مهم ترین نکات قبل از خرید سنگ بازالت

مهم ترین نکات قبل از خرید سنگ بازالت
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۳۹ | ۱۴۰۱/۱۰/۲۹

سنگ بازالت یکی از فراوان‌ترین سنگ‌های موجود در کره‌ی زمین است که از بازمانده‌های گدازه‌های آتشفشان‌ها تشکیل می‌شود. بازالت یکی از پرکاربردترین سنگ‌هایی است که در صنعت ساختمان‌سازی استفاده می‌شود و به دلیل خصوصیات برتری که نسبت به سایر سنگ‌ها دارد همیشه جز اولین انتخاب‌های هر مهندسی به شمار می‌رود.

به گزارش اخبار ساختمان، اگر از فعالین حوزه‌ی ساخت و ساز و عمران هستید می‌دانید که بزرگ‌ترین دغدغه، انتخاب مصالح مناسب برای قسمت‌های مختلف یک پروژه‌ی عمرانی است. برای مثال ممکن است برای‌تان سوال باشد برای خرید سنگ بازالت با بهترین قیمت به کجا باید مراجعه کنید؟ یا اینکه کدام نوع گرانیت یا مرمر برای شما ناسب است؟ قصد داریم که در این مطلب تمامی اطلاعات لازم را جهت آشنایی با سنگ بازالت و مزایای استفاده از آن را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا بتوانید انتخاب راحت‌تری داشته باشید، پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 

آشنایی با سنگ بازالت

 

یکی از بزرگترین دغدغه‌های پیش روی یک مهندس سازه و پروژه‌ی عمرانی انتخاب مصالح مناسب برای اجرا در پروژه است. این نکته بسیار حائز اهمیت است زیرا هر قدر کیفیت مصالح استفاده شده بیشتر باشد و دوام بیشتری در گذر زمان داشته باشند، سازه‌ی ساخته شده نیز می‌تواند تا سالیان سال بدون مشکل پابرجا باشد. بنابراین مهندسان باید نهایت دقت و توجه را در حین انتخاب این مسئله داشته باشند تا در نهایت محصولی بی‌نقص و مقاوم را انتخاب کنند.

 

سنگ بازالت یکی از فراوان‌ترین سنگ‌های موجود در کره‌ی زمین است که از بازمانده‌های گدازه‌های آتشفشان‌ها تشکیل می‌شود. بازالت یکی از پرکاربردترین سنگ‌هایی است که در صنعت ساختمان‌سازی استفاده می‌شود و به دلیل خصوصیات برتری که نسبت به سایر سنگ‌ها دارد همیشه جز اولین انتخاب‌های هر مهندسی به شمار می‌رود.

 

اگر بخواهید به طور کلی اطلاعاتی در مورد این سنگ داشته باشید نیاز است بدانید که بعضی از انواع سنگ بازالت ساختار شیشه‌ای و بعضی دیگر ساختار ریزدانه‌ای دارند؛ بنابراین اگر قصد خرید سنگ بازالت را دارید لازم است که اطلاعات دقیقی در مورد آن بدست بیاورید. بر اساس خواص شیمیایی و سنگ نگاری، سنگ بازالت می‌تواند انواع متفاوتی داشته باشد، از جمله بازالت‌ تولییتی و بازالت‌ قلیایی. برای این که بتوانید انتخاب درست‌تری داشته باشید تمامی اطلاعات و راهنمایی‌های لازم در مورد نحوه‌ی خرید  سنگ بازالت و نوع آن توسط کارشناسان ایران بازالت در اختیار شما قرار می‌گیرد. این مجموعه کوشش کرده که همیشه با کیفیت‌ترین و مقاوم‌ترین مصالح را روانه‌ی بازار کند، بنابراین می‌توانید با خاطری آسوده نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و خرید سنگ بازالت از سایت ایران بازالت اقدام کنید.

 

سنگ بازالت کاربردهای بسیاری دارد از نما گرفته تا سنگ فرش، از روف گاردن گرفته تا پله و دکوراسیون؛ برای آشنایی بیشتر با مصارف این سنگ به اینجا مراجعه کنید.

 

مزایای استفاده از سنگ بازالت

 

مزایای استفاده از سنگ بازالت

 

یکی از بهترین کاربرد‌های سنگ بازالت استفاده در ساختار الیاف بازالتی است. این الیاف در سایزهای متفاوتی برای نمای ساختمان‌ها، کف‌ خیابان و کف‌پوش پیاده‌روها و ... روانه‌ی بازار می‌شوند. مواد به کار رفته در الیاف بازالتی غیر سمی و کاملاً سازگار با محیط زیست هستند، بنابراین گزینه‌ی بسیار مناسبی برای دغدغه‌مندان محیط زیست نیز به شمار می‌رود. در ادامه چند مزیت سنگ بازالت را مرور می‌کنیم:

 

*  مقاومت حرارتی بالا: در هنگام خرید سنگ بازالت در نظر داشته باشید که این سنگ مقاومت دمایی بسیار بالایی دارد، بنابراین می‌تواند در دماهای بالا کیفیت و پایداری خود را حفظ کند. در صورت بروز آتش‌سوزی قابل احتراق نیستند و به دلیل خواص ایزولاسیون عالی در شناورها برای محافظت از حریق کاربرد بسیار زیادی دارند.  به خاطر همین خصوصیات محافظتی مناسب، سنگ‌های بازالت کاربرد زیادی در صنایع کشتی‌سازی و قایق‌سازی نیز دارند. همچنین قیمت سنگ بازالت نیز نسبت به سایر شناورهای شیشه‌ای بسیار پایین‌تر است و به لحاظ اقتصادی نیز می‌تواند در صرفه‌جویی هزینه‌ها بسیار کارآمد باشد.

*  عدم بروز تغییرات فیزیکی و شیمیایی: اگر تا به حال با مصالح سیمانی و بتنی کار کرده باشید حتما متوجه شده‌اید که تغییرات شیمیایی و فیزیکی در این مصالح باعث افت کیفیت و پایداری آن‌ها می‌شود و این تغییرات ساختاری از نقاط ضعف بسیار مهم در سیمان و بتن به حساب می‌آیند. حال اگر از الیاف بازالتی در همراهی با این مصالح استفاده کنید، شاهد افزایش مقاومت خمشی و مقاومت فشاری در محصول نهایی خواهید بود.

*  تنوع رنگ‌بندی: مزیت دیگر استفاده از سنگ‌های بازالتی فرآوری شده این است که به دلیل تنوع بالا در رنگ‌بندی، گزینه‌ی مناسبی برای استفاده در نمای ساختمان‌ها هستند. همچنین قیمت سنگ بازالتی در مقایسه با سایر سنگ‌های بنا بسیار کمتر است، در نتیجه درصد زیادی از هزینه‌های شما در اجرای نما کاسته می‌شود.

*  کاربرد در صنایع مختلف: نکته‌ی قابل توجه در مورد سنگ بازالت و الیاف بازالتی این است که در صنایع مختلف می‌توان از این محصول استفاده کرد. به عنوان مثال در ساخت لنت ترمز،  تیر برق،  صفحات جذب دی اکسید کربن، بدنه‌ی ماشین، تانک‌های گاز و تجهیزات ورزشی و … کاربردهای فراوان این سنگ باعث می‌شود که بدون نگرانی نسبت به خرید آن اقدام کنید.

 

سخن پایانی

 

حال که با مزایای چشمگیر سنگ بازالت آشنا شدید، برای خرید این سنگ پرکاربرد می‌توانید از طریق سایت ایران بازالت اقدام کنید. در هنگام خرید کارشناسان مجموعه تمامی اطلاعات و راهنمایی‌های لازم را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهند تا انتخاب بهتری داشته باشید. همچنین شما می‌توانید محصولات مرتبط با سنگ بازالت را با قیمت بسیار پایین‌تر نسبت به سایر فروشندگان تهیه کنید. بنابراین در عین حال که از تخفیف‌ها بهره‌مند می‌شوید می‌توانید با خاطری آسوده مصالح مورد نیاز سازه‌ی خود را با بهترین کیفیت تهیه کنید.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman