طرح نهضت ملی مسکن وارد مرحله جدید می شود

طرح نهضت ملی مسکن وارد مرحله جدید می شود
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۰۱ | ۱۴۰۱/۰۴/۱۳

جلسه قرارگاه نهضت ملی مسکن شهرهای جدید با حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی، علیرضا جعفری معاون وزیر و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد.
به گزارش اخبار ساختمان به نقل از روابط عمومی شرکت عمران شهرهای جدید، جلسه قرارگاه نهضت ملی مسکن شهرهای جدید با حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی، علیرضا جعفری معاون وزیر و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید به صورت ویدئو کنفرانس، اعضای هیئت مدیره شکت مادر و سایر مدیران و معاونان مربوطه در محل شرکت عمران شهرهای جدید برگزار شد.

وزیر راه و شهرسازی در این جلسه شهرهای جدید را فرصت مناسبی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن دانست و افزود: شرکت عمران شهرهای جدید در ماه گذشته عملیات اجرایی ۱۰۰ هزار واحد را آغاز کرد.

قاسمی خاطرنشان کرد: باید هرچه زودتر ۱۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید به مرحله عملیاتی برسد و هنگام افتتاح ۱۰۰ هزار واحد بعدی، آماده تحویل باشد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه همه ظرفیت های کشور باید برای طرح نهضت ملی مسکن به کار گرفته شود، افزود: زمین ها و ظرفیت های همه اعم از انبوه سازان، تعاونی ها، بنیاد ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، قرارگاه امام حسن (ع) و … باید مورد استفاده قرار گیرد.

وی شهرهای جدید را دارای ظرفیت مناسبی برای افزایش ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن دانست و گفت: در اصفهان باید عملیات اجرایی بیش از ۲۰ هزار واحد به صورت فوری و ظرف ۱۵ روز آینده آغاز شود.

قاسمی با اشاره به اینکه شهرهای جدید پرند، هشتگرد و ایوانکی آماده اجرای عملیات بزرگی است بر تکمیل و اتمام واحدهای باقیمانده مسکن مهر نیز تاکید کرد.

گفتنی است در این جلسه با دستورات مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید مقرر شد شرکت های تابعه به ویژه سه شهر جدید هشتگرد، گلبهار و صدرا با بیشترین تعداد متقاضی تعیین تکلیف نشده با همراهی دفتر توسعه امور مسکن شرکت مادر هرچه سریعتر این اقدام را به پایان رسانده و تمامی متقاضیان را تعیین تکلیف کنند.

در این راستا همچنین مقرر شد تمامی شرکت های وابسته با توجه به سهمیه های خود در طرح نهضت ملی مسکن، فراخوان های عمومی شناسایی پیمانکاران دارای صلاحیت را برگزار کنند و هیچ یک از ۱۰۰ هزار واحد گام نخست را بدون سازنده باقینمانده و تمامی واحدهای باید تعیین تکلیف شوند.

جعفری در این خصوص تأکید کرد که تمامی شرکت های وابسته مکلفند به تعداد افتتاح حساب انجام شده برای متقاضیان تاکنون، پیمانکار و سازنده داشته باشند و در صورت وجود اختلاف میان این دو، سریعاً نسبت به انتخاب پیمانکاران و انعقاد قرارداد با آن ها مبادرت ورزند.

همچنین طبق دستور وزیر راه شهرسازی مقرر شد از ظرفیت پیمانکاران بزرگ و انجمن های انبوه سازان و نیز سازندگان ذیصلاح و کارآزموده بومی هر منطقه برای طرح نهضت ملی مسکن استفاده شود.

گفتنی براساس دستور جلسه تنظیم شده با توجه به تحلیل ها و برآوردهای به دست آمده در قرارگاه مقرر گردید اراضی مورد نیاز برای احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی گام دوم بر اساس متقاضیان بالقوه شناسایی و تاریخ ۱۵ تیر ماه ارائه شود.

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman