راهنمای خرید؛

نکات کلیدی برای خرید مقاطع فولادی

نکات کلیدی برای خرید مقاطع فولادی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۰۲ | ۱۳۹۸/۰۵/۲۷

در ساخت خانه بیش از ۱۰۰ ماده مختلف مورد نیاز است و باید زمان زیادی را برای خرید آنها صرف کرد. از کالاهای اصلی مورد نیاز مصرفی میتوان به مقاطع فولادی اشاره کرد.
به گزارش اخبار ساختمان، در خرید مقاطع فولادی باید مواردی مانند انتخاب کالای مناسب، جستجوی منبع مناسب، کیفیت مناسب، مشخصات و مذاکره با قیمت مناسب را می طلبد. اگر هرکدام از این موارد به دقت بررسی نشود، میتواند کیفیت محصولات را زیر سوال ببرد. علاوه بر کیفیت ، صرفه جویی در زمان و هزینه نیز از نکات قابل توجه در هنگام خرید این مقاطع است.

به همین دلیل در ادامه این مطلب سعی شده نکات خرید مقاطع فولادی ارائه شود. با رعات این نکات و استعلام قیمت تیرآهن و سایر مقاطع، از مبادی معتبر میتوانید خریدی رضایت بخش داشته باشید.

نکات خرید مقاطع فولادی

ساختمان های فولادی به دلیل مقرون به صرفه بودن ، دوام ، استحکام و جذابیت در صنعت، از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. از این نکات برای خرید گزینه های ایده آل برای فولاد استفاده می کنند. از جمله مقاطع فولادی مهم در ساخت و ساز فولاد میلگردها، پروفیل، تیرآهن و ورق میباشد.

* برای خرید تیرآهن، میلگرد و سایر مقاطع لازم است ابتدا نیاز دقیق خود را بشناسید. اگر محصول اشتباه خریداری کنید، میتواند خسارات جانی و مالی فراوانی را در پی داشته باشد. در این قسمت مهندسان عمران و معماری میتوانند در انتخاب بهترین محصول به شما کمک کنند.

* مرحله بعدی مشورت با یک مشاور و یا فرد خبره در این زمینه میباشد. کارشناسان و افراد فعال در حووزه فولاد بهتر از هرکس دیگر میتوانند شما را در خرید مقاطع فولادی راهنمایی کنند. یکی از مراکز با تجربه در زمینه راهنمایی مشتریان مرکز فولاد ایرانیان است. تیم کارشناسان این مرکز، اطلاعات خود را به صورت رایگان در اختیار نیازمندان به آهن آلات خواهد گذاشت.

* بعد از اینکه از راهنمایی مشاوران بهره مند شدید میتوانید نسبت یه خرید ظرفیت مورد نظرتان اقدام کنید. ذکر یک نکته الزامی است که اگر قصد خرید آهن آلات با ظرفیت زیر ۲۵ تن را دارید، بهتر است از شرکتهای بازرگانی کوچکتر نیازتان را بخواهید. فولاد ایرانیان میتواند مقادیر بسیار کم تا چندین تن از خواسته های شما را تامین کند.

* هنگامی که تصمیم قطعی برای خرید گرفتید، یادتان باشد که قیمت تیرآهن و سایر مقاطع را از کارخانجات و بنگاههای مختلف استعلام بگیرید. این کار شمار را از قیمت های بی پایه و اساسی که دلالان اعلام میکنند، مصون میدارد. این ویژگی از فولاد ایرانیان سبب شده تا هرساله مشتریان حقیقی و حقوقی بسیاری جذب این شرکت شوند. برای اطمینان از قیمت خرید، میتوانید قیمت ورق، میلگرد، تیرآهن، پروفیل و نبشی که در این سایت هرلحظه به روز رسانی میشود، بازدید کنید.

نکات خرید میلگرد

برای خرید میلگرد لازم است بدانید که در کل دو نوع میلگرد ساده و آجدار در صنعت وجود دارد. میلگرد آجدار که سطح آجدار دارد در سازه های بتنی کاربرد دارد.میلگرد ساده نیز برای ساخت نما و شفتهای صنعتی استفاده میشود.

میلگردهای مصرفی موجود دربازار در دو استاندار A۲ و A۳ تولید میشود. لازم است بدانید که مقاومت تنشی و کششی در این دو نوع میلگرد سبب تفاوت در کاربرد آنها می شود. قبل از خرید باید توجه کنتید که مقطع مورد استفاده چه وزن و مقاومتی باید داشته باشد.

میلگرد A۳ دارای تنوع کمتری در سایزها است. این مساله استفاده از میلگرد A۲ را در بازار محبوب ترمیکند. با توجه به نوع سازه و باری که باید تحمل کند، قیمت میلگرد و متعاقبا نیاز مشتری نیز تغییر خواهد کرد.

تاثیر ترکیب شیمیایی روی قیمت مقاطع فولادی

علاوه بر سایز، عوامل مختلف دیگری روی قیمت مقاطع فولادی تاثیرگذار است. یکی از این عوامل ترکیبات شیمیایی است. ترکیبات شیمیایی خاص برای اهداف متفاوتی استفاده میشوند. اطلاعات شما درباره این ترکیبات میتواند به انتخاب بهترین ترکیب شمیایی کمک کند. قیمت پروفیل و مقاطع ساخته شده با فولادهای مختلف با یکدیگر متفاوت است.

فولاد کربن

فولاد کربن فولادی است که میزان کربن آن تا ۲.۱ درصد وزنی است. با افزایش درصد میزان کربن، فولاد طی عملیات حرارتی سخت تر و مستحکم‌تر می شود. نکته قابل توجه این است که در کنار این ویژگیها، انعطاف پذیری آنها کمتر میشود. صرف نظر از عملیات حرارتی ، میزان کربن بالاتر باعث کاهش قابلیت جوشکاری می شود. در فولادهای کربن ، میزان کربن بالاتر باعث کاهش نقطه ذوب می شود.

از فولاد کربن برای اهداف مختلف استفاده میشود. فولاد کم کربن برای ساختن نرده ها استفاده می شود ، درحالی که فولاد با کربن متوسط برای ساخت پل ها و ساختمان ها استفاده می شود. فولاد کربن بالا عمدتا در ساخت مفتول کاربرد دارد. در آخر، از فولاد کربن فوق العاده بالا که به عنوان "چدن" نیز شناخته می شود ، در ساخت گلدان ها و قابلمه ها استفاده می شود.

فولاد کربن بر اساس محتوای کربن به چهار دسته تقسیم می شود

* فولاد کم کربن: مقدار کربن ۰.۰۵ تا ۰.۳۰٪.

* فولاد کربن متوسط: محتوای کربن حدود ۰.۳-۰.۸٪.

* فولاد کربن بالا: محتوای کربن حدود ۰.۸-۲.۰٪.

* فولاد با کربن فوق العاده بالا: محتوای کربن حدود ۳.۲۵-۴.۰٪. فولادهایی هستند که از سختی بسیار خوبی برخوردار هستند.

فولاد آلیاژی

فولادهای آلیاژی با ترکیب فولاد کربن با یک یا چند عنصر آلیاژی مانند منگنز ، سیلیکون ، نیکل ، تیتانیوم ، مس ، کروم و آلومینیوم ساخته می‌شوند. این فلزات برای تولید خواص خاص که در فولاد کربن معمولی یافت نمی شوند اضافه می شوند.

این عناصر در نسبت های مختلف اضافه می شوند و باعث می شوند مواد خصوصیات مختلفی را داشته باشند. از جمله این خصوصیات میتوان به افزایش سختی، افزایش مقاومت در برابر خوردگی، افزایش استحکام، جوشکاری و شکل پذیری اشاره کرد.

فولاد ضد زنگ

فولاد ضد زنگ آلیاژ آهن با حداقل ۱۰.۵٪ کروم است. کروم یک لایه نازک اکسید روی سطح فولاد تولید می کند که به عنوان "لایه غیرفعال" شناخته می شود. این لایه مانع از خوردگی بیشتر سطح می شود. افزایش مقدار کروم مقاومت بیشتری دربرابر خوردگی دارد. قیمت ورق ساخته شده از این نوع فولاد بسیار بالاتر از سایر فولادها ممیباشد.

فولاد ابزار

فولاد ابزار به انواع فولادهای کربنی و آلیاژی اشاره دارد که به خصوص مناسب برای ساختن ابزار هستند. این امر به دلیل مقاومت در برابر سایش و تغییر شکل و توانایی آنها برای داشتن لبه برش در دماهای بالا می‌باشد.

مهر

برچسب ها:

ساختمان ،مصالح ،میلگرد ،فولاد ،آهن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman