اولین رویداد مردمی ایده پردازی شهری تهران برگزار خواهد شد

اولین رویداد مردمی ایده پردازی شهری تهران برگزار خواهد شد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۶:۵۷ | ۱۴۰۱/۰۲/۰۱

مدیریت شهری تهران با هدف مشارکت شهروندان شهر تهران، متخصصان و دانشگاهیان اقدام به برگزاری اولین رویداد مردمی ایده پردازی شهری تهران با عنوان «تهران 1404» را اجرا خواهد کرد که قدم اول در مشارکت عمومی در حل مسائل اساسی پایتخت و کلانشهرهای ایران عزیز خواهد بود.

به گزارش اخبار ساختمان، چهار سال از سند چشم انداز ۲۰ ساله پیشرفت ایران که توسط رهبر انقلاب در سال 1384 ابلاغ شده باقی مانده و سال 1404 افق این سند برای تعالی ایران به شمار می آید و رهبر انقلاب اسلامی همه مردم، نخبگان و خبرگان کشور را به مشارکت در تحقق این سند مهم دعوت کردند.

 

از این رو مدیریت شهری تهران به‌منظور مشارکت جویی همه مردم تهران، متخصصان و دانشگاهیان در این امر مهم، اولین رویداد مردمی ایده پردازی شهری تهران با عنوان «تهران 1404» را اجرا خواهد کرد که قدم اول در مشارکت عمومی در حل مسائل اساسی پایتخت و کلانشهرهای ایران عزیز خواهد بود.

 

شهروندان محترم شهر تهران با ورود به بخش ثبت نام مردمی پس از تکمیل فرم اطلاعات و انتخاب محور مورد مشارکت می بایست خلاصه ای از طرح خود را با توجه به محور انتخاب شده بین 700 تا 1000 کاراکتر بنویسند و می توانند فایل طرح را به صورت پی‌دی‌اف بارگذاری نمایند.

 

همچنین باید به این نکته توجه داشت که امکان مشارکت در رویداد تنها در یک محور برای هر شخص امکان پذیر است. بعد از تأیید اولیه از نظر شکل و محتوی، ایده‌ها برای ارزیابی توسط ارزیابان به صورت تصادفی ارسال خواهد شد و از بین برگزیدگان 30 تا 40 نفر برای ارائه نهایی دعوت می شوند.

 

هیئت داوران از میان ارائه‌کنندگان نهایی سه نفر از شهروندان محترم را به‌عنوان نفرات برتر انتخاب خواهد کرد و از بین سه شرکت کننده برتر، یک نفر با رأی کلیه شرکت‌کنندگان در مرحله نهایی، به‌عنوان نفر اول انتخاب می شود و در روز اختتامیه از ایشان تقدیر به عمل خواهد آمد.

 

اهداف برگزاری رویداد

 

*  هم افزایی موثر و هدفمند جامعه علمی، دانشگاهی، اندیشگاهی با مدیریت شهری

*  اشتراک دانش و انتقال تجارب موفق کلانشهرها در حوزه مدیریت شهری

*  بهره برداری از راهکارها و پیشنهادات خلاقانه جامعه علمی، کارمندی و شهروندی در حل چالش های شهری

*  بهبود فرآیندهای اولویت دار شهرداری تهران

*  افزایش رضایتمندی شهروندان

 

محورهای عمومی رویداد

 

*  بهسازی و بازسازی شهری

*  درآمد پایدار شهری

*  مشارکت مردمی و محلی

*  روش های خلاقانه و نوین در مدیریت پسماند و بازیافت

*  طرح ها و ایده های نو در رفع آلودگی هوا، ترافیک و حمل و نقل عمومی

 

محور تخصصی این رویداد، اصلاح فرآیند صدور پروانه ساختمان خواهد بود و از بخش های این رویداد نیز اصلاح فرآیند و ایده پردازی اشاره شده است.

 

شرکت کنندگان جشنواره نیز دانشگاه ها (تهران و کلانشهرها)، کارکنان مدیریت شهری در کلانشهرها و مردم ساکن کلانشهر تهران هستند.

 


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman