رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مهاباد:

تسهیلات مسکن روستایی افزایش یافت

تسهیلات مسکن روستایی افزایش یافت
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۰۹ | ۱۴۰۰/۰۴/۰۶

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مهاباد گفت: سقف تسهیلات اعطایی به روستاییان این شهرستان برای بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی با ۲ برابر افزایش نسبت به سال قبل به یک میلیارد ریال افزایش یافت.
به گزارش اخبار ساختمان، حنیف سلامت در ادامه افزود: افزایش سقف تسهیلات بانکی مسکن روستایی از سال گذشته با وجود شرایط تورمی پیگیری و امسال محقق شده و از ۵۰۰ میلیون ریال به یک میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه متقاضیان پیشتر به ازای هر واحد مسکونی ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات با کارمزد پنج درصد و بدون سپرده و به صورت سفته زنجیره ای دریافت می کردند، اضافه کرد: این میزان تسهیلات امسال با توجه به شرایط تورمی و افزایش بهای مصالح افزایش یافته است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مهاباد اظهار داشت: امسال هزار و ۵۰ واحد مسکن روستایی در بخش‌های خلیفان و مرکزی این شهرستان مقاوم و نوسازی می‌شود.

سلامت اعتبار لازم برای مقاوم سازی این تعداد واحد مسکونی در سال جاری را ۵۲۵ میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار داشت: شهرستان مهاباد به لحاظ واقع شدن در کمربند زلزله و داشتن بیش از ۱۰ هزار مسکن روستایی کم‌دوام نیازمند اجرای اقدامات جدی و پیشگیرانه جهت جلوگیری از بروز تلفات جانی و مالی برای روستائیان است.

سلامت تاکید کرد: ترویج مقاوم سازی، آموزش و ارتقای دانش فنی روستایی در پیشگیری از حوادث نقش بسزایی داشته و این موضوع مهم باید همواره مورد توجه مسوولان باشد.

وی افزود: امسال همچنین پیش بینی شده است که ۲۳۵ واحد مسکن با اعتبار ۱۸۸ میلیارد ریال در این شهرستان برای خانواده‌های محروم و بی‌بضاعت احداث شود.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد و دارای ۱۹۲ روستا در ۲ بخش مرکزی و خلیفان است؛ از مجموع روستاهای دارای سکنه مهاباد ۱۲۹ روستا بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارد.

ایرنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman