همه چیز در خصوص نمای کرتین وال

همه چیز در خصوص نمای کرتین وال
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۰۵ | ۱۴۰۱/۰۵/۲۵

نمای کرتین وال، یک سیستم مدرن ساختمان است که ساختار آن حالتی ایستا دارد. منظور از حالت ایستا یعنی به این صورت که سنگینی شیشه بر روی سازه کرتین وال تحمیل می شود و هیچ گونه فشاری بر ساختمان وارد نمی شود.

به گزارش اخبار ساختمان، شاید تا به حال در کوچه و خیابان به نمای خانه ها دقت کرده باشید. در حقیقت نمای ساختمان، به منزله ی پوسته ی ساختمان است. این پوسته نقش بسیار زیادی در زیبایی ساختمان دارد. طراحی نمای ساختمان  به پارامترهایی مانند شرایط آب و هوا، موقعیت جغرافیایی، تعداد طبقات و به ویژه سلیقه افراد بستگی دارد. یکی از مهم ترین نماهای ساختمانی که امروزه از محبوبیت ویژه ای برخوردار است، نمای کرتین وال است. اگر شما هم در باره ی این نوع نما اطلاعی ندارید، توصیه می کنم این مقاله را تا انتها بخوانید.

 

نمای کرتین وال

 

آشنایی با نمای کرتین وال و انواع آن

 

یکی از مهم ترین نماهایی که امروزه از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در بین مردم طرفدار زیادی دارد، نمای کرتین وال است. در حقیقت نمای کرتین وال، یک سیستم مدرن ساختمان است که ساختار آن حالتی ایستا دارد. منظور از حالت ایستا یعنی به این صورت که سنگینی شیشه بر روی سازه کرتین وال تحمیل می شود و هیچ گونه فشاری بر ساختمان وارد نمی شود. در حقیقت این نوع نما در زمره ی انواع نمای شیشه ای است. فقط باید دقت کرد که افرادی که متخصص این کار هستند، آن را نصب کنند تا علاوه بر سنگینی وزن شیشه ها، وزش باد و باران متوجه پوسته خارجی نما نمی شود.

 

انواع نمای کرتین وال

 

نمای کرتین وال را با نام لاتین curtainwall  و با نام های نمای لامل، دیوار پرده ای شیشه ای می شناسند. ساختار این نما به گونه ای است که جزء یکی از چند مدل نمای برتر از منظر سازه در ارتفاع، به شمار می رود. ترکیبات این نما از آلومینیوم و شیشه است و جزء نماهای خشک و تهویه شونده به حساب می آیند. این نسل از نما، زیبایی منحصر به فردی دارد و قابلیت نصب بر روی مواد دیگر از جمله ورق آلومینیوم کامپوزیت دارد.

 

انواع نمای کرتین وال

 

از مهم ترین نوع نماهای این گروه می توان به وال فریم لس که خود شامل نمای فول فریم( لامل آن به طور عمودی و افقی قرار می گیرند)، نمای یو چنل( پانل شیشه ای به شکل u در درون قاب ها قرار می گیرند و به وسیله ای قطعاتی فیکس می شوند) و وال فیسکپ، وال استیک، وال یونیتایز اشاره کرد.

 

شرکت آراز نما

 

نمای اسپایدر

 

شرکت آراز نما، یکی از صاحبان این سبک نمای ساختمان می‌باشد که شیشه اسپایدر را به‌راحتی تولید و نصب می‌نماید. اتصالات اسپایدر از فولاد ضدزنگ می‌باشد و به‌گونه‌ای ساخته‌شده که در برابر رطوبت قوی باشد. استفاده از شیشه اسپایدر در نمای ساختمان، بدون هیچ فریمی به کار برده می‌شود و این یعنی هیچ مانعی در تماشای بیرون وجود نخواهد داشت. پانل شیشه‌ای شیشه اسپایدر، معمولاً دارای ضخامت ۱۰-۱۲ میلی‌متر می‌باشد. معماران و برج‌سازان بزرگ، امروزه به ساخت نماهای شیشه‌ای با استفاده از این محصول روی آورده‌اند. چراکه در این نوع نما از هیچ قطعه اضافی به‌جز اتصالات اسپایدر استفاده نمی‌شود.

 

ویژگی های نمای کرتین وال

 

ویژگی هایی باعث شده است که نمای کرتین وال از دیگر نماها متمایز شود. این ویژگی ها شامل موارد زیر می باشد:

 

1.  استفاده از شیشه دو جداره یا سه جداره
2.  استفاده از لاستیک های  EPDM جهت عایق دما
3.  عدم محدودیت در رنگ
4.  استفاده از این نما در انواع مختلف سرپوش
5.  دارای انواع سایز و مقطع مختلف
6.  امنیت بالا
7.  دارای محاسبات دقیق با توجه به موقعیت مکانی، ارتفاع
8.  طراحی منحصر به فرد به دلیل عدم استفاده از پیچ و مهره
9.  جزء دو نوع نما FACE CAP، FULL FRAMELESS
10.  مقاومت بالا در برابر حرارت و لرزش های ناشی از باد و زمین لرزه
11.  متناسب با  انواع سبک های معماری

 


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman