عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد:

ساختمان های ناایمن باید پلمب شوند

ساختمان های ناایمن باید پلمب شوند
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۳۲ | ۱۴۰۰/۱۰/۰۵

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ساختمان های ناایمن باید بعد از حریق و فروریختن پلمب شوند گفت: براساس قانون، شهرداری می تواند در صورت نادیده گرفتن اخطارها، ملک ناایمن را پلمب کند.
به گزارش اخبار ساختمان، ناصر امانی در جریان سی و چهارمین جلسه شورا با اشاره به روز ایمنی افزود: وقتی حادثه ای رخ می دهد چند روز همه درگیر می شوند و بعد به فراموشی سپرده می شود، ظاهرا قرار است ساختمان های ناایمن بعد از حریق و فروریختن پلمب شوند و اراده ای برای پلمب قبل از حادثه نیست.

وی با اشاره به حادثه کلینیک سینا و پلاسکو اظهار داشت: حادثه به گرایش سیاسی مدیران نگاه نمی کند و اگر تدبیر نکنیم هر لحظه و همه حالات رخ می دهد.

امانی با اشاره به حادثه مترو و بازار گل در هفته گذشته، تاکید کرد: یکی از ویژگی های شهر تهران ناپایداری و ناایمن بودن است و این حوادث نشان داد که تهران هر لحظه آبستن حوادث تاسف بار است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه براساس قانون شهرداری ها، شهرداری می تواند با مسوولان اجرایی در زمینه های مختلف همکاری کند، گفت: دولت وظایف خود را در حوزه های آلودگی هوا ،آسیب اجتماعی و بحران به شهرداری داده، باید از بذل و بخشش دولت تشکر کنیم که خود را راحت کرده و این سه مسئله که کلاف سردرگم است را به دوش ما گذاشته است.

امانی با بیان اینکه این واگذاری براساس چه پروتکلی بوده و آیا اختیارات و اعتبارات واگذار شده یا خیر اظهار داشت: اگر می خواهند مدیریت یکپارچه را اجرا کنیم نیاز به قانون در مجلس دارد.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در ادامه تذکر امانی افزود: در زمان مدیریت قالیباف در شهرداری تهران، مدیریت بحران در تهران برعهده شهردار بود.

وی افزود: در مورد آلودگی هوا و آسیب های اجتماعی، حکمی ندیدم و اگر اختیاری داده باشند باید با ملزوماتش باشد و گرنه فایده ای ندارد.

تذکر عضو شورا به اجرا نشدن تکالیف بودجه ای شهرداری تهران

عضو شورای اسلامی شهر تهران در تذکری به شهرداری تهران گفت: تکالیفی در بودجه برای شهرداری پیش‌بینی شده که شهرداری باید آن را پیگیری، اجرا و گزارش آن را در اختیار اعضای شورای شهر قرار دهد.

مهدی اقراریان با استناد به لایحه بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تهران، خطاب به علیرضا زاکانی شهردار تهران، اظهار داشت: شهرداری تهران موظف است گزارش واریز درآمدهای واحدهای اجرایی را به تفکیک واحدها هر سه ماه یک بار به شورای شهر ارائه کند و شهرداری در اسرع وقت نسبت به این تکلیف عمل نموده و گزارش مربوطه را ارسال نماید.

وی با اشاره به موارد دیگری که در بودجه پیش بینی شده اما اجرایی نشده است، افزود: سازمان های تابعه شهرداری تهران باید مازاد نقدینگی حاصل را طی سال مالی به خزانه شهرداری واریز کنند و گزارش آن در اختیار شورای شهر قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: همچنین معاونت برنامه ریزی و امور شوراهای شهرداری موظف بود تا پایان فروردین ۱۴۰۰ نسبت به ایجاد نام کاربری و رمز عبور برای اعضای شورای شهر برای ورود به سامانه های گزارشی اقدام کند که تاکنون انجام نشده است.

به گفته وی، جلسات کمیته تخصصی نیز باید برگزار و گزارش آن شامل پیش بینی ها و اولویت بندی مصارف بودجه ای به شورا ارائه شود.

ایرنا

برچسب ها:

ساختمان ناایمن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman