طراحی نمای ساختمان مدرن

طراحی نمای ساختمان مدرن
Facebook Twitter LinkedIn

۱۵:۱۶ | ۱۴۰۰/۱۰/۱۱

نمای ساختمان را می‌توانیم در بین مهم‌ترین بخش‌های یک ساختمان جای دهیم که در طراحی آن می‌توان از سبک‌های مختلف بهره برد. در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین سبک‌ها مدرن است.

به گزارش اخبار ساختمان، نمای ساختمان را می‌توانیم در بین مهم‌ترین بخش‌های یک ساختمان جای دهیم که در طراحی آن می‌توان از سبک‌های مختلف بهره برد. در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین سبک‌ها مدرن است. طراحی نمای ساختمان مدرن می‌تواند جذابیت‌های بسیار زیادی را با خود به همراه داشته باشد. در این جذابیت نیز المنت و عناصر گوناگونی دخیل هستند.

 



طراحی مدرن ساختمان دارای انواع مختلفی و باید اصول گوناگونی را برای آن‌ها در نظر گرفت که در ادامه این مطلب قصد داریم تا به صورت کامل‌تر به بررسی آن‌ها بپردازیم؛ پس تا انتها دنبال‌کننده ما باشید.

طراحی نمای ساختمان مدرن همراه با چه اصولی است؟

جالب است بدانید که با ظهور نمای مدرن، افراد زیادی اقدام به ساخت ساختمان‌هایی با نمای مدرن کرده‌اند و امروزه این نما یکی از پر طرفدارترین نماهای ساختمان به حساب می‌آید. اگرچه طراحی نما به ذوق و خلاقیت معمار بستگی دارد اما جالب است بدانید که برای حفظ انسجام ساختمان‌ها، نظام مهندسی اصول و قوانینی برای نمای مدرن بیان کرده است که همه‌ی معماران و طراحان موظفند به آن‌ها عمل کنند.

 



در طراحی مدرن نمای ساختمان از جدیدترین متریال موجود بر اساس قوانین و قواعد مختلفی بهره برده می‌شود. چیزی که در طراحی اینگونه نماها بسیار مشهود است، خطوط عمودی و افقی بسیار زیاد است. برای اینکه بتوانید به یک نتیجه بسیار مطلوب دست پیدا کنید، نیاز است تا اصول گوناگونی را در نظر بگیرید. هر کدام از این اصول از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند. در ادامه چند مورد از مهم‌ترین این اصول را برای شما برخواهیم شمرد؛ پس تا انتها همراه ما باشید.

تزئینات اندکی وجود دارد.

یکی از مهم‌ترین اصولی که باید در نظر داشته باشید، تزئینات اندک است. به طور کلی اجتناب از تزئینات اضافی در نمای مدرن پیشنهاد می‌شود. نماهای سنتی دقیقا عکس این موضوع عمل می‌کنند؛ بدین صورت که شاهد پیچیدگی‌های بسیار زیادی خواهید بود. خطوط و الگوهای مینیمال در طراحی مدرن بسیار زیاد هستند؛ به گونه‌ای که اگر به درها، دیوارها و سقف‌ها نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که تا چه اندازه یکدست هستند.

 



همچنین اگر قصد دارید تا طراحی نمای مدرن ساختمان دست به استفاده از الگو بزنید، پیشنهاد ما به شما الگوهای انتزاعی است. الگوهای پر نقش و نگار مخصوص نماهای سنتی است و به هیچ عنوان در ساختمان‌های مدرن پیشنهاد نمی‌شود.

از رنگ‌های مناسب استفاده شود

در طراحی نمای ساختمان مدرن اصولا از رنگ‌هایی بهره برده می‌شود که حالت خنثی دارند. از جمله این رنگ‌ها می‌توانیم به مواردی همچون قهوه‌ای، خاکستری، کرم و بژ اشاره داشته باشیم.

 



به طور کلی در طراحی اینگونه نماها بهتر است از رنگ‌های سبک کمک گرفته و سپس برای اینکه از یکنواختی جلوگیری کنید، دست به انتخاب رنگ‌هایی همچون بنفش، آلبالویی یا سایر رنگ‌های غنی بزنید.

به طراحی بازشوها در طراحی نمای ساختمان مدرن توجه کنید

گزینه دیگری که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده، طراحی بازشوها است. محل قرارگیری بازشوها در واقع بستگی به این دارد که پلان به چه صورت است. یکی از اصول مهمی که طراحی مدرن بسیار اهمیت دارد، شفافیت است؛ به همین علت است که باید از پنجره به عنوان یکی از مهم‌ترین المان‌ها در نمای ساختمان یاد کنیم.

اگر بخواهیم اصول طراحی این نماها را نام ببریم، باید بگوییم که سادگی می‌توانید جذابیت زیادی را با خود به همراه داشته باشد. استفاده از طرح‌های متنوع تنها منجر به شلوغی ساختمان خواهد شد و آنطور که باید اجازه نمی‌دهد زیبایی نما به چشم بیاید. یک طراح یا مهندس باید به گونه‌ای نما را طراحی کند که بیننده با دیدن آن به دنبال کشف پیچیدگی‌های موجود باشد.

 



اصول و قواعدی که در انتخاب متریال وجود دارند

قاعده بعدی که باید از آن یاد کنیم، انتخاب متریال است.

دست شما در انتخاب متریال بسیار باز است که از جمله آن‌ها می‌توانیم به بتن، چوب و یا آجر اشاره داشته باشیم. به طور کلی باید از بافت‌ها و طرح‌هایی استفاده کنید که سادگی و جذابیت را به مخاطبان القاء کند. لازم به ذکر است که شما می‌توانید بخشی از ساختمان را با کمک یک متریال، برجسته‌تر از سایر بخش‌ها کنید.

سقف‌ها به صورت ساده هستند

در طراحی نماهای ساختمان معمولا از سقف‌هایی استفاده می‌شود که حالتی صاف یا شیبدار داشته باشند. در حالی که در نماهای دیگر شاهد به کار بردن سقف‌هایی همچون سقف‌های ترکیبی یا پیچیده، منحنی یا گنبددار هستیم. به طور کلی پیچیدگی در سقف نماهای مدرن به چشم نمی‌خورد.

طراحی نمای ساختمان مدرن چه ویژگی‌هایی دارد؟

 



نمای مدرن ساختمان دارای ویژگی‌های گوناگونی است که هر کدام دارای اهمیت زیادی هستند. از مهم‌ترین این ویژگی‌ها می‌توانیم به گزینه‌های زیر اشاره داشته باشیم:
• در نما شاهد عمق‌سازی و فضاسازی خواهید بود.
• در طراحی نما از مصالح و تکنولوژی نوین بهره برده می‌شود.
• در طراحی نمای مدرن جزئیات پیچیده به چشم نمی‌خورد.
• نماهای مدرن خواهان سادگی و معقول‌گرایی است.
• استفاده از خطوط افقی و عمودی به وفور دیده می‌شود.

طراحی مدرن ساختمان چه انواعی دارد؟

همانطور که در ابتدای متن نیز اشاره کردیم این نوع از نماها دارای انواع گوناگونی هستند. هر کدام از این نماها دارای ویژگی‌های مختلفی هستند و متقاضیان زیادی را به خود اختصاص داده‌اند. از مهم‌ترین این نماها که در ساختمان‌های مسکونی دارای کاربرد گسترده‌ای هستند، می‌توانیم به گزینه‌های زیر اشاره داشته باشیم:
• طراحی نمای پست مدرن
• طراحی نمای مدرن هندسی
• طراحی نمای مدرن مدولار
• و...

چه مصالحی در نمای مدرن استفاده می‌شود؟

مصالحی که در طراحی نمای ساختمان مدرن به کار گرفته می‌شوند، بسیار گسترده بوده و هر کدام به نوعی می‌توانند بر روی زیبایی تاثیر خود را بگذارند.

 



از مهم‌ترین این مصالح می‌توانیم گزینه‌های زیر را نام ببریم:
• نمای ترموود
• نمای کامپوزیت
• نمای اچ پی ال
• نمای شیشه‌ای کرتین وال
• نمای شیشه‌ای فریم لس
• نمای شیشه‌ای اسپایدر
• نمای سرامیک خشک
• نمای لوور آلومینیومی
• نمای دکوراتیو

هر کدام از این مصالح این توانایی را دارند تا زیبایی ویژه‌ای را به نمای ساختمان شما ببخشند؛ از این رو قبل از انتخاب آن‌ها به شما پیشنهاد می‌کنیم چندین نمونه را مشاهده کرده و دست به مقایسه هر کدام از آن‌ها بزنید. در این صورت می‌توانید بهترین تصمیم را گرفته و برای ساختمان خود جذابیت را به ارمغان بیاورید.

سخن آخر طراحی نمای ساختمان مدرن

در این مطلب سعی کردیم تا به بررسی طراحی نمای ساختمان مدرن بپردازیم.

 



در طراحی این نماها اصول مختلفی وجود دارند که برای دست یافتن به جذابیت و زیبایی نیاز است تا از تمامی آن‌ها بهره برده شود.

در طراحی این نماها از مصالح گوناگونی می‌توان بهره برد که هرکدام جذابیت‌های خاص خودشان را دارند. علاوه بر آن این سبک از طراحی دارای ویژگی‌های مختلفی است که در این مطلب سعی کردیم تا مهم‌ترین آن‌ها را با شما به اشتراک بگذاریم.

جهت مشاوره رایگان و سفارش طراحی نمای ساختمان مدرن از این منبع استفاده کنید.


نظرات کاربران
security code
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman