تحقق برنامه های سازمان ملی مسکن در سال 1401

تحقق برنامه های سازمان ملی مسکن در سال 1401
Facebook Twitter LinkedIn

۲۲:۰۱ | ۱۴۰۲/۰۵/۲۹

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در نشست مجمع عمومی این سازمان به ریاست مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، گزارشی از عملکرد این سازمان در سال ۱۴۰۱ ارائه کرد.

به گزارش اخبار ساختمان، ارسلان مالکی با بیان اینکه محورهای اصلی برنامه های سازمان در سال ۱۴۰۱ مدیریت زمین، مدیریت ساخت و مدیریت منابع بوده، گفت: اولویت های سازمان در بحث مدیریت زمین به ترتیب، تامین زمین، صیانت از حقوق دولت در نگهداشت اراضی، فرآوری و مستعدسازی زمین و در نهایت واگذاری اراضی بوده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی از اجرای طرح نهضت ملی مسکن، مولدسازی، مشارکت و سرمایه گذاری، اتمام مسکن مهر و کمک به خدمات زیربنایی و روبنایی به عنوان محورهای اصلی عملکرد این سازمان در بحث مدیریت ساخت یاد کرد.

مالکی با بیان اینکه بر اساس برنامه ها سازمان ملی زمین و مسکن موظف به تامین ۱۴ هزار و ۱۰۰ هکتار زمین به عنوان منابع جدید بوده است، تاکید کرد: خوشبختانه ما در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۶ هزار هکتار زمین جدید شناسایی کردیم که این به معنای تحقق ۱۸۴ درصدی برنامه ما بوده است.

وی در خصوص آمار اخذ اسناد و اراضی ملی و موات داخل محدوده و حریم افزود: در سال ۱۴۰۱ برای بیش از چهار هزار و ۲۰۰ هکتار زمین داخل محدوده و ۶۹ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین در حریم شهرها سند اخذ شد که درصد دستیابی به برنامه در این دو بخش به ترتیب ۲۱۰ و ۲۷۷ درصد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی عملکرد سازمان در حوزه صیانت از حقوق دولت و نگهداشت اراضی نیز اعلام کرد: در سال گذشته ۹۸ درصد تعرض های وارده به اراضی دولتی رفع فوری شده و برای حدود ۲ درصد این تعرض ها در دستگاه های قضایی پرونده تشکیل شده است.

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman