چرا در ساختمان سازی باید از لوله های باکیفیت استفاده کرد؟

چرا در ساختمان سازی باید از لوله های باکیفیت استفاده کرد؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۰۲ | ۱۴۰۲/۰۱/۲۷

لوله‌ها اصلی‌ترین مصالح در سیستم آب و فاضلاب و کاربری‌های دیگر مانند: سیستم گازرسانی هستند. لوله کشی یک پروسه تخصصی و مهندسی است و استانداردها و ضوابط خاصی دارد. استفاده از لوله‌های مرغوب و درجه یک نیز از فاکتورهای اساسی در لوله کشی است.

به گزارش اخبار ساختمان، همه شما به خوبی می‌دانید که ساختمان سازی در هر حجمی که باشد یک پروژه بزرگ با ریزکاری‌های بسیار است که تأمین فاکتورهای کیفی در هر بخش آن اهمیت خاص خود را دارد. لوله کشی یکی از مهم‌ترین بخش‌های ساختمان سازی است که به صورت توکار و در قسمت‌هایی نیز به صورت روکار، انجام می‌گیرد. آنچه در لوله کشی ساختمان مورد توجه قرار می‌گیرد، استفاده از لوله و اتصالات باکیفیت است. اکثر کارفرمایان و صاحبین پروژه‌ها صرفا به دنبال آن‌اند که تمام متریال‌های مصرفی در ساختمان سازی از کیفیت بالایی برخوردار باشند. در این راستا سعی می‌کنند از بهترین برندهای لوله استفاده کنند؛ اما آیا تاکنون به اهمیت استفاده از لوله و اتصالات باکیفیت فکر کرده‌اید یا از لحاظ فنی این مسئله را بررسی کرده‌اید؟

 

اهمیت استفاده از لوله و اتصالات باکیفیت

 

در بهره‌برداری بهینه از هر پروژه ساختمانی چند عامل مهم از جمله زمان، انرژی و هزینه مورد توجه قرار می‌گیرند‌. استفاده از متریال‌های باکیفیت، هزینه اجرای پروژه را افزایش می‌دهند؛ اما قطعا در دراز مدت صرفه اقتصادی دارند. حتی اگر از بعد دیگر به این مسئله نگاه کنید، خواهید دید که مصالح مرغوب در تسریع روند اجرای پروژه ساختمانی و کاهش انرژی نیروی انسانی نقش مهمی دارند. این فاکتورها در مورد لوله و اتصالات نیز صدق می‌کند. لوله‌ها اصلی‌ترین مصالح در سیستم آب و فاضلاب و کاربری‌های دیگر مانند: سیستم گازرسانی هستند. لوله کشی یک پروسه تخصصی و مهندسی است و استانداردها و ضوابط خاصی دارد. استفاده از لوله‌های مرغوب و درجه یک نیز از فاکتورهای اساسی در لوله کشی است.

 

اهمیت استفاده از لوله و اتصالات باکیفیت

 

نکات مهم در استفاده از لوله و تأسیسات آن

 

حتما بارها شنیده‌اید که عدم استفاده از لوله‌های نامرغوب در پروسه لوله کشی عواقب جبران ناپذیری به همراه دارد؛ اما این عواقب دقیقا چیست؟ اولین مورد مسئله آب رسانی است که قطعا با مشکل مواجه می‌شود. لوله و اتصالات نامرغوب ممکن است دچار شکستی و نشتی شوند، ضمن مشکل در آبرسانی، به دلیل نشت آب در دراز مدت باعث نم دادن به دیوارهای داخلی، سقف و کف ساختمان می‌شود و در موارد شدیدتر بر استحکام ساختمان نیز اثرگذار است. در این صورت نه تنها جلوه بصری ساختمان تحت تأثیر مخرب آن قرار گرفته، بلکه تعمیر لوله‌های آبرسانی و فاضلاب هزینه بر‌تر از لوله کشی اولیه خواهد شد. بهتر است بگوییم درد سر این کار بیشتر خواهد بود. در این راستا بهتر است از برندهای باکیفیت لوله استفاده کنید.

 

اهمیت کیفیت لوله و اتصالات آن به همین موارد ختم نمی‌شود. این لوله‌ها باید علاوه بر دوام و استحکام بالا، از فاکتورهای بهداشتی نیز برخوردار باشند‌. لوله‌های ساختمانی به خصوص لوله‌های آب رسانی باید فاقد هرگونه آلودگی باشند؛ چون ممکن است این آلودگی‌ها در دراز مدت به افراد منتقل شوند. از طرفی اگر لوله‌های ساختمانی دچار نشتی شوند، ممکن است فاضلاب به آب برگشته و بیماری‌های مختلفی را ایجاد کند. وقتی از اهمیت لوله کشی مهندسی و استفاده از لوله‌های باکیفیت صحبت کنیم، یعنی باید به این درجه از اطمینان برسید که ضمن تأمین فاکتورهای کیفیت فنی، هیچ نوع آلودگی وارد آب شهری نمی‌شود.

 

برندهای معتبر لوله و تأسیسات آن

 

در گذشته برای لوله کشی ساختمان از لوله‌های فلزی استفاده می‌شد که این لوله‌ها به مرور زمان دچار پوسیدگی می‌شدند و احتمال نشتی آب را افزایش می‌دادند. در عصر تکنولوژی امروز از لوله‌های پلیمری بسیار باکیفیتی در لوله کشی استفاده می‌شود که تمامی این مشکلات را مرتفع ساخته است. با این حال در کیفیت این لوله‌های پلاستیکی نیز تفاوت‌هایی دیده می‌شود؛ از این رو لازم است برندهای برتر تولیدکننده لوله و اتصالات مرغوب را بشناسید.

 

برندهای معتبر لوله و تاسیسات آن

 

 

لوله آذین

 

این لوله از برندهای برتر لوله‌های ساختمانی است. در واقع آذین برترین و معروف‌ترین تولیدکننده‌ لوله‌های تک لایه لوله کشی و اتصالات آن در سایزهای مختلف است. لوله‌های پلیمری آذین از مواد اولیه گرانول کوپولیمر تولید شده و کیفیت بالایی دارند. این لوله‌ها جایگزین ایده‌آلی برای لوله‌های فلزی و گالوانیزه است و مصارف مختلفی از جمله لوله کشی پکیج، سیستم آبرسانی و ... کاربرد دارند. از فاکتورهای مهم در خرید لوله و اتصالات آذین کیفیت این لوله‌ها در عدم تغییر ترکیبات آب است. علاوه بر آن لوله آذین استحکام حرارتی زیاد و انعطاف‌پذیری مناسبی دارد. از این رو ضمن کاهش هزینه‌های اجرا، از نصب آسان و بی دردسری نیز برخوردار است.

 

برند آذین با تولید این لوله‌های پلیمری انقلاب بزرگی در صنعت لوله کشی ایجاد کرده است. این لوله‌ها در برابر خوردگی مواد شیمیایی مقاومت بالایی دارند، امکان رسوب و پوسیدگی در این لوله‌ها وجود ندارد، سطح درونی صیقلی در این لوله‌ها از افت فشار جلوگیری می‌کند، قالب لوله و اتصالات آذین به گونه‌ای است که به تراز کردن آن را بسیار ساده کرده است. در کل لوله آذین یک انتخاب ایده‌آل و مقرون‌به‌صرفه برای لوله کشی ساختمان است.

 

لوله پیمتاش

 

لوله پیمتاش یک برند ترکیه‌ای معروف است. این کمپانی ضمن استفاده از مواد اولیه بامیفیت در تولید لوله و تأسیسات از پیشرفته‌ترین تکنولوژی روز دنیا در ساخت این محصولات پلیمری استفاده می‌کند. آنچه سبب محبوبیت محصولات این کمپانی شده است، مسلما کیفیت بالای آن‌هاست که در سطح بین‌المللی نیز مورد تأیید قرار گرفته است. خرید لوله و اتصالات پیمتاش ترکیه برای لوله کشی آب ساختمان از مزایای بسیاری برخوردار است. تجهیزات لوله کشی این کمپانی همگی باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه هستند و ضمن کاهش هزینه‌ها، ایمنی و استانداردهای سیستم لوله کشی ساختمان را تأمین می‌کنند. بی دلیل نیست که پیمتاش به عنوان یک برند خارجی تا این حد در بین کارفرمایان و مجریان تآسیسات ساختمانی معروف و شناخته شده است.

 

جمع بندی

 

در این مطلب راجع به اهمیت استفاده از لوله و اتصالات باکیفیت صحبت کردیم و دلایل آن را مورد بررسی قرار دادیم. در نهایت نیز دو برند معروف ایرانی و خارجی در زمینه تولید لوله و تآسیسات لوله کشی را به اختصار معرفی کردیم و ویژگی محصولات آن‌ها را شرح دادیم. اهمیت استفاده از لوله‌های باکیفیت در لوله کشی ساختمان بر هیچ کسی پوشیده نیست. آنچه در این بین اهمیت دارد، خرید این تجهیزات از یک برند معتبر و یک عرضه‌کننده معتبر است. در این صورت می‌توانید ضمن کاهش هزینه‌های خرید از کیفیت لوله‌ها نیز اطمینان داشته باشید.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman