آزمایشگاه فنی خاک باید به عنوان شرکت حاکمیتی باقی بماند

آزمایشگاه فنی خاک باید به عنوان شرکت حاکمیتی باقی بماند
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۱۳ | ۱۴۰۱/۰۶/۱۰

سرپرست مرکز امور مجامع و نظارت بر قراردادها وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: فعالیت های حاکمیتی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک غیر قابل واگذاری است و به عنوان سازمان پایش و کنترل پروژه های عمرانی کشور به فعالیت های حاکمیتی خود ادامه دهد.

به گزارش اخبار ساختمان به نقل از روابط عمومی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، صبح روز گذشته چهارشنبه 9 شهریور مجمع عمومی سالیانه شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک برگزار شد و مهدی نورایی سرپرست مرکز امور مجامع و نظارت بر قراردادها گفت: در دولت سیزدهم با رویکرد مطلوب مدیریتی که در شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک شاهد آن هستیم شاهد رشد و رونق چشمگیر شاخص های عملکردی و مدیریتی در شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک بودیم.

 

نورایی در خصوص حاکمیتی شدن شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک افزود: مجددا اساسنامه شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک باید از سوی دولت به مجلس تقدیم شود و مورد تصویب مجدد مجلس قرار گیرد و به عنوان یک سازمان مستقل در زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی به فعالیت خود ادامه دهد.

 

وی با اشاره به اینکه عمده خدمات و فعالیت های شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک قابل واگذاری نیست ادامه داد: با توجه به اینکه ارتقاء کیفیت در پروژه های ملی و استانی مهم و حساس کشور باید مطابق استانداردها و با کیفیت احداث و نگهداری شود لذا باید این کنترل، پایش و نظارت توسط آزمایشگاه امین دولت انجام شود.

 

نورایی ادامه داد: در واگذاری ها نباید بدون مطالعه و تحقیق اقدام کرد و به الگوهای سایر کشورها نیز باید توجه کرد و تصمیمی نگرفت که فرایند حکمرانی مطلوب دولت مخدوش شود.

 

سرپرست مرکز امور مجامع و نظارت بر قراردادها افزود: باید باز تعریفی مجدد از ماموریت های شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک داشته باشیم و از برخی امور تصدیگری شرکت نیز صیانت شود.

 

نورایی اضافه کرد: واحدها و دفاتر مستقر در شهرستان ها قابل واگذاری نیست و باید بر عملکرد و فعالیت این صنف و شرکت های خصوصی نظارت کنند.

 

وی درباره مجمع عمومی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک اظهار کرد: این مجمع با حضور مدیرعامل و اعضای هیات مدیره و نمایندگان اعضای مجمع عمومی شرکت برگزار شد و عملکرد سال گذشته شرکت مورد بررسی قرار گرفت.

 

وی در پایان افزود: عملکرد شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک جزء گروه های برتر وزارت راه و شهرسازی از نظر سازمان امور استخدامی ارزیابی شده است که نشان از راهبری و مدیریت خوب این شرکت طی سال های اخیر بوده است.

 

نورایی خاطر نشان کرد: بودجه ریزی عملیاتی و استفاده از ظرفیت های این شرکت برای توسعه کیفی زیرساخت ها، افزایش درآمد و صیانت از استقلال شرکت از موارد مهمی بود که بر آن تاکید شد.

 

نماینده مقام عالی وزارت راه و شهرسازی همچنین خاطر نشان کرد: وضعیت شرکت در حوزه حسابرسی نیز توسط حسابرسان قانونی و مستقل به نحو مطلوب گزارش شده است که شایان تقدیر است.

 

در ابتدای جلسه مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گزارشی از تاریخچه، توانمندی ها، صورت های مالی و عملکرد شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ارائه کرد.

 

گفتنی است در این مجمع،‌ سرپرست مرکز امور مجامع، معاون و کارشناسان مرکز امور مجامع وزارت راه و شهرسازی، مدیرکل دفتر امور شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی، به همراه نمایندگانی از از وزارت دادگستری، سازمان حسابرسی و از شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک مدیر عامل، اعضای هیات مدیره و معاونین و برخی مدیران ستادی حضور داشتند.

 


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman