این اشتباهات را در طراحی دکور خانه انجام ندهید

این اشتباهات را در طراحی دکور خانه انجام ندهید
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۳۱ | ۱۴۰۰/۰۶/۰۹

گاهی پیش می‌آید که با وجود خرید بهترین وسایل و مبلمان‌ برای دکوراسیون داخلی خانه و چیدن آن‌ها در کنار یکدیگر، ترکیب دکوراسیون شما هنوز ناتمام است.
به گزارش اخبار ساختمان، در دکوراسیون منزل دانستن آنچه که نباید انجام داد به اندازه آنچه که باید انجام داد، مهم است. به عبارت دیگر شما ممکن است بدانید چگونه باید دکوراسیون منزل خود را انجام دهید، اما دقیقا ندانید چه مواردی در دکوراسیون منزل شما مشکل ایجاد می‌کنند. در این مطلب سعی داریم شما را با اشتباهات در دکوراسیون داخلی آشنا کنیم.

چیدن کوسن و بالش‌های زیاد روی مبل و تخت

استفاده از کوسن و بالش‌های رنگارنگ به فضای خانه رنگ و رو می‌دهد، اما اگر در این کار زیاده‌روی کنید یعنی بیش از حد روی مبل بالش و کوسن بچینید، فضای کافی برای نشستن باقی نمی‌ماند و بسیاری از میهمان‌ها برای این که روی مبل جا بشوند بالش‌ها را روی زمین می‌گذارند.

نصب کردن تابلوها در ارتفاع بالا

در چیدمان دکوراسیون یکی از مهم‌ترین موضوعات نصب تابلوها در ارتفاع مناسب است تا با چشم‌ها هم سطح باشند و از زمین فاصله یک و نیم متری داشته باشند. نصب تابلوها در ارتفاع خیلی بالا و یا خیلی پایین اشتباه است.

قرار دادن تمام مبلمان پشت به دیوار

برای اینکه ظاهر مبلمان‌ شما زیباتر دیده شود و فضای نشیمن شما کوچک به‌نظر نرسد، هیچ‌گاه مبلمان را به دیوار نچسبانید و با اندکی فاصله از دیوار قرار دهید. عدم ایجاد فاصله بین مبل و دیوار سبب می‌شود بعد از مدتی روی دیوار لک ایجاد گردد.

نصب پرده در ارتفاع نامناسب

یکی دیگر از اشتباهات رایج در دکوراسیون خانه نصب پرده در ارتفاع نامناسب است. برای اینکه فضای منزل شما بزرگ‌تر به‌نظر برسد و زیباتر به نظر آید، هیچ‌گاه پرده‌ها را در ارتفاع نامناسب نصب نکنید.

خرید مبلمان نامناسب

متناسب نبودن اندازه مبلمان با اندازه اتاق از بزرگ‌ترین اشتباهات در دکوراسیون داخلی است. بسیاری از افراد زمانی که می‌خواهند مبلمان انتخاب کنند تنها به مد روز بودن آن فکر می‌کنند و مرغوبیت، راحتی و اندازه‌ آن را در نظر نمی‌گیرند.

برای انتخاب مبلمان علاوه بر اینکه مبل‌ شما باید راحت باشد بهتر است متناسب با فضای خانه‌ نیز باشد. یعنی برای سالن کوچک مبل‌های بزرگ به خصوص کاناپه بزرگ استفاده نکنید زیرا اندازه اتاق کوچک‌تر نشان داده می‌شود.

اهمیت ندادن به روشنایی منزل

از مهم‌ترین اشتباهات رایج در دکوراسیون نورپردازی نامناسب است. عدم استفاده از نور مناسب در فضا زیبایی دکوراسیون شما را کاهش می‌دهد. بنابراین در فضای نشیمن خود از نورپردازی مناسب استفاده کنید. در دکور منزل‌ خود از چراغ‌های رومیزی و چراغ‌های پایه‌دار مثل آباژور استفاده کنید و تا جایی که می‌توانید چراغ‌های سقفی کم‌نور به‌کار ببرید.

دلتا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman