راهنمای خرید پروفیل استیل و پروفیل آلومینیوم

راهنمای خرید پروفیل استیل و پروفیل آلومینیوم
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۳۵ | ۱۴۰۲/۰۱/۰۸

آن دسته از پروفیل‌های استیل که از فولاد گرید 304 و 316 ساخته می‌شوند، معمولاً در جایی که مقاومت بالا در برابر زنگ زدن و خوردگی مدنظر است به کار می‌روند. پروفیل استیل 304 در ساخت دستگاه‌های پخت و پز صنعتی و صنایع لبنی به کار می‌رود؛ در حالی که پروفیل استیل 316 بیشتر در صنایع دارویی و دریایی کاربرد دارد.

به گزارش اخبار ساختمان،آن دسته از پروفیل‌های استیل که از فولاد گرید 304 و 316 ساخته می‌شوند، معمولاً در جایی که مقاومت بالا در برابر زنگ زدن و خوردگی مدنظر است به کار می‌روند. پروفیل استیل 304 در ساخت دستگاه‌های پخت و پز صنعتی و صنایع لبنی به کار می‌رود؛ در حالی که پروفیل استیل 316 بیشتر در صنایع دارویی و دریایی کاربرد دارد.

استاندارد پروفیل استنلس استیل

پروفیل‌های استیل در داخل کشور تولید نمی‌شوند و محصولات وارداتی موجود در بازار نیز بر اساس استانداردهای بین‌ المللی EN و ASTM ساخته شده اند .

قیمت پروفیل استیل

قیمت پروفیل استیل 304، 316 و 201

با توجه به وارداتی بودن پروفیل‌های استنلس استیل موجود در بازار، قیمت آن‌ها وابسته به قیمت ارز بوده و معمولاً تفاوت زیادی با پروفیل‌های معمولی و گالوانیزه دارد. همچنین قیمت پروفیل‌های استیل 304، 316 و 201 با توجه به گرید استیل استفاده شده متفاوت است.

برای محاسبه قیمت این نوع پروفیل، قیمت یک کیلوگرم آن را در وزن کلی یک شاخه ضرب کنید.

بیشتر پروفیل‌های استنلس استیل موجود در بازار ساخت چین هستند و در شاخه‌های 6 متری تولید می‌شوند.

همچنین برای استعلام قیمت فلنج میتوانید به سایت شرکت استیل کریمی مراجعه کنید .

پروفیل آلومینیوم چه ویژگی‌هایی دارد؟

اگرچه زمان خرید و استعلام قیمت پروفیل  و … اطلاع از قیمت روز این کالا برای مشتری اهمیت دارد، اما جنس پروفیل بر روی کاربرد آن تاثیر گذار است. آلومینیوم در مقایسه با فولاد از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار است که در ادامه با هم مرور خواهیم کرد.

  • شکل‌ پذیری خوبی دارند
    از مهم‌ترین ویژگی‌های پروفیل آلومینیوم ، شکل‌پذیری است. به همین دلیل آن‌ را فلزی انعطاف‌پذیر می‌دانند که می‌تواند در مواردی جایگزین آهن نیز بشود. از سوی دیگر، وزن سبک و مناسب پروفیل آلومینیوم، کاربردهای این کالا را افزایش داده است. برای مثال، پروفیل آلومینیوم از پرکاربرترین مقاطع‌های فلزی است که در صنایع هوایی کاربرد دارد.
  • نمی‌گذارند انرژی هدر برود
    یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های پروفیل‌های آلومینیومی، تبادل دما است. از آنجایی که پنجره‌ های آهنی معمولا انرژی بیشتری هدر می‌دهند، می‌توانند مصرف انرژی را در سازه‌ها بالا ببرند. حال آنکه پنجره‌ های آلومینیومی عایق دما هستند. این ویژگی به آن معناست که درب و پنجره آلومینیومی اتلاف انرژی را تا حد زیادی کاهش می‌دهند و بسیار به‌ صرفه خواهند بود.
  • زیبا و مینیمال هستند
    آلومینیوم فلزی زیبا، براق و روشن است. به همین دلیل حس تمیزی و زیبایی را به کسانی که در سازه‌ها کار و زندگی می‌کنند، منتقل می‌کند. این پروفیل، شیک و ظریف است و برای طراحی‌های مینیمال که در سال‌های اخیر بسیار پرطرفدار بوده‌اند، مناسب است. در نهایت اینکه، این نوع پروفیل دارای رنگ‌هایی متنوع است و می‌توان با آنها کارهای بسیاری کرد را نیز نباید فراموش کنیم. به همین دلیل طراحان امروزی به آلومینیوم بسیار علاقه‌مندند و تلاش می‌کنند در سازه‌های خود از آن استفاده کنند.
  • سبک و محکم هستند
    پروفیل آلومینیومی در کنار انعطاف‌پذیری و وزن کم، بسیار مقاوم است و می‌توان از آن با خیالی آسوده در ساختمان‌ها و سازه‌ها بهره برد. این پروفیل ضد خوردگی و زنگ است، در برابر تغییرات آب و هوایی پایداری دارد و به راحتی آسیب نمی‌بیند.
  • غیر قابل اشتعال هستند
    پروفیل آلومینیومی در برابر شعله‌های آتش مقاوم است. به همین دلیل گزینه‌ای مناسب و امن برای آشپزخانه‌ها و محیط‌هایی است که با وسایل آتش‌زا سر و کار دارند. علاوه بر این، عدم اشتعال پروفیل آلومینیوم، می‌تواند در برابر مخاطرات شهری نیز از سازه‌ها مراقبت کند و عمر آنها را افزایش بدهد.
  • دو یا چند جداره می‌شوند
    اگر برای کاهش سر و صدا، جلوگیری از هدر رفتن انرژی و… به دنبال دو جداره یا چند جداره کرده پنجره‌ها هستید، پروفیل آلومینیوم را فراموش نکنید. در کنار این ویژگی، از چهارچوب‌های آلومینیومی برای ساختن پنجره‌ UPVC نیز می‌توان استفاده کرد.
  • بسیار پرکاربرد است
    پروفیل آلومینیوم جوش‌پذیر، قابل ماشین کاری و برش پذیر است. به همین دلیل می‌توان در ساخت اسکلت سازه‌ها، دیوارهای گوناگون، نرده، راه پله، ستون، حصارها و… از آن استفاده کرد. با این حال بیشترین استفاده پروفیل آلومینیوم در صنایع ساختمان‌سازی و در و پنجره است. در صنعت برق و الکترونیک نیز به دلیل وزن سبک و مقاومت بالا از پروفیل آلومینیوم استفاده می‌کنند. مثلا برای ساخت دکل‌های بلند انتقال برق فشار قوی، پروفیل آلومینیوم انتخابی عالی است. علاوه بر زیرساخت‌ها، استفاده از پروفیل آلومینیوم در ساخت و توسعه لوازم خانگی نیز نقش دارد و بخشی از تولیدات کارخانه‌ ها وابسته به پروفیل آلومینیوم است.

قیمت پروفیل آلومینیوم

نکاتی قبل از خرید پروفیل آلومینیوم

  • در بازار چند نوع ورق آلومینیوم داریم؟

پروفیل آلومینیم در بازار ۳ نوع دارد که عبارتند از پروفیل صنعتی، ساختمانی و اختصاصی (پروفیل‌ های مورد استفاده در درب و پنجره)

  • مهم‌ترین برندها را بشناسید
  • ضخامت و ابعاد ورق‌های آلومینیوم را بدانید

پروفیل‌ های آلومینیوم به‌ صورت قوطی و در ضخامت‌های ۰/۳ الی ۱۰ میلی‌متر، ابعاد ۵*۵ میلی‌متر الی ۱۲۰*۱۲۰ میلی‌ متر، طول‌های ۳ ،۴ و ۶ متری و آلیاژ های ۶۰۰۰ و ۷۰۰۰ به صورت عرف در بازار تولید می‌گردند. پروفیل آلومینیوم در اندازه‌های سه متری، چهار متری و شش متری که طول‌های عرف موجود در بازار هستند، قابل دریافت خواهند بود. علاوه بر این ابعاد، اگر نیاز به ورق‌ های آلومینیومی در ابعاد و ضخامت دیگری دارید. ابعاد پروفیل‌ ها با توجه به خدمات مورد نیاز ، نقشه فرمینگ و نوع درخواست مشتری می‌تواند تغییر کند.

 


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman