مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران خبر داد:

طرح معرفی ساختمان‌های ناایمن منتفی شد

طرح معرفی ساختمان‌های ناایمن منتفی شد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۰۹ | ۱۳۹۹/۱۱/۱۱

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهری تهران، از منتفی شدن طرح معرفی ساختمان‌های ناایمن شهر تهران خبر داد.

به گزارش اخبار ساختمان، تهران دارای بیش از ۳۳‌هزار ساختمان ناایمن است که سه هزار ساختمان پرخطر بوده و درجه ناامنی بالاتری دارند.

با این حال، مهدی داوری‌دولت‌آبادی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهری تهران، از منتفی شدن طرحی خبر داد که به موجب آن قرار بود ساختمان‌های ناایمن شهر تهران معرفی شوند.

 

بیشتر بخوانید: اطلاعات ساختمان های ایمن منتشر می شود

براساس این گزارش، پس از حادثه آتش‌سوزی در ساختمان پلاسکو و سپس حریق در کلینیک سینا، شورای شهر، شهرداری تهران را موظف کرد که سامانه‌ای را به‌منظور معرفی و پایش ساختمان‌های ناایمن تهران راه‌اندازی کند، سایتی که مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران پیش‌تر گفته بود که در مهرماه امسال به‌صورت عمومی از آن رونمایی شود، اما پس از چهار ماه خبرها حاکی از منتفی شدن این موضوع مهم است.

داوری درخصوص انتشار اسامی ساختمان‌های ناایمن پایتخت و بررسی وضعیت ساختمان‌های پایتخت از سوی این سازمان اظهار کرد: طی جلساتی که با کمیسیون‌های مختلف شورای شهر برگزار شد، مشخص شد که انتشار با شرایطی که پیش‌تر قرار شده بود، نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: فرآیند بررسی‌های ساختمان‌ها از سوی سازمان آتش‌نشانی تهران مستمر است و قطع نمی‌شود.

داوری درخصوص نحوه اعلام مشخصات ساختمان‌ها که با رنگ دسته‌بندی خواهند شد یا خیر گفت: اطلاعات مختصری منتشر خواهد شد اما شبیه به مشخص شدن وضعیت ساختمان‌ها با رنگ نیست، البته در دنیا هم نمونه‌ای به این شکل موجود نیست که اطلاعات ساختمان به‌صورت عمومی به اشتراک گذاشته و منتشر شود.

وی افزود: سازمان آتش‌نشانی جزئیات را در سامانه‌های خود دارد و این سامانه‌ها را در اختیار دستگاه‌های مسوول، حتی دستگاه‌های مسوول خارج از حوزه شهرداری که می‌توانند درخصوص ایمنی ساختمان‌ها نقشی داشته باشند قرار می‌دهد.

دنیای اقتصاد


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman