مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان خبر داد:

طرح مسکن جوانان راه‌اندازی خواهد شد

طرح مسکن جوانان راه‌اندازی خواهد شد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۶:۱۵ | ۱۴۰۰/۰۴/۲۲

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان از راه‌اندازی طرح ابتکاری مسکن جوانان برای نخستین بار در کشور خبر داد.
به گزارش اخبار ساختمان، حمید سیفی در جمع خبرنگاران با اشاره به هفته ازدواج، اظهار کرد: متأسفانه سبک زندگی بسیاری از مردم کشورمان به سمتی غلط حرکت می‎کند و تجمل گرایی نیز یکی از معایب آن است.

وی با بیان اینکه کرونا باعث شد سبک زندگی‌ها کمی تغییر کند و ماهیت بسیاری از شغل‌ها تغییر کند بیان کرد: کرونا در بحث ازدواج هم به صورت ناخواسته جشن‌ها را محدود کرد و در راستای سلامت جامعه مراسم‎ عروسی محدود و به دور از تجمل‌گرایی برگزار می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان اضافه کرد: همین ازدواج آسان می‌‎تواند ضامن یک زندگی خوب و موفق باشد و قطعاً همین سادگی نیز دوام زندگی مشترک را نیز تضمین می‌کند.

وی به آمار طلاق اشاره کرد و گفت: برگزاری جشن‌های کلان و تجمل‌گرایی در زندگی قطعاً شکست در بردارد و امروز باید به جرأت گفت آمار طلاق در مناطق بالانشین تهران بسیار اسفناک است اما در استان‌های کم‌بضاعتی مانند سیستان و بلوچستان شاهد کمترین آمار طلاق هستیم.

سیفی افزود: خوشبختانه فرهنگ بالای مردم استان همدان زمینه‌ساز افزایش آمار ازدواج شده و امروز نسبت به میانگین مشابه سال گذشته شاهد رشد چند برابری ثبت ازدواج هستیم.

وی یادآور شد: در زمینه ثبت طلاق نیز رشد آن در استان منفی شده و این یک خبر بسیار خوب و امیدبخش است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان ارائه آموزش‌های قبل از ازدواج را بسیار مهم تلقی کرد و اظهار کرد: من یک مدیر دانشگاهی هستم و و نگرشم آکادمیک است، باید هر سازمان و اداره‌ای را به مانند یک دانشگاه کوچک مدیریت کرد.

وی ادامه داد: قطعاً برگزاری کلاس‌ها مختلف آموزش برای ازدواج می‌تواند یک آگاهی‌بخشی بسیار خوبی را به جامعه منتقل کند و قطعاً ازدواجی که از روی آگاهی و آموزش باشد بسیار متداوم و موفقی خواهد شد.

سیفی افزود: در سال ۱۳۹۹ تعداد ۲۶۵ مورد مشاوره در مراکز تحت نظارت خود برای ازدواج داشته‌ایم و محصولات رسانه‌ای ما نیز در این حوزه ۱۲ مورد بوده است.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری مبلغ ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات ازدواج ۵۰ میلیون تومانی از سوی بانک‌ها پرداخت شده و تعداد ۷ هزار و ۸۰۰ زوج نیز در صف دریافت این تسهیلات هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان یادآور شد: ما در اداره کل ورزش و جوانان استان همدان به مناسبت هفته ازدواج بالغ بر ۶۸ برنامه و کلاس آموزشی برگزار خواهیم کرد زیرا نگاه ما نگاه تربیتی است.

وی از راه‌اندازی طرح ابتکاری مسکن جوانان برای نخستین بار در کشور خبر داد و گفت: مسکن ملی جوانان در استان همدان به‌ عنوان نخستین استان کشور با حمایت استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی و پیگیری‌های اداره کل ورزش و جوانان کلید خورده است.

سیفی خاطرنشان کرد: ثبت نام از جوانان واجدشرایط نیز به صورت آفلاین در معاونت جوانان همدان و سایر شهرستان‌های استان در حال انجام است و تا تعداد ۲ هزار واحد نیز می‌توانیم ثبت نام کنیم.

فارس

برچسب ها:

مسکن جوانان ،همدان 
نظرات کاربران
security code
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman