3 نکته بسیار مهم درباره بازسازی و دکوراسیون!

3 نکته بسیار مهم درباره بازسازی و دکوراسیون!
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۲۴ | ۱۴۰۰/۰۷/۲۱

بازسازی خانه یک پروژه سنگین و کاملا تخصصی است. در یک پروژه بازسازی شما با مواد و مصالح سروکار دارید، با استادکار و بنا، با برق‌کشی و نورپردازی، تاسیسات، لوله‌کشی و هر چیزی که فکرش را بکنید سروکار دارید و بدون شک نمی‌توانید در همه‌ی امور آنقدر مسلط باشید که سرتان کلاه نرود.

به گزارش اخبار ساختمان، در این مقاله با همراه باشید تا به نکات مهمی درباره موضوع بازسازی و دکوراسیون بپردازیم. ما ساکنین کشور عزیزمان ایران معمولا بخش بزرگی از دغدغه‌هایمان مربوط به خرید خانه است. در جامعه‌ای که «پس‌انداز» مفهوم خود را از دست داده و هر روزمان روزهای اصحاب کهفی است، ما سختی کشیدیم که خانه و شاید کمی آرامش داشته باشیم. این‌روزها راحت نمی‌توان یک خانه صفر تازه‌ساز خرید. خیلی‌ها با خرید خانه‌های سن‌بالا صاحب‌خانه می‌شوند. و این خود یکی از دلایل رونق بیش از پیش خدمات بازسازی و طراحی دکوراسیون خانه‌هاست.

1. دست‌تنها وارد کار بازسازی و دکوراسیون نشوید

بازسازی خانه یک پروژه سنگین و کاملا تخصصی است. در یک پروژه بازسازی شما با مواد و مصالح سروکار دارید، با استادکار و بنا، با برق‌کشی و نورپردازی، تاسیسات، لوله‌کشی و هر چیزی که فکرش را بکنید سروکار دارید و بدون شک نمی‌توانید در همه‌ی امور آنقدر مسلط باشید که سرتان کلاه نرود.

توصیه می‌کنیم اگر می‌خواهید خانه‌ی خود را بازسازی و دکوراسیون کنید، با یکی از شرکت‌های ممطمئن که مدیریت صفر تا صد کار را به عهده می‌گیرند قرارداد ببندید. آن‌ها نیروی متخصص دارند و به درستیِ انجام کار‌ها نظارت می‌کنند.


برای پیدا کردن این شرکت‌ها می‌توانید به پروفایل متخصصین بازسازی و دکوراسیون در چیدانه بروید و شرکت‌های بازسازی ساختمان، معماری و دکوراسیون داخلی را بررسی کنید.

می‌توانید شرکت‌های معماری را لیست کنید، نمونه‌کارهای هر شرکت را ببینید و برای کسب اطلاعات بیشتر با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.

بهترین متخصصین آن‌هایی هستند که تجربه کاری دارند، کار خود را تضمین می‌کنند و به درستی و با حوصله به سوالات شما پاسخ می‌دهند.

در چیدانه بخوانید: شرکت های طراحی و دکوراسیون داخلی خوب را چگونه بشناسیم؟


2. قرداد بازسازی را سفت و سخت ببندید

از مسئولیت فردی و اخلاقیات که بگذریم، ناچاریم که به قانون پناه ببریم. وقت شروع همکاری مثل وقتی‌ست که به خاستگاری می‌روید؛ همه چیز به نظر همانطوریست که باید باشد. همه خوشحالیم. اما وقتی مشکل یا اختلاف نظری در زندگی یا کار به وجود بیاید، ماجرای حق با کیست و چه کنم‌ها شروع می‌شود.

اگر مایلید که این مسائل احتمالی بسیار محتمل را با احترام حل‌وفصل کنید؛ قرارداد بازسازی و دکوراسیون منزل‌تان را سفت‌ سخت ببندید. این قرارداد از نوع قرارداد پیمانکاری است. به چه معنا؟

یعنی قراردادی که «به موجب آن کارفرما، انجام عملی با شرایط معین و در برابر وجه معین، در مدت مشخص را به شخص حقیقی یا حقوقی به نام پیمانکار (مقاطعه‌کار) واگذار می‌کند و به تنظیم رابطه میان کارفرما و پیمانکار می‌پردازد».

موضوع قرارداد پیمانکاری ممکن است از یک پروژه طراحی وبسایت تا یک پروژه بازسازی و دکوراسیون یا هرچیز دیگری باشد.

برای نوشتن متن قرارداد باید به نکات حقوقی مربوط به نحوه نوشتن متن قرارداد و تنظیم آن دقت کنید. این نکات شامل نحوه نوشتن عنوان قرارداد، طرفین قرارداد، موضوع قرارداد، مدت قرارداد، مبلغ قرارداد، شروط و تعهدات، موارد فورس ماژور و مشخص کردن مرجع حل اختلاف است.

شما باید همه‌ی تعهدات خودتان نسبت به پیمانکار –یعنی شخص یا شرکت مورد نظر- و همه‌ی تعهدات پیمانکار نسبت به کارفرما –یعنی خودتان- را با ذکر همه‌ی جزئیات و به شکل کاملا شفاف و دقیق مکتوب کنید. این تعهدات شامل هزینه‌ها، نحوه‌ی پرداخت، جریمه‌ها، حق فسخ و بسیاری از موارد دیگر است.

حتما قبل از بستن قرار داد بازسازی و دکوراسیون ابتدا وقت بگذارید و در اینترنت جستجو کنید. بهتر است در صورت امکان از یک فرد مطلع نیز مشورت بگیرید.

از این قرارداد باید دست‌کم یک نسخه دست شما و یکی دست پیمانکار باشد. و البته باید این را نیز در قرارداد ذکر کرده و پای آن را امضا کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تعداد ضروری نسخه‌ها و موارد قانونی مربوط به آن حتما خودتان تحقیق کنید و به اطلاعات این مقاله اکتفا نکنید. ما فقط درباره سرنخ‌ها حرف زدیم.

در چیدانه بخوانید: لیست شرکت های بازسازی ساختمان؛ بهترین را انتخاب کنید!


3. برای بازسازی و دکوراسیون منزل‌تان طرح قبلی داشته باشید

درست است که از دیگران می‌خواهید تا کارهای فنی و اجرایی پروژه را برایتان مدیریت کنند؛ اما فراوش نکنید که مدیر اصلی پروژه شما هستید و باید یک ایده و برنامه کلی از کارهایی که قرار است انجام شوند در ذهن‌تان داشته باشید.
موارد بازسازی و دکوراسیون منزل‌تان را لیست و اولویت‌بندی کنید. برای مثال:

⦁ بازسازی سقف و کف خانه
⦁ بازسازی دیوارها
⦁ تغییر یا تعمیر سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی
⦁ بازسازی و دکوراسیون آشپزخانه
⦁ بازسازی کابینت‌ها و کمدها
⦁ بازسازی حمام و سرویس بهداشتی
⦁ بازسازی و دکوراسیون اتاق خواب
⦁ بازسازی و دکوراسیون هال و پذیرایی
⦁ بازسازی تراس و بالکن

اولویت‌ها را بر اساس سقف بودجه، میزان علاقه و میزان اهمیت کارها تعیین کنید. بهتر است در مورد دکوراسیون کمی وارد جزئیات شوید. مثلا درباره سبک‌های دکوراسیون داخلی و روش‌های چیدمان منزل مطالعه کنید. قبل از خرید لوازم منزل و وسایل دکوری، نکات مربوط به خرید آن‌ها را بخوانید و سعی کنید در زمینه‌های مرتبط به‌روز باشید.

چیدانه اولین مجله آنلاین معماری و دکوراسیون داخلی است که به صورت حرفه‌ای در این زمینه فعالیت می‌کند. می‌توانید به‌روز ترین اخبار معماری و ترند‌های دکوراسیون داخلی را در چیدانه دنبال کنید.

همچنین در صورت نیاز می‌توانید به شرکت‌های معماری و دکوراسیون داخلی که در چیدانه فعال هستند نیز دسترسی داشته باشید.

 



در پایان:

خانه‌ای که با رنج به دست می‌آید گنج است. بازسازی و دکوراسیون خانه یعنی می‌خواهیم بارِ دیگر، زندگی را در خانه‌ای جاری کنیم که هنوز ارزش بودن دارد. اگر این روزها درگیر کارهای بازسازی و دکوراسیون هستید، آگاهانه قدم بردارید تا از نتیجه‌ی کار لذت ببرید.

نویسنده: مژگان احمدی


برچسب ها:

بازسازی ،دکوراسیون 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman