رنگ پرده‌های منزل را چگونه انتخاب کنیم؟

رنگ پرده‌های منزل را چگونه انتخاب کنیم؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۱۳ | ۱۴۰۰/۰۶/۱۶

امروزه پرده به یکی از عناصر حیاتی در دکوراسیون خانه تبدیل شده است. برای خرید پرده در کنار جنس، مدل و بافت آن باید به یک عمل مهم دیگر به نام رنگ پرده هم دقت کنید.
به گزارش اخبار ساختمان، نکات مختلفی برای خرید یا دوخت پرده برای اتاق‌های خانه وجود دارد. یکی از مهم‌ترین نکاتی که در دکوراسیون خانه بسیار تاثیرگذار است، رنگ پرده است. بسیاری از مواقع برای ما این سوال پیش می‌آید که چگونه رنگ پرده را با دکوراسیون خانه ست کنیم؟ در این مطلب به بیان اصول انتخاب رنگ پرده منزل می‌پردازیم.

رنگ دیوار را تکرار کنید

اگر می‌خواهید رنگ پرده را با رنگ دیوار ست کنید بهتر است پرده طرح‌دار انتخاب کنید. مثلا اگر دیوار شما سفید یا عاجی رنگ است، طرح پرده اتاق نیز می‌توانید ترکیبی از این دو رنگ باشد.

اگر از دو لایه پرده استفاده می‌کنید، می‌توانید رنگ دیوار را برای پرده رویی انتخاب کرده و رنگ دیگر را برای پرده زیرین انتخاب کنید. این در حالی است که رنگ دیوار سفید نباشد و رنگی متفاوت‌تر داشته باشد، در نتیجه شما می‌توانید رنگ سفید را برای پرده زیری به کار بگیرید.

هنگام ست کردن رنگ پرده با رنگ دیوار می‌توانید پرده را از رنگی دو درجه تیره‌تر از رنگ دیوار انتخاب کنید.

رنگ پرده را همرنگ وسایل اتاق انتخاب کنید

ممکن است شما از رنگ قرمز برای دکوراسیون اتاق نشیمن خود استفاده کرده باشید، بنابراین احتمالا مبلمان شما نیز چنین رنگی دارند یا دیوار‌ها بر اساس این پالت رنگی رنگ شده‌اند.

اصول انتخاب رنگ پرده منزل

در این صورت رنگ پرده اتاق نیز از همین پالت رنگی انتخاب می‌شود یا حتی همرنگ رنگ کوسن مبل‌ها در نظر گرفته می‌شوند. زمانی که فقط از یک رنگ برای دکوراسیون اتاق خود استفاده می‌کنید، یک دکوراسیون تک رنگ خواهید داشت.

رنگی مکمل دکوراسیون خانه برای پرده انتخاب کنید

از اصول انتخاب رنگ پرده منزل این است که رنگ‌های مکمل را انتاخب کنید. رنگ‌های مکمل رنگ‌هایی هستند که در چرخه رنگ روبه‌روی هم قرار می‌گیرند. مثلا رنگ‌های آبی و نارنجی مکمل یکدیگرند. یکی از روش‌های استفاده از رنگ مکمل بعنوان رنگ پرده، انتخاب رنگی مکمل رنگ دیوار است.

رنگ پرده پذیرایی

اگر برای دیوار اتاق خود رنگ آبی را در نظر گرفته‌اید، پرده نارنجی می‌تواند انتخاب مناسبی برای این دکوراسیون باشد. اما اگر دیوار‌های خانه را رنگ خنثی یا سفید انتخاب کرده‌اید، رنگ پرده را می‌توانید مکمل رنگ مبلمان انتخاب کنید.

اگر رنگی جذاب و چشمگیر به دیوار‌ها زده‌اید یا می‌خواهید مبلمان رنگی شما در دکوراسیون اتاق پذیرایی بدرخشند، می‌توانید رنگی خنثی برای رنگ پرده اتاق خود انتخاب کنید.

رنگ مناسب پرده

رنگ سفید به خوبی می‌تواند در کنار رنگ‌های سرد و گرم قرار بگیرد و در عین حال هم دکوراسیون را زیبا کرده و جذابیت سایر رنگ‌ها را از بین نبرد.

از رنگ‌های متضاد کمک بگیرید

اگر می‌خواهید پرده اتاق پیش از سایر وسایل به چشم بیاید، رنگ پرده اتاق را کاملا متضاد رنگ دیوار‌ها و یا وسایل خانه انتخاب کنید.

مثلا اگر دیوار‌های اتاق شما آبی رنگ است، استفاده از پرده آبی حتی با یک یا دو درجه تیره‌تر از رنگ دیوار، موجب می‌شود پرده نادیده گرفته شود، اما اگر در کنار یک دیوار آبی از پرده‌ای که در آن رنگ زرد به کار رفته استفاده کنید نظرات را به پرده جلب می‌کنید.

دلتا

برچسب ها:

دکوراسیون ،پرده 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman