131 هزار مسکن ملی در شهرها در حال ساخت است

131 هزار مسکن ملی در شهرها در حال ساخت است
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۱۶ | ۱۴۰۲/۰۳/۰۲

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، تعداد واحد‌های نهضت ملی را که در شهر‌های تحت مسوولیت بنیاد در حال ساخت است ۱۳۱ هزار واحد عنوان کرد و گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ واحد تا سوم خرداد تکمیل و به بهره برداری می رسد.

به گزارش اخبار ساختمان، حمیدرضا سهرابی افزود: از تعداد واحد‌های آغاز شده که ۱۳۱ هزار واحد مسکونی است ۶۱ هزار واحد زمین به شکل خودمالکی و به شکل یک طبقه حیاط دار، تک واحد و چندواحدی به مردم واگذار شده و ساخت آنها نیز توسط مردم با نظارت بنیاد مسکن آغاز شده است.

وی درباره معرفی زمین به بنیاد مسکن توسط وزارت راه و شهرسازی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، گفت: اراضی معرفی شده به بنیاد مسکن برای ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی است که حدود ۱۶۱ هزار واحد آن قابلیت ساخت یا متقاضی دارد.

سهرابی ادامه‌ داد: در حال حاضر ۱۴۰ هزار متقاضی واریز وجه کرده اند که ۱۳۱ هزار متقاضی به پروژه های در حال ساخت معرفی شده و کار ساخت واحد‌های آنها در حال انجام است.

وی درباره برنامه بنیاد مسکن برای بهره برداری از واحد‌های تکمیل شده تا سوم خرداد، اعلام کرد: تا سوم خرداد ۲ هزار و ۵۰۰ واحد شهری نهضت ملی مسکن به بهره برداری می رسد و در برنامه است تا عمده واحد‌هایی که مراحل پایانی ساخت را طی می کنند در هفته دولت تکمیل و تحویل متقاضیان شود.

دانشجو


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman