خانه های خالی پردیس باید مالیات بپردازند

خانه های خالی پردیس باید مالیات بپردازند
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۱۹ | ۱۴۰۲/۰۲/۱۶

سرپرست شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: آمار واحدهای خالی از سکنه در پردیس از طریق سامانه املاک و اسکان مشخص شده و تا پایان اردیبهشت ماه برای اخذ مالیات به سازمان امور مالیاتی ارائه می شود.

به گزارش اخبار ساختمان، خلیل محبت‌‌‌خواه با اشاره به وجود ۶۵‌ هزار واحد مسکونی خالی در پردیس گفت: آمار خانه های خالی در پردیس و سایر نقاط کشور از طریق سامانه املاک و اسکان دریافت شده که ممکن است در مواردی خانوارها در واحدها ساکن شده باشند و این آمار مقداری تغییر کرده باشد.

وی تاکید کرد: ما لیست خانه های خالی پردیس را تا پایان ماه جاری (اردیبهشت ۱۴۰۲) به منظور اخذ مالیات به سازمان امور مالیاتی ارائه می دهیم و مالیات سنگینی در انتظار مالکان واحدهای خالی است.

محبت‌‌‌خواه، تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی شهر جدید پردیس را ضروری دانست و گفت: در روزهای آینده جزئیات مربوط به پروژه ها را بررسی می کنیم. اگر در مواردی مشکلاتی از جانب تعهدات ما یا سایر دستگاه ها و شرکت ها وجود داشته باشد بررسی خواهد شد و برنامه ریزی لازم برای اقدامات اجرایی زیرساخت ها و خدمات صورت می گیرد.

قانون مالیات بر خانه های خالی آذرماه سال ۱۳۹۹ به تصویب رسید. بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ حدود ۶/ ۲ میلیون واحد مسکونی خالی از سکنه در کشور وجود دارد که حدود ۵۰۰‌ هزار واحد از آن در استان تهران واقع شده است.

چند روز پیش نیز اعلام شد که ۶۵‌ هزار واحد مسکونی خالی در شهر جدید پردیس، ۴۵‌ هزار واحد خالی و در حال ساخت در منطقه ۲۲ تهران و ۱۰‌ هزار واحد خالی متعلق به بانک ها و ادارات در استان تهران شناسایی شده است. مسوولان دولتی در روزهای اخیر گفته اند از ۱۵ شهریورماه سال جاری قانون مالیات بر خانه های خالی پس از چند سال وقفه اجرا خواهد شد.

دنیای اقتصاد

سوالات متداول
  • کدام مناطق پایتخت بیشتر ین تعداد خانه های خالی را دارد؟
    خلیل محبت خواه که در نود و ششمین جلسه شورای مسکن استان تهران در محل استانداری و با حضور استاندار، فرمانداران و شهرداران سخن می گفت از وجود ۶۵ هزار خانه خالی در پردیس، ۴۵ هزار خانه خالی در منطقه ۲۲ تهران و ۱۰ هزار خانه خالی در املاک ادارات و ارگان های دولتی در سطح شهر تهران و شهرهای استان خبر داد.

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman