دو امکان بانکی مکمل برای خانه‌چندمی‌ها

دو امکان بانکی مکمل برای خانه‌چندمی‌ها
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۰۲ | ۱۴۰۰/۰۵/۲۴

شرایط استفاده بهینه این دسته از متقاضیان مسکن از تسهیلات خرید آپارتمان را تسهیل می‌کند.
به گزارش اخبار ساختمان، آن دسته از متقاضیان مسکن که این روزها قصد تبدیل به احسن واحد مسکونی خود و جایگزینی آن با آپارتمان دیگری دارند می‌توانند از طریق این دو امکان بانکی، از تسهیلات بهینه خرید خانه برخوردار شوند.

این دو امکان که می‌توان از آن به عنوان امکانات تسهیلاتی مکمل بانکی در بازار مسکن یاد کرد، شرایط تعویض واحدهای مسکونی که پیش از این با تسهیلات مسکن خریداری شده‌ و هم‌اکنون در مرحله بازپرداخت تسهیلات و پرداخت اقساط ماهانه قرار دارند را برای متقاضیان آسان می‌کند.

از سوی دیگر در گام بعدی، از طریق این دو اقدام مکمل، متقاضیان می‌توانند از سقف روز تسهیلات مسکن برای خرید واحد جدید برخوردار شوند.

در شرایطی که هم‌اکنون تعداد زیادی از متقاضیان تبدیل واحدهای مسکونی به آپارتمان‌های با شرایط بهتر( با مساحت بزرگتر، واقع در محلات مرغوب‌تر، با عمربنای کمتر و …) افرادی هستند که هم‌اکنون در مرحله بازپرداخت تسهیلات دریافت شده برای واحد مسکونی فعلی خود هستند، بانک مسکن به عنوان بانک تخصصی و ارائه دهنده تسهیلات خرید واحدهای مسکونی امکانات ویژه‌ای را برای مشتریان خود در نظر گرفته است.

در قالب این امکانات، این افراد نه تنها قادر به فروش واحد خود وخرید واحد دیگری هستند، بلکه می‌توانند از سقف بالاتر تسهیلات نیز برخوردار شوند.

بر این اساس و بر مبنای ضوابط تعیین شده از سوی بانک مسکن، افرادی که در دوره بازپرداخت تسهیلات دریافت شده برای خرید مسکن هستند، می‌توانند بدون نیاز به تسویه کامل مبلغ تسهیلات دریافت شده، اقدام به انتقال تسهیلات خود به واحد جدید کنند.

در واقع افرادی که هنوز دوره بازپرداخت تسهیلات دریافت شده از سوی آن‌ها به اتمام نرسیده است نیز می‌توانند واحد مسکونی خود را به فروش برسانند و برای این منظور نیازی به تسویه حساب تسهیلات ندارند. البته به شرطی که تمایل داشته باشند این تسهیلات را به واحد دیگری که به تازگی خریده‌اند و یا درصدد خرید آن‌ هستند، منتقل کنند.

در واقع در قالب این تمهید ویژه، تسهیلات گیرنده‌های بانک مسکن می‌توانند در دوره بازپرداخت تسهیلات و یا در دوره پرداخت اقساط ماهانه فرایند مربوط به انتقال تسهیلات از واحد مسکونی خود به واحد جدید را طی کرده و اقدام به فروش واحد مسکونی قبلی کنند. در چنین شرایطی فرد با انتقال تسهیلات دریافتی به واحد مسکونی تازه خریداری شده، روند پرداخت اقساط ماهانه تسهیلات خود را ادامه خواهد داد.

از سوی دیگر و در گام بعدی با توجه به افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن، افراد می‌توانند علاوه بر انتقال تسهیلات دریافتی به واحد تازه خریداری شده، مابه‌التفاوت مبلغ تسهیلات قبلی با رقم فعلی تسهیلات را نیز از بانک دریافت کنند.

یک مزیت مهم این اقدام آن است که فرد برای استفاده از تسهیلات، نیاز به خرید مجدد اوراق تسهیلات مسکن ندارد و تنها به ازای مبلغ مازاد تسهیلات قبلی(مابه التفاوت تسهیلات جدید با تسهیلات قبلی) باید اوراق خریداری کند.

این اقدام هزینه دریافت تسهیلات برای متقاضیان تبدیل به احسن واحدهای مسکونی را کاهش می‌دهد. همچنین این امکان را برای فرد ایجاد می‌کند که از سقف بالاتر تسهیلات در زمان خرید مسکن (سقف روز تسهیلات خرید مسکن) برخوردار شود.

پیام فوری

برچسب ها:

تسهیلات مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman