خبر ویژه برای مالکان زمین های کشاورزی و باغی

خبر ویژه برای مالکان زمین های کشاورزی و باغی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۵۲ | ۱۴۰۱/۰۵/۱۹

شهردار منطقه ١٨ از هماهنگی های انجام شده و اخذ مصوبات صورت گرفته، برای ارائه تسهیلات اخذ پروانه و تغییر کاربری برای مالکان زمین های بالاتر از ١٠ هزار مترمربع محدوده منطقه ۱۸ خبر داد.

به گزارش اخبار ساختمان، محمدجواد خسروی، شهردار منطقه ١٨، ضمن تاکید بر لزوم رعایت و تمکین به قانون در حوزه مدیریت شهری گفت: با عنایت به سیاست های تشویقی شهرداری تهران و در راستای فراهم کردن تسهیلات مناسب جهت اخذ پروانه، تغییر پهنه و تغییر کاربری ویژه اراضی (زمین) واقع در محدوده منطقه ۱۸، شهروندان محترم می توانند برای دریافت کمک های حمایتی و تشویقی اقدام کنند.

 

خسروی  تصریح کرد: زمین های بالای ۱۰ هزار مترمربع اگر باغ یا زمین مزروعی باشند، در صورت عدم توافق با شهرداری مشمول مجوز سطح اشغال ۱۵ درصد در حداکثر سه طبقه و در صورت توافق با شهرداری مشمول مجوز سطح اشغال ۶۰ درصد در حداکثر پنج طبقه می شوند. همچنین در صورتی که غیر باغ - غیر مزروعی (اراضی ذخیره توسعه و نوسازی) باشند، مشمول رویه تهیه طرح امکان سنجی و ارسال موضوع به کمیسیون ماده ۵ خواهند شد. بر همین اساس، زمین های دارای هاشور تثبیت (فضای سبز و خدمات هفتگانه) مشمول مجوز سطح اشغال ۶۰ درصد و تراکم ۱۲۰ درصد می شوند.

 

او در پایان تاکید کرد: شهروندان گرامی می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و اخذ مشاوره در این خصوص به معاونت شهرسازی و معماری شهرداری منطقه ۱۸، واقع در بزرگراه آیت الله سعیدی، جنب پل بهاران، طبقه همکف، شهرداری منطقه ۱۸ مراجعه کنند.

 

همشهری آنلاین

 


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman