معماری خاص‌ ترین هتل ‌های دنیا

معماری خاص‌ ترین هتل ‌های دنیا
Facebook Twitter LinkedIn

۱۷:۵۲ | ۱۴۰۱/۰۲/۲۸

در هنگام رزرو هتل افرادی پیدا می شوند که علاوه بر راحتی، به دکوراسیون و معماری محل اقامتشان نیز اهمیت می دهند و این موضوع سبب آرامش بیشتر آنها می شود.

به گزارش اخبار ساختمان، هر انسانی سفر می‌کند تا دستی به سر و روی روح و روانش بکشد و حس آرامش بیشتری داشته باشد. در هنگام رزرو هتل افرادی پیدا می‌شوند که علاوه بر راحتی، به دکوراسیون و معماری محل اقامتشان نیز اهمیت می‌دهند و این موضوع سبب آرامش بیشتر آنها می‌شود. اگر شما هم یکی از این افراد هستید حتماً این مقاله را بخوانید؛ چراکه می‌خواهیم به معماری خاص ‌ترین هتل ‌های دنیا بپردازیم.

 

هتل انهاو روتردام، روتردام

 

هتل انهاو روتردام، روتردام

 

در کشور زیبای هلند، هتلی بنا شده که همه جا صحبت از معماری جذاب آن است. اتاق‌های راحت و شیک هتل انهاو روتردام با کف‌پوش‌های چوبی و حمام مستر شیشه‌ای مجهز شده و امکانات لاکچری و مدرنی برای اقامت دارد. این هتل توسط یکی از بنام‌ترین معماران جهان به نام رم کولهاس طراحی گردیده است.

 

یک معمار بزرگ و ماهر که محل تولدش نیز روتردام است. هتلی زیبا با معماری خاص که به رودخانه ماس اشراف خوبی دارد. این هتل سازه‌ای جذاب و رویایی است که از دور هم شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد! اتاق‌های هتل انهاو روتردام با پنجره‌های تمام قدی و شیشه‌ای امکان لذت بردن از چشم‌انداز بی‌نظیری از رودخانه را به شما هدیه می‌دهد.

 

ان اچ تورینو لینگوتو، تورین

ان اچ تورینو لینگوتو، تورین

 

اگر شما هم جزو افرادی بودید که در کودکی کلکسیون ماشین‌ اسباب بازی داشتید، حتماً هتل ان اچ تورینو لینگوتو، برایتان جذاب است. از قرار معلوم معمار این هتل عاشق ماشین بوده؛ به همین دلیل هم در طراحی از ماشین‌ها کمک گرفته تا هتلی خاص و منحصربه‌فرد بسازد. در برخی از نقاط هتل شاید احساس کنید به یک موزه آمده‌اید که برای ماشین‌بازها حسی بی‌مانند خواهد بود.

 

در واقع معمار زبردست این بنا کسی نیست جز رنزو پیانو. در واقع هتل ان اچ تورینو لینگوتو در یک کارخانه قدیمی خودروسازی ساخته و شاید ایده طراحی آن نیز از همین موضوع نشات می‌گیرد. شاید با خودتان بگویید این هتل غرق در دنیای امروزی است و جایی برای استنشاق هوای تازه ندارد! برعکس می‌بایست بدانید که هتل ان اچ تورینو لینگوتو دارای یک باغ به نام باغ شگفتی است. در حقیقت تمام اتاق‌ها در اطراف همین باغ ساخته شده‌اند و چشم‌انداز خوبی به این منظره سرسبز و دلنشین دارند.

 

هتل سینتیا لبومبو، آفریقای جنوبی

هتل سینتیا لبومبو، آفریقای جنوبی

 

آفریقای جنوبی به خودی خود جذاب و زیباست و دارای پوشش گیاهی خاصی است. حیوانات این منطقه نیز با مناطق دیگر فرق دارد. برای مثال زرافه‌های دوست‌داشتنی یکی از حیوانات آفریقای جنوبی است که از دیدن انسان‌ها نیز بسیار خوشنود می‌شوند. حالا در میان این طبیعت منحصربه‌فرد و تماشایی، هتلی را تصور کنید که دارای معماری و دکوراسیون شگفت‌انگیز است!

 

هتلی با پنجره‌ها و درهای شیشه‌ای تمام قد و وسایل چوبی بسیار زیبا از دیدنش حتما ذوق‌زده می‌شوید. در واقع با دیدن تصاویر این هتل بیشتر حس شادابی و نشاط به شما دست می‌دهد؛ زیرا که هتلی به دور از هیچ چیز پر زرق و برق در جلوی چشمان شما ظاهر می‌شود! هتلی با تجهیزات بسیار ساده که برای دوری جستن از یک دنیای شلوغ و پرازدحام مناسب است. در معماری هتل سینتیا از چوب استفاده شده که حس زنده بودن محیط را به مسافران القا می‌کند.

 

هتلی به دور از تجملات و لوسترهای چندطبقه نورانی که انتخابی عالی برای ساده پسندها محسوب می‌شود. یکی از ویژگی‌های دیگر این هتل مشرف بودن به پارک ملی کروگر است. بد نیست معمار هتل سینتیا را نیز به شما معرفی کنیم! در واقع معمار این هتل جذاب و خاص، بوید فرگوسن معروف است.

 

هتل دولدر گراند، زوریخ

هتل دولدر گراند، زوریخ

 

یکی از جذاب‌ترین هتل ‌های رویایی دنیا، هتل دولدر گراند زوریخ است. هتلی که در نگاه اول شبیه به یکی از قصرهای پادشاهان انگلستان به نظر می‌رسد. این هتل رویایی در منطقه‌ای سرسبز بنا شده و دور و اطراف آن را درختان و باغ‌های سرسبز فرا گرفته است. هتلی جذاب و باشکوه در سوئیس که توسط گروه معماری فاستر ساخته شده است. باید بدانید اتاق‌های هتل دولدر گراند هرکدام به تنهایی یک شاهکار هنری بوده و سبک بخصوصی دارند.

 

رنسانس بارسلونا فیرا هتل، بارسلونا

 

اگر عاشق طبیعت باشید حتماً معماری هتل رنسانس بارسلونا فیرا، برای شما جذاب است. این هتل که در بارسلونا اسپانیا قرار گرفته و توسط یک معمار فرانسوی به نام ژان نوول طراحی شده است. این معمار در ساخت هتل رنسانس بارسلونا فیرا از المان‌هایی کمک گرفته که از لحاظ بصری به شما آرامش می‌دهند. استفاده از پوشش گیاهی سبز و زیبا در این هتل و در و دیوارهای شیشه‌ای هر بیننده‌ای را شگفت‌زده می‌کند.

 

جالب است بدانید در معماری هتل رنسانس بارسلونا فیرا حتی از درختان هم کمک گرفته شده و فضایی جذاب و منحصربه‌فرد ایجاد نموده است. در کل این هتل از دو برج تشکیل شده که توسط یک رستوران پانورامیک در طبقه چهاردهم به یکدیگر متصل شده‌اند. همچنین در رنسانس هتل بارسلونا از ابزار تزئینی سه بعدی کمک گرفته شده تا هتلی خاص خلق شود. همه چیز در این هتل خاص بوده؛ حتی رستوران‌های هتل رنسانس بارسلونا! این رستوران‌ها دارای منوی غذایی جذاب و دکوراسیونی بسیار شیک هستند.

 

هتل لانگهام، شیکاگو

 

یکی از خیره‌کننده‌ترین هتل ‌های شیکاگو، هتل لانگهام با معماری جذابش است. این هتل ۵ ستاره با مناظر شگفت‌انگیز چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌دارد. هتلی جذاب که در معماری خود بیشتر از رنگ سفید کمک گرفته و به همین دلیل هم بسیار دل‌باز به نظر می‌رسد. این هتل جذاب با بهره‌گیری از پنجره‌های تمام قدی، مبلمان بسیار شیک و استفاده از رنگ‌های خنثی، محیطی غرق در آرامش به وجود آورده‌ است. باید بدانید هتل لانگهام شیکاگو به دست معماری به نام لودویگ میس فان در روهه ساخته شده که در مقایسه با هتل ‌های مشابهش، نمونه است.

 

هتل هونگتا، شانگهای

 

اگر به فرهنگ چینی علاقه‌مند باشید، حتماً هتل هونگتا شانگهای چین، برایتان جذاب خواهد بود. هتلی ۳۷ طبقه با ۳۲۸ اتاق که از جذاب‌ترین هتل ‌های چین محسوب می‌شود. معماری این هتل بسیار خیره‌کننده بوده و اتاق‌های باشکوهی دارد. دکوراسیون اتاق‌ها با رنگ‌های گرم انجام شده و حس نشاط و شادابی به مسافران می‌دهد. لوسترهای نورانی و زیبایی که در وسط اتاق‌ها آویزان شده علاوه بر تامین نور کافی اتاق، به زیبایی آن هم افزوده است.

 

هتلی با سالن‌های پذیرایی بسیار زیبا و شاهانه که خوراک میهمانی‌های اشرافی است. چشم‌انداز هتل هونگتا شانگهای نیز بسیار خیره‌کننده بوده و دید خوبی به اطراف دارد. در معماری این هتل سقف‌های گنبدی‌شکل را خواهید دید که بسیار محسورکننده و زیبا هستند. این هتل زیبا توسط یک معمار معروف به نام کی جفریز سیدنس طراحی شده و به دلیل این معماری جذاب و دوست‌داشتنی جایزه هم دریافت کرده است.

 

پارک حیات توکیو

 

اگر قرار است معماری خاص ‌ترین هتل‌ های دنیا را بررسی کنیم، باید پارک حیات توکیو را نیز معرفی نماییم. این هتل جذاب توسط یک معمار ژاپنی به نام کنزو لانگ طراحی شده و در یکی از خیابان‌های شلوغ توکیو ژاپن می‌درخشد. پارک حیات در واقع یک هتل آسمان خراش بوده که چشم‌انداز خوبی به شهر پر رفت و آمد توکیو دارد. این هتل ۵ ستاره دارای ۱۷۷ اتاق بوده و به جاذبه‌های دیدنی این شهر اشراف دارد.

 

کلام آخر

 

اگر عاشق سبک‌های مختلف معماری باشید حتما از خواندن این مقاله لذت برده‌اید. حتی برای بالا بردن اطلاعات عمومی‌تان باید بدانید که معماری خاص ترین هتل های دنیا چگونه بوده و توسط چه افرادی انجام شده است. در این متن مجموعه‌ای از منحصربه‌فردترین هتل های جهان را نام بردیم و امیدواریم قابل توجه قرار گرفته باشد.

 

 

متا: معماری خاص ترین هتل های دنیا توسط بهترین معماران دنیا را در این مقاله شرح خواهیم داد.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman