مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان تاکید کرد؛

لزوم توجه به حفظ هویت روستاها

لزوم توجه به حفظ هویت روستاها
Facebook Twitter LinkedIn

۲۱:۱۱ | ۱۳۹۸/۰۶/۰۴

توجه به مقاوم سازی مسکن روستاییان، ارایه تسهیلات مقاوم سازی و بهسازی مسکن همسو با اهدافی چون احداث مسکن مقاوم و با دوام، تلاش در حفظ هویت معماری بومی، تامین مسکن متناسب با نیاز روستاییان، حفظ هویت و سیمای عمومی روستاها، تلاش در بهینه‌سازی مصرف انرژی در مسکن روستایی و ترویج فرهنگ بیمه از اولویت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان است.
به گزارش اخبار ساختمان، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در جمع خبرنگاران با اشاره به افتتاح ۲۱ پروژه عمرانی این نهاد انقلابی طی هفته دولت گفت که برای این پروژه ها اعتباری بیش از ۵۰ میلیارد ریال صرف شده است.

سجاد صنعتی منفرد اظهار داشت: همزمان با هفته دولت پروژه های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان شامل اجرای طرح هادی روستایی و بازسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی افتتاح خواهد شد.

به گفته این مسئول، در این ایام ۱۶ پروژه اجرای طرح هادی در شهرستان های زنجان، ابهر، ایجرود، خدابنده و طارم افتتاح می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان با بیان اینکه، اجرای طرح هادی نقش زیربنایی و بنیادی در توسعه همه جانبه مناطق روستایی دارد، یادآور شد: به منظور بهره گیری از ظرفیت ها، توانهای بالقوه فرهنگی، تاریخی واجتماعی نواحی روستایی، باید به تقویت بنیان های اقتصادی مناطق روستایی توجه ویژه کرد.

صنعتی منفرد افزود در اجرای طرح هادی روستاها، باید به حفظ ساختار سنتی روستاها در ابعاد گوناکون فرهنگی و اجتماعی و استفاده از منابع و مصالح بومی، توجه ویژه داشت و در این میان تامین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی، هدایت وضعیت فیزیکی روستا، ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان و خدمات محیط زیستی و عمومی ‌از اهداف اصلی طرح هادی روستایی است.

وی از افتتاح واحد های مسکونی مقاوم سازی شده روستایی در سطح شهرستان های این استان در هفته دولت خبر داد و گفت: افتتاح ۱۰ هزار و ۳۲۷ مین واحد مسکونی مقاوم سازی شده روستای مسگر خدابنده، افتتاح ۹ هزار و ۵۹ مین واحد مسکونی مقاوم سازی شده روستای حصارزنجان، افتتاح ۴ هزار و ۵۶۴ مین واحد مسکونی مقاوم سازی شده روستای پیرسقا ابهر و غیره بخشی از واحدهای مسکونی است که در این ایام افتتاح خواهد شد.

ایرنا

برچسب ها:

مقاوم سازی ،تسهیلات ،مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman