نکات مهم در خرید مدل های مختلف کولر گازی

نکات مهم در خرید مدل های مختلف کولر گازی
Facebook Twitter LinkedIn

۲۱:۲۳ | ۱۴۰۲/۰۲/۱۸

با افزایش دما در تابستان و گرم شدن بی رویه هوا نیاز به دستگاهی داریم تا محیط را به درجه دلخواه کاربران تغییر دهد. برای این منظور افراد زیادی اسپلیت ها را ترجیح می دهند چرا که قدرت هوادهی بسیار بالایی دارند و در مدت زمان کوتاهی محیط را خنک می کنند.

به گزارش اخبار ساختمان، کولر گازی ها از سیستم های تهویه مطبوع می باشند که کاربرد بسیار گسترده ای دارند و در این نوشتار نیز در تلاش ایم تا نکات مهم در خرید مدل های مختلف کولر گازی را بررسی نماییم. با افزایش دما در تابستان و گرم شدن بی رویه هوا نیاز به دستگاهی داریم تا محیط را به درجه دلخواه کاربران تغییر دهد. برای این منظور افراد زیادی اسپلیت ها را ترجیح می دهند چرا که قدرت هوادهی بسیار بالایی دارند و در مدت زمان کوتاهی محیط را خنک می کنند. البته برخی از مدل ها قابلیت گرمایشی هم داشته و می توان در تمامی فصول سال آن ها را به کار برد.

 

طرز کار کولر گازی اسپلیت به این شکل است که دارای دو بخش یا یونیت می باشد؛ یونیت داخلی یا اواپراتور و کمپرسور که یونیت خارجی می باشد. این سیستم به وسیله ی گاز مبرد عمل می کند و گرمای محیط را با برگشت گاز از پنل داخلی به کمپرسور می گیرد. در این پروسه مایع تبدیل به گاز می شود و برای بخار شدن، از گرمای محیط استفاده می کند. گاز کمپرسور نیز وارد می شود و طی یک سیکل تبرید محیط خنک خواهد شد. برای بررسی نکات مهم در خرید مدل های مختلف کولر گازی می توانید به انواع گازهای مبرد موجودی که در آن ها به کار می رود، توجه داشته باشید. گازهای R410 با محیط زیست مطابقت دارند و باعث آسیب رسیدن به لایه ازون نمی شوند. از سوی دیگر گاز R22 قابلیت برودتی بالایی داشته و کاربرد زیادی دارد.

 

لازم به ذکر است که یونیت داخلی دورن محیط نصب می شود و کمپرسور در بالکن، پشت بام و یا حیاط قرار می گیرد تا صدا و حرارتی که حین عملکرد دارد مزاحمتی برای ساکنان ایجاد نکند. مدل های مختلف این سیستم های برودتی بر اساس قدرت هوادهی آن ها تقسیم می شود که آن را با واحد BTU بر ساعت اندازه گیری می کنند. برای انتخاب بهترین آن ها بایستی به متراژ محیط خود، تراکم جمعیت، میزان آفتاب گیر بودن و شرایط آب و هوایی منطقه توجه داشته باشید که این نکته نیز از نکات مهم در خرید مدل های مختلف کولر گازی به شمار می آید. همچنین می توانید برای این منظور با کارشناسان فروش دماپویا در ارتباط بوده و به صورت تلفنی از مشاوره فروش این مجموعه بهره مند شوید. در صفحه ی خرید اینترنتی کولر گازی نیز مشخصات هر مدل قابل مشاهده اند که می توانید مدل های مختلف آن را بررسی کرده و خریدی هوشمندانه را تجربه کنید.

 

از سوی دیگر می توان انواع کولر گازی را بر اساس کاربرد هم تقسیم کرد. انواع آن شامل سری های ایستاده، پنجره ای، پرتابل و دیواری می باشد. برای بررسی نکات مهم در خرید مدل های مختلف کولر گازی لازم به ذکر است که برای مصارف مکان های مسکونی، اداری، تجاری که متراژ کوچک یا متوسط دارند، از مدل های دیواری استفاده می شود. برای منازل، اداره ها، مطب، هتل ها، بانک ها، مدارس و کافه های کوچک می توان مدل های دیواری را به کار برد. سری های ایستاده نیز قدرت سرمایشی بسیار زیادی دارند و در ظرفیت های هوادهی 24000 الی 100000 بی تی یو بر ساعت طراحی و عرضه می شوند. کاربرد آن ها در سالن های اجتماع، مساجد، آرایشگاه های بزرگ، رستوران ها و غیره است. یونیت داخلی این مدل ها به صورت ایستاده و عمودی در محیط قرار می گیرد و حجم و ابعاد بزرگ تری دارد.

 

برای بررسی دیگر نکات مهم در خرید مدل های مختلف کولر گازی باید به این نکته هم توجه داشت که برخی مدل ها مجهز به کیت اینورتر هستند که قابلیت آن این است که مصرف انرژی را تا 60 درصد کاهش می دهد و هزینه های نگهداری را بسیار کاهش می دهد. مدل هایی که مجهز به این تکنولوژی هستند، کمپرسورشان با صدای کمتری کار می کند و دمای محیط نوسان کمتری دارد. شما عزیزان می توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی دماپویا مدل های مختلفی از کولر گازی و دیگر تجهیزات سرمایشی و گرمایشی را مشاهده کرده و تجربه بهترین خرید تاسیسات ساختمان را داشته باشید. گفتنی است که امروزه با توجه به افزایش هزین ها، افراد زیادی ترجیح می دهند تا محصولات خود را اینترنتی خریداری کرده و وقت خود را برای رفت و آمد نیز به هدر ندهند. از این رو این فروشگاه به سراسر کشور ارسال دارد.

 

جهت خرید انواع کولر گازی اسپلیت از برندهای معتبربازار کلیک کنید


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman