دبیر کانون سراسری انبوه سازان کشور تاکید کرد:

نرخ مصالح ساختمانی باید کنترل شود

نرخ مصالح ساختمانی باید کنترل شود
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۴۷ | ۱۴۰۰/۰۹/۲۸

دبیر کانون سراسری انبوه سازان کشور گفت: ممکن است با افزایش قیمت مصالح ساختمانی از جمله فولاد و سیمان قیمت تمام شده ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن هم گران تمام شود.
به گزارش اخبار ساختمان، فرشید پور حاجت دبیر کانون سراسری انبوه سازان کشور گفت: یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که افزایش قیمت فولاد و سیمان تحت تاثیر آن قرار خواهد گرفت، واحد‌های نهضت ملی مسکن است.

او ادامه داد: با توجه به آنکه این ساختمان‌ها مصرفی و اقتصادی هستند و جزو ساختمان‌های لاکچری محسوب نمی‌شوند که از مصالح ساختمانی لوکس استفاده کنند، اما همین عوامل خود باعث افزایش قیمت تمام شده این واحد‌ها خواهد شد.

پور حاجت گفت: افزایش قیمت فولاد در دو سال گذشته تقریبا به متری ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان رسیده که در هزینه تمام شده ساخت مسکن اثرگذار خواهد بود. پیش از این قیمت فولاد متری حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان بوده است.

دبیر کانون انبوه سازان ادامه داد: در سال گذشته قیمت پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی برای مسکن ملی متری ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود.

این مقام مسئول گفت: هنوز قیمت تمام شده ساخت واحد‌های نهضت ملی مسکن به صورت کامل اعلام نشده، اما با این روند در بخش مصالح ساختمانی قیمت این واحد‌ها هم افزایش خواهد یافت.

پور حاجت ادامه داد: با این روند قیمت‌ها در مصالح ساختمانی قیمت هر واحد مسکن ملی بیش از ۲ تا ۳ میلیون تومان ساخته خواهد شد و به مرور این قیمت‌ها بیشتر می‌شود

او گفت: با توجه به افزایش چشمگیر قیمت مصالح ساختمانی این بازار برای سازندگان دیگر جذابیتی ندارد و همین امر باعث می‌شود که دلالان و سوداگران این بخش از آن سود استفاده کنند.

باشگاه خبرنگاران

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman