بازار مسکن از افزایش قیمت های اخیر جا نمی ماند

بازار مسکن از افزایش قیمت های اخیر جا نمی ماند
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۲۰ | ۱۴۰۱/۱۰/۱۴

رئیس انجمن صنعت ساختمان کرمانشاه معتقد است، بازار مسکن از افزایش قیمت های اخیر جا نخواهد ماند و قیمت ها در این بازار نیز اگرچه با کمی تاخیر، اما به روزرسانی می شود.

به گزارش اخبار ساختمان، آرش شادفر با بیان اینکه مسکن نیز به عنوان یکی از بازارهای مالی مهم جدای از اقتصاد کشور نیست و از افزایش قیمت های اخیری که با آن مواجه بودیم تاثیر می پذیرد، افزود: بازار مسکن همیشه با قدری تاخیر خود را با سایر بازارها تطابق می دهد.

وی پیش بینی کرد به روزرسانی قیمت ها در بازار مسکن ظرف حدود سه تا چهار ماه آینده رخ دهد و گفت: افزایش قیمت در بازار مسکن معمولا ابتدا از تهران آغاز شده و سپس به سایر شهرها می رسد.

این کارشناس حوزه مسکن افزایش قیمت مسکن با توجه به نرخ تورم و افزایش قیمت های اخیر را طبیعی و اجتناب ناپذیر دانست و تاکید کرد: چهار شاخص اصلی اثرگذار در قیمت تمام شده مسکن شامل زمین، هزینه صدور مجوزها، مصالح و دستمزد، افزایش قیمت داشته اند که افزایش قیمت برخی از این شاخص ها از افزایش نرخ ارز اخیر تاثیر مضاعف پذیرفته است.

شادفر یادآور شد: حتی اگر حاشیه سود سرمایه گذاران حوزه مسکن را نیز ثابت در نظر بگیریم، باز هم سایر عوامل منتج به بالا رفتن قیمت مسکن خواهد شد.

رئیس انجمن صنعت ساختمان کرمانشاه سپس به وضعیت کنونی قیمت مسکن در کرمانشاه اشاره کرد و میانگین قیمت تمام شده ساخت هر مترمربع مسکن در کرمانشاه را به طور میانگین ۱۰ میلیون تومان برآورد کرد.

وی با بیان اینکه هزینه زمین، سود سرمایه گذار، سود دوران مشارکت و... نیز به قیمت تمام شده ساخت مسکن برای مصرف کننده نهایی اضافه می شود، خاطرنشان کرد: این قیمت تمام شده بسته به نقاط مختلف شهر کرمانشاه متفاوت است.

شادفر قیمت هر مترمربع مسکن در کرمانشاه را در مقایسه با سایر کلانشهرهای کشور پایین دانست و افزود: دلیل این امر شاخص های اقتصادی کرمانشاه و حاشیه سود کم و متناسب با قدرت خرید مردم است.

ایسنا


برچسب ها:

بازار مسکن ،قیمت مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman