فرماندار گلپایگان تاکید کرد:

ضرورت کنترل قیمت ها در بازار مسکن

ضرورت کنترل قیمت ها در بازار مسکن
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۴۲ | ۱۳۹۹/۰۳/۲۱

فرماندار گلپایگان گفت: افزایش قیمت زمین و مسکن کشوری است، اما دغدغه ما کنترل قیمت‌ها است و جا دارد مشاوران املاک در جلوگیری از افزایش قیمت زمین و مسکن کمک کنند.
به گزارش اخبار ساختمان، حسین یارمحمدیان، در نشست خبری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فضای مدیریت باید شیشه ای و شفاف باشد، اظهار کرد: از نظر اجرایی فرمانداری وظیفه برگزاری انتخابات را دارد که در انتخابات اخیر به گفته افراد صاحب نظر و جناح های مختلف سیاسی، انتخابات خوبی در شهرستان گلپایگان برگزار شد.

وی ادامه داد: در شرایط جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم و به لحاظ بودجه‌ای نیز در انقباض کامل قرار داریم، اما کمبود بودجه را با کار و فعالیت زیاد جبران می‌کنیم. اکنون قیمت زمین و مسکن در شهرستان گلپایگان افزایش یافته است و به نظر می‌رسد راه و شهرسازی برابر با ضوابطی که دارد زمین‌هایی را در نظر گرفته تا انبوه سازان برای ساخت مسکن زمین خرید کنند تا تعدیل قیمت زمین و مسکن در شهرستان شکل بگیرد.

فرماندار شهرستان گلپایگان گفت: افزایش قیمت زمین و مسکن کشوری است، در شهرستان گلپایگان تقاضا بیشتر است، اما دغدغه ما کنترل قیمت‌ها است و جا دارد مشاوران املاک در جلوگیری از افزایش قیمت زمین و مسکن کمک کنند.

یارمحمدیان تصریح کرد: کشت مورد نیاز مردم از جمله گندم، دانه‌های روغنی و داروهای گیاهی جایگزین تنباکو شود چرا که مقرون به صرفه و نیاز به آبیاری کمتری دارند.

وی با بیان اینکه ۱۱ پروژه در روستاهای فاقد دهیاری شهرستان گلپایگان انجام می شود، اضافه کرد: دولت برای مجهز شدن زمین‌های زراعی به سیستم آبیاری نوین، ۸۵ درصد کمک بلاعوض پرداخت می‌کند. اکنون ۲۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان گلپایگان زیر کشت گل محمدی است اما در برنامه میان مدت این مقدار باید به ۵۰۰ هکتار و در بلند مدت به هزار هکتار برسیم، البته در کنار تولید باید صنایع تبدیلی وارد شهرستان شود و قدم به حوزه صادرات بگذاریم.

فرماندار گلپایگان خاطرنشان کرد: به ادارات گفته ایم در شرایط انقباضی بودجه تعمیر اتاق، دفتر و... صلاح نیست و نوسازی و زیباسازی انجام نشود.

وی در رابطه با شرکت خودروسازی دیار خودرو گفت: متاسفانه در رابطه با این شرکت مشکلاتی وجود دارد، اما سعی کردیم با وجود این مشکلات نارضایتی در سطح شهر ایجاد نشود. این شرکت کار نمی کند و مواد اولیه ندارد، اما با این وجود حقوق های سال گذشته را پرداخت کرده است. باید خودمان را برای روزهای سختی که ممکن است برای این شرکت به وجود بیاید آماده کنیم تا موردی در شهرستان ایجاد نشود.

یارمحمدیان در رابطه با اینکه اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۹ سال است که با سرپرست اداره می شود، یادآور شد: اعتقاد دارم که یک نفر به عنوان سرپرست شش ماه در اداره ای باشد و موضوع سرپرستی ۹ ساله این اداره اشکال دارد، با مدیر کل این مجموعه صحبت می کنم تا تعیین تکلیف شود چون بالاخره سرپرست ممکن است محتاط تر حرکت کند.

ایسنا

نظرات کاربران
security code
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman