معرفی محصول؛

کابینت هایگلاس چه ویژگی هایی دارد؟

کابینت هایگلاس چه ویژگی هایی دارد؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۵:۴۴ | ۱۴۰۰/۰۳/۲۲

همان طور که می دانید کابینت ها از جمله تجهیزاتی هستند که وجود آنها در هر آشپزخانه ای الزامی است. این تجهیزات ضروری علاوه بر کارایی، نمایی شیک و جذاب به فضای آشپزخانه می بخشند و در طیف وسیعی از طرح و رنگ تولید می شوند.

به گزارش اخبار ساختمان، اگر به آشپزخانه های مدرن امروزی نگاهی بیندازید متوجه اهمیت روز افزون این وسیله ضروری در فضای آشپزخانه خواهید شد. در واقع مهم ترین فاکتوری که نقش حیاتی در زیبایی دکوراسیون آشپزخانه ایفا می کند کابینت است زیرا نه تنها با استفاده از آن می توان ظروف و وسایل مختلف را سازماندهی و مرتب کرد بلکه ظاهری آراسته نیز به فضا بخشیده خواهد شد.

چرا کابینت هایگلاس گزینه مناسبی برای خرید است؟

کابینت هایگلاس نمونه ای مقاوم در میان انواع کابینت ها است که از چوب ام دی اف ساخته شده و روکش پلاستیکی و براقی دارد. وجه تمایز این کابینت با نمونه ام دی اف، روکش براق آن یا همان های گلاس بودن آن است. اما حال سوال این جاست که چرا کابینت هایگلاس؟

اگر از یک طراح داخلی بخواهید کابینت اشپزخانه شما را طراحی کند مسلماً متریال های مختلفی برای ساخت آن به شما پیشنهاد می دهد از جمله فلز، MDF، ملامینه، هایگلاس، چوب، شیشه و … که هر کدام مزایای منحصر بفرد خود را دارند و جلوه ای متفاوت ایجاد می نمایند.

کابینت تمام چوب که با نام کابینت ممبران نیز شناخته شده و این روزها در طراحی خانه های لوکس به چشم می خورد زیبایی بی نظیری دارد زیرا از چوب طبیعی ساخته می شود و حسی از گرما و صمیمیت به فضا می بخشد اما قیمت طراحی و ساخت آن در مقایسه با کابینت های معمولی بالاتر است به همین خاطر بسیاری افراد تمایل به استفاده از آن در آشپزخانه خود ندارند.

همین نکته سبب شده است اکثر افراد ترجیح دهند از کابینت ام دی اف استفاده کنند زیرا نه تنها در طرح ها، رنگ ها و روکش های متفاوت به بازار عرضه می شوند بلکه از نظر قیمت نیز مناسب تر از سایر مدل ها هستند.

در حال حاضر کابینت MDF توجه اکثر افراد را به خود جلب کرده و بیشترین سهم بازار را به خود اختصاص داده است. ام دی اف از ضایعات دور ریختنی چوب ساخته می شود و به نسبت چوب طبیعی از قابلیت ها و ویژگی های بهتری برخوردار است. قابلیت استفاده از روکش های مختلف بر روی آن از جمله روکش هایگلاس بر جذابیت این متریال افزوده است.

ویژگی های روکش هایگلاس چیست؟

همانطور که در نوشته های پیشین به معرفی انواع کابینت و روکش های آن ها پرداخته شد، کابینت MDF با تنوع بالایی از روکش به بازار عرضه می شود که در بین آن ها روکش هایگلاس محبوب تر است. این کابینت ظاهری متفاوت دارد و چشم هر ببینده را خیره می کند. در طراحی آشپزخانه های امروزی هایگلاس اولین گزینه و مناسب ترین مدل است که مورد پسند همگان قرار می گیرد.

در ساخت این کاور از روکش پلکسی گلاس که نوعی پلاستیک است، استفاده شده است. نکته مهمی که در انتخاب این مدل کابینت باید مورد توجه قرار گیرد، میزان موجی است که بر اثر انعکاس نور به سطح آن ایجاد می شود. هرچه این میزان موج کم تر باشد نشان دهنده کیفیت بالاتر مغزی به کار رفته در ساخت آن است. در نتیجه این کابینت از کیفیت بالاتری برخوردار است.

مزایای کابینت هایگلاس

* وزن این متریال نسبت به شیشه سبک تر اما استحکام و مقاومت آن بیشتر است.
* کابینت هایی که از هایگلاس ساخته می شوند ظاهری براق و شیک دارند و جلوه آشپزخانه را بسیار زیبا می کنند.
* مهمترین موضوع در طراحی دکوراسیون داخلی, روشنایی فضا است. کابینت هایگلاس سطح شیشه مانند و براق دارد و به عنوان منبعی از نور در آشپزخانه به شمار می رود. سطح این کابینت نور را منعکس می کند و فضای آشپزخانه را روشن تر جلوه می نماید.
* قیمت این مدل کابینت مقرون بصرفه است و با خیالی آسوده می توان نسبت به خرید آن اقدام نمود.
* این مدل ظاهری ساده دارد و همین سادگی نمادی از دکوراسیون مدرن است. این کابینت ها ساده اما در رنگ های متنوع تولید می شوند و به راحتی می توان آنها را با دکوراسیون دلخواه هماهنگ نمود.
* سطح صاف و براق این کابینت ها تمیز نمودن آنها را آسان نموده و به راحتی با یک دستمال مرطوب می توان سطح آنها را تمیز نمود.
* وزن کابینت هایگلاس نسبت به انواع کابینت سبک تر است و حمل و نقل آن راحت تر صورت می گیرد.
* این کابینت ها از مقاومت بالایی در برابر حرارت، رطوبت و گرد و غبار برخوردار هستند.
* طول عمر کابینت های گلاس بالا است.

کابینت هایگلاس چه معایبی دارد؟

* این کابینت سطح صاف و یکدستی دارد و مقاومت آن در برابر خط و خش پایین است. از این رو در نگهداری آن باید دقت کرد.
* لایه درونی آن از جنس ام دی اف خام است که در برابر آب و رطوبت از مقاومت لازم برخوردار نیست.
* لبه های این کابینت صاف و تیز است.

 

بیشتر بخوانید: صفحه روی کابینت، مکمل زیبایی آشپزخانه

نکات مهم در نگهداری از کابینت هایگلاس

همان طور که گفته شد این کابینت سطحی صاف، یکدست، براق و شیشه مانند دارد، از این رو اثر انگشت و خط و خش به راحتی بر روی آن نمایان می شود. تا حد ممکن باید از برخورد اجسام نوک تیز به سطح آن جلوگیری شود.

لازم به ذکر است رنگ های روشن این متریال برای افرادی که نسبت به جای انگشت حساسیت دارند انتخابی مناسب هستند. کابینت هایگلاس در برابر ذرات گرد و غبار و آلودگی بسیار مقاوم است و در صورتی که لایه ای از آلودگی بر روی آن بنشیند به راحتی می توان آن را با دستمال مرطوب تمیز کرد.

در بیش تر موارد افراد از زرد شدن مدل سفید رنگ این کابینت گلایه دارند. یکی از عواملی که باعث ایجاد رنگ زرد در این کابینت می شود، تابش نور خورشید به مدت طولانی است. بنابراین در صورتی که کابینت ساعات زیادی در معرض نور خورشید قرار دارد، بهتر است حتما برای پنجره آشپزخانه از پرده استفاده کنید.

یکی دیگر از عواملی که می تواند در زرد شدن رنگ کابینت ها تاثیرگذار باشد، دیر تمیز کردن آن ها است. از آن جایی که در آشپزخانه ذرات چربی بسیاری وجود دارد، با نشستن بر روی درب کابینت می تواند در طولانی مدت باعث زرد شدن رنگ آن شود.

ساختمانچی


نظرات کاربران
security code
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman