۶۰۰ هزار ایثارگر فاقد مسکن هستند

 ۶۰۰ هزار ایثارگر فاقد مسکن هستند
Facebook Twitter LinkedIn

۱۵:۲۲ | ۱۴۰۱/۱۰/۲۱

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: حدود 600 هزار نفر از جامعه ایثارگری کشور فاقد مسکن بوده بنابراین دولت حتماً باید در زمینه رفع مشکلات این قشر اهتمام لازم را به خرج دهد. همچنین از حدود 19 هزار گلزار شهدای موجود در کشور حدود 3هزار گلزار شهدا نیازمند ساماندهی هستند.
به گزارش اخبار ساختمان، عبدالجلال ایری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح نتایج نشست کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با حضور مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: در جلسه کمیسیون عمران رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به همراه معاونان خود گزارشی از وضعیت کلی فعالیت‌های بنیاد، وضعیت مسکن ایثارگران و ساماندهی مزار و گلزارهای شهدا به اعضای کمیسیون ارائه کردند.

وی افزود: بر اساس این گزارش حدود ۶۰۰ هزار نفر از جامعه ایثارگری کشور فاقد مسکن بوده که حدود ۱۸۰ هزار نفر از آنها نیز حتی توان تأمین آورده اولیه مسکن را هم ندارند. بنابراین دولت حتماً باید در زمینه رفع مشکلات این قشر اهتمام لازم را به خرج دهد. همچنین از حدود ۱۹ هزار گلزار شهدای موجود در کشور حدود ۳۰۰۰ گلزار شهدا نیازمند ساماندهی هستند که برای تأمین اعتبارات آنها در لایحه بودجه پیش‌بینی‌های صورت خواهد گرفت.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در ادامه تصریح کرد: طبق گزارش معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران طرحی برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی برای ایثارگران تدوین شده است که برای تأمین منابع مالی و پرداخت تسهیلات به کمک دولت نیازمند است.
وی در ادامه تأکید کرد: مقرر شد جلسه مشترکی میان وزارت راه و شهرسازی و بنیاد شهید و امور ایثارگران برای رفع مشکلات تأمین زمین جامعه ایثارگری برگزار شود.

برچسب ها:

مسکن ،مسکن ایثارگران 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman