خروج فروشنده ها از بازار مسکن

خروج فروشنده ها از بازار مسکن
Facebook Twitter LinkedIn

۱۵:۳۴ | ۱۴۰۱/۱۲/۰۸

به گفته رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه، به دلیل نوسانات قیمتی اخیر، فعلا کسی در بازار مسکن فروشنده نیست.

به گزارش اخبار ساختمان، بابک مرادی با بیان اینکه نوسانات اخیر قیمت ارز بر بازار خرید و فروش مسکن بی تاثیر نبوده، گفت: در حال حاضر نوسانات قیمت خصوصا در بازار مصالح ساختمانی، حوزه مسکن را نیز تحت تاثیر قرار داده و بازار را تا حدودی متشنج کرده است.

به گفته مرادی، اکنون اکثر مالکان به دلیل آنکه نمی دانند وضعیت آینده بازار چه خواهد بود، برای فروش دست نگه داشته اند و کسی فروشنده نیست و این شرایط تعادل در عرضه و تقاضا را در بازار مسکن به هم زده است.

وی عنوان کرد: البته تقاضا نیز برای خرید مسکن چندان زیاد نیست، زیرا با افزایش قیمت ها مردم قدرت خرید خود را از دست داده اند.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه نتیجه این شرایط را رکود بازار مسکن دانست و گفت: به نظر می رسد تا زمانی که بازار به آرامش نرسد، این شرایط ادامه دار خواهد بود.

مرادی از وضعیت قیمت ها در بازار مسکن هم یاد کرد و افزود: به دلیل شرایط متفاوتی که بازار مسکن دارد، افزایش قیمت های اخیر با قدری تاخیر خود را در بخش مسکن نشان خواهد داد و احتمالا افزایش قیمت را در سال آینده شاهد خواهیم بود.

وی درباره اینکه این وضعیت ممکن است تا چه اندازه قیمت مسکن را بالا ببرد نیز اظهار کرد: بازار مسکن متاثر از پارامترهای متعددی از جمله قیمت مصالح ساختمانی، هزینه دستمزد و ... است و باید دید در هریک از این بخش ها چه میزان افزایش قیمت خواهیم داشت.

ایسنا


برچسب ها:

بازار مسکن ،قیمت مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman