میکروسمنت چیست؟

میکروسمنت چیست؟
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۰۵ | ۱۴۰۱/۱۲/۲۳

میكروسمنت، یک پوشش تزئینی متشکل از سیمان، رزین‌های پایه آب، مواد افزودنی و رنگ‌دانه‌های معدنی است که به دلیل چسبندگی زیاد می‌تواند بر روی بسیاری از سطوح عمودی و افقی اعمال شود.

موارد استفاده، انواع، کاربرد و مزایای میكروسمنت

به گزارش اخبار ساختمان، میكروسمنت، یک پوشش تزئینی متشکل از سیمان، رزین‌های پایه آب، مواد افزودنی و رنگ‌دانه‌های معدنی است که به دلیل چسبندگی زیاد می‌تواند بر روی بسیاری از سطوح عمودی و افقی اعمال شود. این پوشش ساختمانی کاملاً متفاوت و متمایز است؛ زیرا مستقیماً می‌تواند بر روی سطح موجود اعم از کاشی، گچ، تخته، کاشی کف، سنگ مرمر، سرامیك یا گچ و بسیاری دیگر از سطوح اعمال شود. در حقیقت با استفاده از میكروسمنت تنها با ضخامت 3 میلی‌متر به راحتی و به ‌سرعت می‌توانید فضای مورد نظر خود را بازسازی كنید.

 

میكروسمنت، پوششی پیشرفته، بدون درز و مناسب برای فضاهای بیرونی و داخلی است. میكروسمنت می‌تواند روی کف، دیوار، پله، سقف، استخر و حتی مبلمان اجرا شود. تنوع اجرای آن منجر به حضور روزافزون آن در بازسازی و نوسازی خانه‌های شخصی و همچنین اماکن تجاری و سطوح بزرگ مانند مراکز ورزشی، ساختمان‌های صنعتی، هتل‌ها و رستوران‌ها شده است.

 

به دلیل بافت و تكسچرهای مختلف (سخت و نرم) و همچنین طیف گسترده‌ رنگ‌های میکروسمنت، می توانید فضایی منحصربه‌فرد و لوکس را با استفاده از این پوشش دکوراتیو ایجاد نمایید.

 

کاربردهای میکروسمنت

 

كاربردهای میکروسمنت

 

بدون درز بودن میکروسمنت شرایط آسانی را جهت تمیز کردن، ضدعفونی کردن و شستشوی سطوح ایجاد می نماید و در نتیجه در به‌وجود آمدن فضایی عاری از باكتری و میكروب كمك می‌کند. ازاین‌رو به‌راحتی می‌توانید میکروسمنت را در مطب، اماكن درمانی، بیمارستان‌ها، آشپزخانه، حمام و...استفاده كنید.

 

میکروسمنت دیوار

 

میکروسمنت دیوار یک مصالح ساختمانی بسیار مناسب برای پوشش انواع دیوارها است. به دلیل ساختار و همچنین تنوع رنگی و بافت،  میكروسمنت یك گزینه عالی برای جایگزینی كاغذ دیواری و رنگ بر روی دیوار است.

 

میكروسمنت كف

 

میكروسمنت كف، با ایجاد سطح یكپارچه، بدون درز و ترك، فضایی زیبا و جذاب را در كف ساختمان، كف اتاق‌ها، كف نشیمن و...برای شما فراهم می کند. میكروسمنت جایگزین ایده عالی برای پاركت، لمینیت، سنگ، كفپوش، موزاییك و سرامیك است.

 

میكروسمنت حمام و سرویس بهداشتی

 

میكروسمنت به دلیل مقاومت مناسب در برابر رطوبت و همچنین قابلیت نظافت آسان، یک پوشش تزئینی عالی برای بازسازی حمام و سرویس بهداشتی است. با اجرای میكروسمنت، مشکلات رایجی چون طبله كردن، ایجاد ترك و سایر مشكلاتی كه رنگ آمیزی در سرویس بهداشتی ایجاد می کند، اتفاق نخواهد افتاد.

 

میكروسمنت آشپزخانه

 

پوشش میکروسمنت در نقاط مختلف آشپزخانه‌ قابل‌استفاده است. میكروسمنت می‌تواند کف‌ و دیوارها، سقف‌ و میز کار آشپزخانه را در هر رنگ و بافتی که تصور می‌کنید بپوشاند. همچنین از میكروسمنت می‌توانید به‌عنوان یك گزینه مناسب برای فضای بین كابینت استفاده كنید.

 

میکروسمنت آشپزخانه

 

میكروسمنت پله

 

سهولت اجرای میکروسمنت و انعطاف‌پذیری آن در حدی است که حتی می‌توان از آن برای پوشش پله‌ها استفاده کرد. با میکروسمنت ویتو می‌توان پله‌هایی مستحكم و مقاوم را طراحی کرد. میكروسمنت پله جایگزین مناسبی برای پاركت، لمینت، موزاییك، سنگ و ... است.

 

میكروسمنت استخر

 

پوشاندن داخل و اطراف استخر با میکروسمنت استخر گزینه بسیار جذابی است. عدم لغزش و ضدآب بودن پوشش میكروسمنت و همچنین مقاومت عالی آن در برابر اشعه ماورا بنفش، آن را برای پوشش استخر سرپوشیده و روباز به یک گزینه ایده‌آل تبدیل کرده است.

 

میکروسمنت نما

 

میکروسمنت نما یک پوشش یکپارچه عالی برای سطوح خارجی ساختمان مانند کف تراس، پاسیو و به وی‍ژه نما ساختمان و دیوارها است.

 

8 دلیل مهم برای انتخاب میکروسمنت

 

8 دلیل مهم برای انتخاب میكروسمنت

 

مزایای فراوان میكروسمنت ویتو نسبت به سایر پوشش های دکوراتیو، آن را برای ایجاد انواع فضاها و سبک‌ها ایده‌آل می‌کند.

 

 8 دلیل مهمی که باعث می شود قطعاً مجذوب این پوشش نفیس شوید عبارت است از:

 

1. رنگ و طرح‌های بسیار متنوع

 

مخلوطی از انواع مختلف پیگمنت های رنگی در میکروسمنت، فام های متعددی را در اختیار مجری میكروسمنت قرار می‌دهد تا خلاقیت خود را به نمایش بگذارد. رنگ و بافت متنوع ویتوسمنت، فضای هر اتاق یا مبلمان زندگی را متمایز می کند.

 

2. سازگار با تمام سطوح

 

یکی از مزایای بزرگ میکروسمنت، قابلیت سازگاری با تمام سطوح است. چسبندگی زیاد میكروسمنت، امكان اجرا بر روی سطوح مختلف را فراهم می‌کند. به عنوان نمونه برای بازسازی خانه، نیازی به خراب كردن و حذف پوشش قبلی نیست.

 

3. ویژگی های دکوراتیو بالا

 

میکروسمنت هم در داخل ساختمان و هم در فضای باز قابل‌استفاده است و برای کف، دیوار، سقف، تراس، استخر و حتی مبلمان کاملاً مناسب است. به همین دلیل است که میکروسمنت ارزش تزئینی بالایی دارد، زیرا هرچه را كه تصور کنید، می‌توانید با آن پوشش دهید.

 

4. مقاومت بالا

 

میکروسمنت ویتو، در برابر فشار مکانیکی، سایش یا اشعه ماوراء بنفش کاملاً مقاوم است. میزان مقاومت میکروسمنت در برابر موارد ذکر شده بسیار بیشتر از محصولات مشابه است.

 

5. اجرای سریع و تمیز

 

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات در هنگام بازسازی خانه، نخاله هایی  است که هنگام پیشرفت کار ایجاد می  شوند. با اجرای میکروسمنت شما حتی یک ذره آلودگی هم درمحیط نخواهید دید.

 

6. نظافت و نگهداری

 

با توجه به موارد قبل، تمیز کردن و نگهداری میكروسمنت بسیار ساده است. کافیست با آب و صابون خنثی سطح میکروسمنت را به آرامی با دستمال نظافت کنید. در این حالت میکروسمنت همیشه در شرایط ایده آل قرار می گیرد.

 

برای تمیزکردن بهینه این پوشش تزئینی، می توانید از پاک‌کننده‌های فرموله شده توسط ویتوسمنت یعنی پاك كننده میكروسمنت استفاده نمایید.

 

7. ضخامت

 

برخلاف سیمان معمولی، ضخامت میکروسمنت بسیار کم است، زیرا فقط یک لایه نازک بین 2 تا 3 میلی‌متر بر روی سطح اعمال می‌شود.

 

8. مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی

 

از آنجایی که جهت نصب میکروسمنت نیازی به تخریب سطح قبلی نیست، هزینه کل ساخت و یا بازسازی بسیار کاهش می یابد.

 

اجرای میکروسمنت

 

اجرای میکروسمنت

 

میكروسمنت ویتو، گزینه مناسبی برای استفاده در فضای داخلی و فضای بیرون ساختمان است. بسیاری از مجریان میکروسمنت این پوشش را در بسیاری از سالن های زیبایی، رستوران ها و كافه ها، استودیوهای كاری، شوروم ها، نمای ساختمان ها و نمایشگاه ها اجرا میكنند. همچنین در فضای مسكونی هم از میكروسمنت می توان در آشپزخانه، ناهار خوری، اتاق نشیمن، اتاق خواب، سرویس بهداشتی و ... استفاده كرد. اگر به دنبال تغییر دكوراسیون منزل خود هستید یا در آستانه نوروز قصد بازسازی و نوسازی دفتر كار خود را دارید، میكروسمنت ویتو گزینه مناسب و وی‍ژه ای است.

 

قیمت و هزینه اجرای میکروسمنت

 

شاید در نگاه اول هزینه اجرای میکروسمنت بیشتر از رنگ آمیزی با رنگ های مرسوم و متداول ساختمانی باشد، اما با توجه به ماندگاری و بافت و نمای میکروسمنت، پرداخت کمی هزینه بیشتر کاملا منطقی و به صرفه است.

 

عوامل مختلفی بر روی هزینه اجرای میکروسمنت تاثیرگذار است. بستر و زیر کار، فضای مورد استفاده(داخلی یا خارجی)، بافت، فینیشینگ و پرداخت نهایی کار(زبر یا نرم بودن) و استفاده از طرح ها، نقش ها و شابلون های سفارشی از مهمترین عوامل موثر بر روی قیمت میکروسمنت است.

قیمت و هزینه اجرای میکروسمنت

 


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman