب و تاب افتاده است.

وی در بخش دیگری با تاکید بر اینکه در بحث اجاره مسکن تنها معاملاتی که انجام می‌شود محدود به بحث تمدید اجاره نامه‌ها است، افزود: در حال حاضر معاملات مربوط به اجاره مسکن در شهرستان کرج با افت ۵۰ تا ۶۰ درصدی نسبت به زمان قبل از شیوع بیماری کرونا مواجهه است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک شهرستان کرج با اشاره به درخواست پیشنهادی که از سوی اتحادیه مشاوران املاک به ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا ارائه شده است، گفت: در این قالب خواسته مطرح شده این است که قرارداد اجاره مسکن‌هایی که مهلت آن تا فروردین ۹۹ بوده به مدت دو ماه تمدید شود.

قمی اظهار امیدواری کرد که این درخواست در ستاد استانی کرونا مورد موافقت قرار گیرد تا در راستای آن گامی برای کمکی به مستأجران برداشته شود.

وی در خصوص تغییرات قیمت مسکن در شهرستان کرج طی سال گذشته، گفت: در نیم سال دوم سال ۹۸ نسبت به شش ماهه نخست همان سال، قیمت مسکن در این شهرستان با کاهش حداقل ۲۰ درصدی مواجهه شد.

مهر

نظرات کاربران
security code
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman