برنامه مسکن سازی شهرداری تهران دارای ابهام است

برنامه مسکن سازی شهرداری تهران دارای ابهام است
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۴۳ | ۱۴۰۰/۱۲/۰۹

اعضای شورای شهر تهران در جلسه روز گذشته این شورا اعلام کردند: برنامه مسکن‌‌سازی شهرداری تهران دارای ابهام است و لازم است شهرداری هر چه سریع‌تر نسبت به شفاف‌‌سازی درباره جزئیات این برنامه و رفع ابهام از آن اقدام کند.

به گزارش اخبار ساختمان، روز گذشته مراسم تفاهم نامه ساخت ۱۰‌ هزار واحد مسکونی در شهر تهران بین شهرداری پایتخت و بنیاد مسکن برگزار شد.

در این مراسم، علیرضا زاکانی، شهردار تهران اعلام کرد: این ۱۰‌هزار واحد تنها بخشی از برنامه مسکن سازی شهرداری است.

به گفته وی، قرار است ساخت ۱۸۰‌ هزار واحد مسکونی برای سال آینده در تهران برنامه‌‌ریزی و عملیاتی شود. تفاهم نامه ساخت ۱۰‌ هزار واحد از این ۱۸۰‌ هزار واحد مسکونی که زاکانی از آن به عنوان برنامه جهادی برای مقابله با معضل تامین مسکن در شهر تهران یاد کرد در حالی دیروز به امضا رسید که جزئیات مربوط به محل احداث این واحدها و همچنین مخاطبان این طرح هنوز اعلام نشده است.

دیروز نیز اعضای شورای شهر تهران اعلام کردند این طرح مبهم است و شهرداری باید هر چه سریع‌تر جزئیات مربوط به آن را شفاف‌‌سازی کند.

یک عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در این زمینه بر لزوم رفع ابهام و روشن‌سازی اقدامات شهرداری تهران در جهت ساخت واحدهای مسکونی توسط قرارگاه جهادی مسکن شهرداری تهران تاکید کرد.

در پنجاهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران به موضوع تلاش شهرداری تهران در ساخت مسکن و تشکیل قرارگاه جهادی مسکن اشاره و اعلام شد: قرارگاه جهادی مسکن تشکیل و وعده داده شده در سال آینده ۱۸۰‌ هزار مسکن در تهران ساخته شود اما برای شورا در این زمینه ابهام وجود دارد چرا که کارمندان شهرداری تهران در مناطق مختلف مراجعه می‌کنند و استنباطشان این است که این واحدهای مسکونی برای کارمندان ساخته می‌شود و شهروندان هم فکر می‌کنند که این واحدها برای آنها ساخته خواهد شد.

در این جلسه همچنین گفته شد: بر همین اساس با توجه به ابهاماتی که وجود دارد درخواست می‌کنم شهردار تهران در جلسه‌ای اعضای شورا را توجیه کنند چرا که در بودجه سال آینده چیزی برای این موضوع اختصاص نداده ایم. طبیعتا این اقدام در راستای حمایت دولت است و شهرداری تنها تسهیلات را برای افتتاح ۱۸۰‌ هزار واحد مسکونی و در راستای تحقق قولی که دولت داده است تسهیل‌گری می‌کند. یعنی کار ساخت و ساز را خود دولت انجام می‌دهد و موانع صدور پروانه ساخت و ساز را شهرداری تهران کمک می‌کند. اگر چنین است به وضوح اعلام شود تا توقعی برای شهروندان در این بحث ایجاد نشود.

دنیای اقتصاد

سوالات متداول
  • شهرداری تهران چه تعداد مسکن خواهد ساخت؟
    شهرداری تهران با راه اندازی قرارگاه جهادی مسکن قرار است احداث و تامین و ارائه تسهیلات برای ساخت ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در پایتخت آغاز کند که در فاز نخست ۱۰ هزار واحد مسکونی کلنگ زنی خواهد شد.

برچسب ها:

بازار مسکن ،ساخت و ساز 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman