چگونگی طراحی نمای ساختمان مدرن

چگونگی طراحی نمای ساختمان مدرن
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۱۰ | ۱۳۹۸/۰۲/۲۹

همه ما دوست داریم در شهری زیبا و مدرن زندگی کنیم. شهری با سازه هایی زیبا و چشم گیر و همچنین ساختمان هایی مدرن. در این مقاله کوتاه قصد داریم شما را با مقوله طراحی نمای ساختمان و به ویژه نمای ساختمان مدرن آشنا کنیم.
به گزارش اخبار ساختمان، با ارائه این مقاله امیدواریم بتوانیم کمی شما را با ویژگی های نمای ساختمان مدرن آشنا کنیم و همچنین در چند راهکار ساده به شما بگوییم، چگونه می توانید به ساختمان قدیمی خود، ظاهری نو و جذاب بدهید.

اگر به فکر تغییر طراحی نمای ساختمان خود هستید، پیش از هر چیز به موارد زیر توجه کنید :

برای شروع باید از مهمترین موضوع آغاز کرد. بودجه شما برای تغییر فضای ساختمان و همین طور طراحی نمای ساختمانمدرن چقدر است؟

در طراحی نمای مدرن همان طور که با مطالعه این مقاله درخواهید یافت، شما با تنوع طراحی و متریال گسترده ای مواجه خواهید بود. در همین ابتدای کار خوب است بدانید که طراحی نمای ساختمان به گونه مدرن، برخلاف آنچه تصور می شود، می تواند با هزینه هایی به مراتب کمتر از نماهای سنتی طراحی گردد. البته نوع طراحی، اجرا و همین طور متریال انتخابی شما نیز اهمیت بسزائی دارد.

بودجه

اگر بودجه کافی ندارید، باید کمی صبور و خلاق باشید. متاسفانه یکی از مواردی که باعث شده است شهرهای ما دارای زیبایی بصری نباشند، کثیف بودن و به هم ریخته بودن بسیاری از نماهای ساختمان ها است.پس برای شروع، با یک همکاری جمعی اعضای ساختمان می توانید یک تفاوت چشم گیر ایجاد کنید. ضمنا این روزها شرکت های متعددی نیز وجود دارند که با هزینه ای تقریبا مناسب می توانند نمای ساختمان شما را به طور کامل نظافت کرده و تا حد امکان و با ترمیم برخی از بخش های آن، چهره ای نو به ساختمان شما بدهند.

هماهنگی با ساکنین ساختمان


از دیگر موارد کم هزینه می توان به همکاری هماهنگ تمامی ساکنین ساختمان به منظور قرار دادن گلدان و گیاهان در پشت پنجره ها و بالکن ها اشاره کرد.باید این فرهنگ را در ساختمان خود جاری کنید که بالکن، پنجره ها و به طور خلاصه هر آنچه که از نمای ساختمان شما به چشم دیگران می آید، بخشی از مشاعات بوده و همه اعضای ساختمان در حفظ نظم و زیبایی آن، به یک اندازه مسئول هستند. در طراحی نمای ساختمان مدرن قرار نیست همیشه هزینه زیادی بپردازید. بسیاری از مواقع با کمی خلاقیت و همکاری می توان تفاوت های چشم گیری رقم زد.

اگر قصد دارید تحولی جدی در طراحی نمای ساختمان خود ایجاد کنید و یا این که از ابتدا بنا را بر خلق یک نمای ساختمان مدرن بگذارید؛ به شما توصیه می کنیم بهتر است، از مشاوره یک تیم طراح خلاق، حرفه ای و خوشنام بهره ببرید. یک مشاوره خوب قرار نیست همیشه هزینه بر باشد.

فراموش نکنید همان طور که گفتیم در سازه هایی با طراحی نمای ساختمان مدرن شما هر امکانی خواهید داشت و هیچ محدودیتی در استفاده از متریال و خلاقیت وجود ندارد. البته ایمنی در طراحی نمای ساختمان مدرن حرف اول را می زند و به همین دلیل است که به شما توصیه کردیم حتما در اجرای پروژه های جدی تر، با شرکت های خوشنام و معتبر همکاری کنید.

طراحی نمای ساختمان مدرن در کشورهای پیشرفته دنیا، سازه های شگفت انگیزی به وجود آورده که حقیقتا تنها نگاه کردن به آنها نیز لذت بخش است. در ادامه برخی از این نماها را به همراه توضیحاتی اندک به شما نمایش خواهیم داد.

نمای ساختمان اولین المانی است که توسط هر بیننده ای از ساختمان شما مشاهده می شود و بسیاری بر مبنای همین مشاهده در رابطه با ساختمان شما و کیفیت ساخت آن قضاوت خواهند کرد.

طراحی نمای ویلای مدرن


Related image

دست طراحان ساختمان در طراحی نما، سازه مدرن و خلاقانه برای ویلاها بیش از هر نوع ساختمان دیگری باز است. استفاده منطقی و صحیح از متریال ها و همچنین طراحی فضاهای سبز چشم نواز و البته کاربردی، از مزایای طراحی ویلاهای مدرن است. در ادامه برخی از طراحی های مدرن و فوق العاده ویلاها را می توانید مشاهده کنید.

طراحی نمای ساختمان مدرن با استفاده از ترکیب بتن و شیشه

هر دو متریال شیشه و بتن از دیرباز مورد توجه طراحان پیشروی نمای ساختمان مدرن بوده است؛ اما به تازگی برخی از شرکت های ساختمانی و طراحی، دست به خلاقیت های جذابی در طراحی نمای ساختمان با استفاده از این متریال ها زده اند. استفاده غیر معمول و البته جذاب از این دو متریال، سازه های شگفت انگیزی به وجود آورده است که در ادامه چند عدد از آنها را مشاهده خواهید کرد.

طراحی نمای ساختمان مدرن با استفاده از متریال های سنتی


Related image

آجر، خشت و کاهگِل شاید قدیمی ترین متریال های ساختمان سازی در ایران باشند. امکان های به وجود آمده در کنار خلاقیت طراحان متبحر موجب شده است با ترکیب این اقلام سنتی، سازه هایی با طراحی نمای ساختمان مدرن از دل آنها بیرون بیاید. سازه هایی که در کنار رنگ و بوی ایرانی شان، فضایی کاملا نو، خلاقانه و مدرن دارند. در ادامه برخی از بهترین نمونه های این سبک از طراحی نمای ساختمان را مشاهده خواهید کرد.

ترمو وود و امکان های جدید طراحی نمای ساختمان مدرن


Related image

ورود ترمو وود به بازار ساخت و ساز ایران و فراگیر شدن استفاده از این متریال زیبا موجب شده است تا بسیاری از افرادی که می خواهند طراحی نمای ساختمانشان را در کمترین زمان ممکن اصلاح نمایند، بتوانند از آن استفاده کنند. طراحان متبحر و خلاق نمای ساختمان مدرن با ترکیب ترمو وود که در برخی از نمونه ها کاملا شبیه به چوب طبیعی است، در کنار سنگ توانسته اند، نماهایی چشم گیر، مقاوم و فوق العاده جذاب را طراحی کنند.

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman