دهکده شهری؛ آینده خانه‌سازی در جهان

دهکده شهری؛ آینده خانه‌سازی در جهان
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۴۸ | ۱۳۹۸/۰۶/۱۴

گروهی از معماران و طراحان در نظر دارند با احداث خانه‌هایی کوچک، پایدار، مقرون به صرفه و سرزنده با بحران خانه‌سازی در عصر حاضر مقابله کنند.
به گزارش اخبار ساختمان، در عصر بحران خانه‌سازی بسیاری از معماران و طراحان سراسر دنیا در جستجوی یافتن روشی هستند تا سازه‌هایی مقرون‌به صرفه و در عین حال پرشور برای افرادی با توانایی مالی کم طراحی کنند. چنین پیش‌بینی می‌شود که در چند سال آینده بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون نفر از مردم جهان از هزینه‌های هنگفت سکونت رنج ببرند.


علاوه‌براین، فضای خانه‌سازی در سراسر دنیا به شدت در حال کاهش است و سازه‌ها بسیار نزدیک به هم ساخته می‌شود. در نتیجه گروهی از معماران تصمیم گرفتند با طراحی یک "پروژه دهکده شهری" با مجموعه‌ای از مسائل اجتماعی نظیر تغییرات آب‌وهوایی، افزایش روند شهرنشینی و بحران خانه‌سازی مقابله کنند.


"پروژه دهکده شهری" رویکردی است که توسط گروهی از معماران و طراحان به منظور طراحی، ساخت و سکونت خانه‌هایی برای آینده، همسایگی‌ها و شهرها به کار گرفته شده است.


"پروژه دهکده شهری" باعث افزایش کیفیت زندگی بسیاری از مردم خواهد شد و با خانواده‌هایی با سلیقه‌های مختلف و شرایط زندگی متفاوت سازگاری خواهد داشت.

خانه‌های کوچکی که در دهکده‌های شهری احداث می‌شود مجهز به تکنولوژی پیشرفته خواهد بود و علاوه‌براین استفاده از عناصر طبیعی مختلف در ساخت آن‌ها، نظیر پشت‌بام‌های سرسبز و فضاهای باز مملو از گل و گیاهان طبیعی، پایداری را برای این خانه‌ها و شور و هیجان را برای ساکنان آن به ارمغان خواهد آورد.


معماران در ساخت این خانه‌های سرزنده از عناصر پیش‌ساخته بهره خواهند برد، در نتیجه این مصالح در صورت نیاز قابل بازیافت و استفاده دوباره است. علاوه‌براین، استفاده از چوب به عنوان شالوده ساختمان‌ها باعث ایجاد پایداری در منطقه‌هایی می‌شود که قرار است "پروژه دهکده شهری" در آن‌ها پیاده شود.



ایمنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman