قیمت پارکت لمینت در بازار چقدر است؟

قیمت پارکت لمینت در بازار چقدر است؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۵:۳۷ | ۱۴۰۰/۰۶/۲۱

آیا می‌دانید قیمت پارکت لمینت در بازار چقدر است؟ آیا از عوامل مؤثر بر قیمت پارکت چیزی می‌دانید و یا درباره مزایای این کفپوش‌ها چیزی شنیده‌اید؟

به گزارش اخبار ساختمان، بی‌شک یکی از اصلی‌ترین المان‌های دکوراسیون داخلی نصب انواع کف پوش از جمله انواع پارکت لمینت‌ها هستند و بدون نصب این پارکت‌ها محیط خانه یا اداره نمایی زیبا و مدرنی نخواهند داشت و پروسه طراحی داخلی دکوراسیون کامل نخواهد شد.

 

المان‌هایی همچون کیفیت بالا، نوع جنس کفپوش، قیمت مناسب، ماندگاری بالا، طرح و رنگ و.. از جمله عوامل متعددی هستند که موجب محبوبیت و کاربرد بالای انواع پارکت‌ها همچون پارکت لمینت می‌شوند. در هنگام خرید پارکت لمینت و یا هر نوع کفپوش دیگری پس از انتخاب طرح و رنگ، با اهمیت‌ترین مسئله‌ای که مورد توجه قرار می‌گیرد میزان قیمت پارکت‌هاست. زیرا قیمت‌های پارکت بر اساس متراژ محیطی که قرار است در آن نصب شود و بر اساس جنس، برند، طرح و... با یکدیگر متفاوتند. در ادامه مطالب ضمن بررسی عوامل تأثیرگذار بر قیمت انواع پارکت‌ها، قیمت پارکت لمینت در بازار ایران را مورد بررسی قرار خواهیم داد. پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطالب همراه ما باشید.

 

عوامل تأثیرگذار بر قیمت انواع پارکت

 

قیمت پارکت لمینت ویکی دکو

 

همان طور که در بالا اشاره کردیم عوامل بسیاری وجود دارند که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم بر قیمت انواع پارکت‌ها از جمله پارکت لمینت تأثیرگذارند.این عوامل شامل موارد زیر است:

*  متراژ: اغلب کفپوش‌ها مانند پارکت لمینت به شکل متری فروخته می‌شوند و قیمت آنها بر حسب متر مربع تعیین می‌گردند. با این توضیح می‌توان گفت اگر متراژ مکانی که قرار است در آن پارکت نصب شود بالا باشد به همان اندازه به مقدار بیشتری کفپوش نیاز است و در نتیجه هزینه خرید پارکت نیز افزایش می‌یابد.

*  برند: در بازار انواعی از کفپوش‌های ایرانی و خارجی را خواهید دید که بر حسب مواد اولیه مورد استفاده، نوع طراحی، شرکت سازنده و... از کیفیت‌های متفاوتی برخوردارند. این تفاوت به خاطر ایرانی و یا خارجی بودن محصول نیست؛ بلکه به نوع کاری که شرکت‌های سازنده ایرانی و خارجی ارائه می‌دهند بستگی دارد. پس برند محصول یکی از عوامل تأثیرگذار بر روی قیمت انواع پارکت مانند پارکت لمینت است.

*  کیفیت و مقاومت: یکی از عواملی که بر تعیین قیمت پارکت لمینت و دیگر پارکت‌ها تأثیرگذار است میزان کیفیت و مقاومت آنهاست. این مقاومت بر اساس فاکتورهایی همچون رطوبت، خط و خش، حرارت، ضربه و... سنجیده می‌شوند. هر چقدر که پارکت‌ها در برابر این عوامل مقاومت و کیفیت بالایی از خود نشان دهند قیمت آنها نیز به همان نسبت بالاتر می‌رود.

*  ضخامت: انواع پارکت لمینت‌ها و دیگر کفپوش‌ها بر اساس نوع کاربرد و نیاز مصرف‌کنندگان در ضخامت‌های مختلف طراحی و تولید می‌شوند.از طرفی بسیاری از خریداران از پارکت‌ها به عنوان عایقی در برابر سرما و گرما استفاده می‌کنند. در نتیجه هر چه ضخامت بیشتر باشد کفپوش‌ها کارآیی و طول عمر بیشتری خواهند داشت. این ویژگی تأثیر مستقیم بر قیمت پارکت‌ها می‌گذارند.

*  گارانتی: یکی دیگر از عوامل مهم و تأثیرگذار بر روی قیمت پارکت لمینت و سایر کفپوش‌ها، ارائه گارانتی توسط فروشگاه‌های عرضه کننده این محصولات است. هر چه زمان این گارانتی‌ها طولانی‌تر باشد مشتری از مقاومت و کیفیت پارکت مطمئن‌تر می‌شود در نتیجه قیمت پارکت با گارانتی‌های طولانی‌تر بسیار بالاتر از سایر پارکت‌ها می‌باشد.

*  زیر سازی و نصب پارکت: نصب و زیرسازی پارکت‌ها بسته به نوع جنس با یکدیگر متفاوت است. مثلاً برای نصب پارکت لمینت به هیچ نوع مصالحی نیاز نیست و تنها با شیارهای کوچکی که در زیر آن تعبیه شده روی زمین نصب می‌گردد این ویژگی بر قیمت پارکت لمینت تأثیر مستقیم داشته و آن را در دسته کفپوش‌های مقرون به صرفه قرار می‌دهد. فاکتورهایی همچون اجرت نصاب و متریال مورد نیاز برای زیرسازی و نصب پارکت جزو عوامل تأثیرگذار بر روی قیمت انواع پارکت‌هاست.

 

قیمت پارکت لمینت در بازار ایران

 

قیمت پارکت لمینت در بازار ایران

 

پس از بررسی عوامل تأثیرگذار بر قیمت انواع پارکت‌ها نوبت به این رسیده که قیمت پارکت لمینت را در بازار ایران مورد بررسی قرار دهیم. به خصوص که در سال‌های اخیر به دلیل نابسامان بودن شرایط اقتصادی کشور، شاهد نوسان قیمت در انواع محصولات از جمله انواع کفپوش‌ها بوده‌ایم.

 

یکی از عواملی که بر قیمت پارکت لمینت در بازار تأثیرگذار است ایرانی و یا خارجی بودن آن است. به طور کل تولیدکنندگان ایرانی چون هزینه حمل و نقل، واردات و گمرک را متحمل نمی‌شوند پارکت لمینت‌های ارزان‌تری نسبت به مشابه خارجی آن تولید می‌کنند. از طرفی نوسانات قیمت ارز تأثیر مستقیم بر روی قیمت پارکت لمینت‌های خارجی می‌گذارد و هر چقدر قیمت دلار و ارز افزایش یابد به همان اندازه قیمت پارکت‌ها با برند غیر ایرانی نیز افزایش می‌یابد.

 

از سوی دیگر مقدار مقاومت سایشی AC در پارکت لمینت در برندهای مختلف بر قیمت آن‌ها تأثیر مستقیم می‌گذارد به این صورت که هر قدر مقاومت سایشی AC در پارکت بیشتر باشد نشان‌دهنده کیفیت و طول عمر بالای پارکت لمینت‌هاست و هر قدر درجه مقاومت سایشی این کفپوش‌ها پایین باشد از کیفیت پایین‌تری برخوردار هستند و در نتیجه قیمت ارزان‌تری خواهند داشت. پارکت لمینت‌های AC5 مقاوم‌ترین نوع پارکت لمینت حال حاضر دنیاست که به دلیل مقاومت سایشی بالا، قیمت بالایی نیز دارند. 

 

مقاومت سایشی پارکت لمینت

 

برندهای لگو فلور، آرتا، انزو، لگو پارس، دنیز و AC4 در میان برندهای ایرانی قیمت پایین‌تری را در بازار ایران به خود اختصاص داده اند به طوری که در سال ۹۹ بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان، هر متر مربع آن توسط فروشگاه‌های تجهیزات دکوراسیون فروخته شده است. محدوده قیمت پارکت لمینت برندهای آلمانی نظیر پارکت لمینت آلمان گرین، پارکت لمینت آلمان وینتریور، پارکت لمینت آلمان کرونوتکس در سال ۹۹ بین ۲۰۰ هزار تا ۶۰۰ هزار بوده است و قیمت پارکت لمینت با برندهای ترک نظیر فلورپن، واریو کلیک، گرند استپ و جی تی بر اساس مقاوت سایشی AC3 تا AC5 در سال ۹۹ بین ۲۰۰ هزار تومان تا ۴۰۰ هزار تومان توسط فروشگاه‌های معتبر ایرانی عرضه شده است. البته قیمت این اقلام در سال ۱۴۰۰ با توجه به تحولات عظیم اقتصادی و بالا رفتن بی‌رویه قیمت ارز تغییرات بسیاری داشته است.

 

پارکت ایرانی و خارجی

 

در حال حاضر پارکت‌های ایرانی جای خود را به پارکت لمینت‌های خارجی داده است، لازم به ذکر است که پارکت های ایرانی نیز دارای کیفیت نیز می‌باشند.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد انواع پارکت لمینت و دیگر کفپوش‌ها و نیز مشاهده آخرین قیمت‌های به روز این محصولات می‌توانید به سایت فروشگاه اینترنتی ویکی دکو مراجعه کرده و ضمن بازدید از تمامی محصولات قابل عرضه این فروشگاه از راهنمایی مشاورین فروش ویکی دکو نیز بهرمند شوید.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman