گلایه مستاجران ابهری از افزایش اجاره‌بها

گلایه مستاجران ابهری از افزایش اجاره‌بها
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۰۹ | ۱۴۰۰/۰۶/۱۵

رئیس اتحادیه مشاوران املاک ابهر گفت: در حال حاضر در برخی از مناطق ابهر اجاره‌ها بدون ضابطه افزایش یافته است.
به گزارش اخبار ساختمان، فریدون محمدبیگی با اشاره به آخرین وضعیت معاملات مسکن در ابهر، اظهار کرد: بازار مسکن ابهر طی دو اخیر کاملاً راکد بوده که در حال حاضر این موضوع نمود بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه با کاهش خرید و فروش، عملاً کاسبی بنگاه‌داران نیز راکد شده است، تصریح کرد: در حال حاضر تنها منبع درآمد بنگاه‌داران، رهن و اجاره واحدهای مسکونی است.

این فعال صنفی با اشاره به اینکه مدتی بود که صدور پروانه کسب جدید برای راه‌اندازی بنگاه‌های املاک متوقف شده بود، متذکر شد: در حال حاضر این‌ مشکل مرتفع شده و اخذ پروانه کسب منوط به گذراندن دوره‌های تخصصی است که از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در ابهر برگزار می‌شود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک ابهر، با یادآوری اینکه در همین راستا ۵۰ متقاضی جدید دوره‌های آموزشی را برای کسب پروانه کسب طی کرده‌اند، یادآور شد: در حال حاضر ۴۹۰ بنگاه معاملات ابهر املاک در ابهر فعال است که پیش‌بینی می‌شود این تعداد تا پایان سال به بیش از ۶۰۰ واحد برسد.

این مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر یکی از مشکلاتی که مردم ابهر با آن مواجه هستند، علاوه بر افزایش قیمت خانه، افزایش بی‌ضابطه اجاره‌بها است، بیان کرد: این موضوع در برخی از مناطق ابهر نمود بیشتری دارد.

محمدبیگی با تاکید بر اینکه بالا بودن افزایش اجاره‌ها سبب ناراحتی مستاجران شده و مردم را نگران کرده است، خاطرنشان کرد: برای تعدیل قیمت‌ها و در کل ساماندهی بازار مسکن ابهر نیازمند همکاری سایر ارگان‌های مرتبط در این‌ حوزه هستیم.

ایسنا

برچسب ها:

بازار اجاره ،ابهر 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman