کشف انبار بزرگ احتکار سیمان در هرمزگان

کشف انبار بزرگ احتکار سیمان در هرمزگان
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۱۰ | ۱۴۰۰/۰۹/۲۰

با هوشیاری و تلاش مأموران انتظامی استان هرمزگان یک انبار بزرگ احتکار در بندرعباس شناسایی و سه هزار و ۵۹۰ تن سیمان و ۲۲ هزار و ۶۷۲ تن شمش فولاد به ارزش سه هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال کشف شد.
به گزارش اخبار ساختمان، سردار غلامرضا جعفری در جمع خبرنگاران، بیان کرد: مأموران پلیس امنیت عمومی استان در ادامه طرح تشدید مبارزه با احتکار با انجام کار اطلاعاتی و بهره گیری از شیوه های پلیسی دریافتند، افرادی اقدام به احتکار کالاهای اساسی در منطقه "خانسرخ جاده اسکله بندرعباس" کرده اند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان افزود: مأموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی و پس از حدود یک ماه کار اطلاعاتی انبار موصوف را شناسایی و با تشکیل اکیپی مشترک با حضور نمایندگان صنعت و معدن به محل اعزام و در بازرسی دقیق و میدانی از انبار مقدار سه هزار و ۵۹۰ تن سیمان و ۲۲ هزار و ۶۷۲ تن شمش فولاد احتکار شده کشف کردند.

وی ارزش این محموله سنگین احتکاری کشف شده را بنا به نظر کارشناسان اقتصادی مربوطه سه هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال عنوان و اظهار کرد: متهم اصلی این پرونده دستگیر و سایر اعضای این باند نیز شناسایی و اقدامات پلیسی جهت دستگیری آنان ادامه دارد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: این عملیات تقارن دارد با وقوع زلزله اخیر در استان هرمزگان که مسئولین جهت بازسازی مناطق زلزله زده با کمبود سیمان مواجه بوده و این کمبود زندگی مردم زلزله زده را بغرنج کرده است، این افراد کلاهبردار انبار موصوف را به صورت کاملا پوششی به محل دپو قاچاق و احتکار کالای اساسی تبدیل کرده و به واسطه رانت خواری و دلالی از آن در راستای منافع شخصی خود بهره برداری و کالا ها را صادر می کردند.

سردار جعفری بیان کرد: احتکار کالای اساسی باعث اختلال در توزیع مناسب و به موقع کالاها شده و ثروت ملی در دست مفسد اقتصادی قرار خواهد گرفت که به واسطه این عمل اموال و ثروت های نامشروع تحصیل و در دراز مدت مانع جدی جهت گردش صحیح ثروت در جامعه خواهد شد.

ایسنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman